Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Mannen sover alltid på sofaen o.l om kveldene. Som regel er han umulig å vekke (tro meg jeg har prøvd uttalige ganger) Om han våkner etter en time eller noe så får han ikke sove for langt utpå natten, og han skal jo opp kl 6 på morgenen for å dra på jobb, så det er jo veldig dumt. I kveld hadde han sovnet da han la barnet i ca åttetiden. Jeg oppdaga ikke dette før en stund etterpå da jeg hadde vært på badet og brukt litt tid der. Fant ut at jeg ikke orket å forsøke å vekke ham denne gangen da alternativet var et av de to nevnte over her, så jeg lot ham bare sove. Regner jo med han har behov for dette når han sovner så raskt. Bedre at han sov til i morgen tidlig og var uthvilt. Nå for fem min våkner han og er lynforbannet fordi jeg bare hadde latt ham sove. Slår i veggen og oppfører seg som om at jeg har gjort noe helt forferdelig i mot ham. Mener jeg gjorde dette fordi jeg ikke ville være i hans selskap og er skikkelig paranoid. Jeg klikker litt jeg også og sier som sant er at det ikke er vits i å prøve vekke ham når han sovner da han selv vet resultatet, og at jeg ikke er mammaen hans så han får jaggu ta ansvar for livet sitt selv. Siden han sovner hver eneste kveld, så vet han jo at dette skjer og kunne heller ha bedt meg om å vekke ham om han skulle finne på å sovne innen et visst klokkeslett... Jeg er drittlei av at han alltid sovner f.eks på sofaen og så skal det være mitt ansvar og min feil om han ikke våkner??? Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425
Cat_Woman Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Han høres ustabil ut. Selvfølgelig er det ikke ditt ansvar å holde ham våken. Han får sette på vekkerklokke, eller la være å sovne. Dust.
Gjest Miryks Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Nei, synes ikke det var dårlig gjort av deg. Kanskje han lærte noe denne gangen. Jeg gidder heller ikke vekke gubben om han sovner på sofaen, og det vet han. Han vekker ikke meg om jeg sovner, av samme grunner som du ikke vekker din.
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Forferdelig??? nei, hvis dette er noe han har for vane å gjøre så får han heller lære seg å sette på alarm på mobilen!! det er da ikke din oppgave å være levende vekkeklokke for en voksen mann :-)
stearin Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Hadde blitt fly forbanna! Er man voksen, så tar man ansvar for sitt liv. Synes det virker som om han forventer at du oppfører deg som mammaen hans. Hadde blitt rimelig irritabel om jeg hadde en mann jeg må vekke om kvelden så han får sove igjen slik at han kan dra på jobb. Er da faen ikke min jobb det, med mindre han hadde spurt pent og faktisk våknet av vekkingen.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Det er han som er urimelig her! Jeg tenker at han enten er psykisk ustabil, eller at han kanskje også kan ha en forstyrret søvn, f.eks. søvnapné som kan gjøre at han ikke sover godt når han først sover. Tror han burde tatt seg en tur til legen, for det er ikke normal at en voksen mann ikke skal greie å la være å sovne på sofaen hver eneste kveld. Send ham til legen... hvis han vil høre på fornuft, da... Anonym poster: feca434553ac014bc9d011a545ddb18c
Nirgal Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Det er da du sier; siden du alltid sovner på sofaen hver bidige kveld, hva med å gå å legge deg i senga å sove til i mårra??
Mama Christmas Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Selvsagt er det ikke ditt ansvar. Han har ansvar for seg selv og sin egen nattesøvn, han er ikke 10 år og du er ikke moren hans. Be han ordne seg selv, sette på vekking eller gå og legge seg når han blir trøtt, for du melder deg helt ut av soveprosjektet hans.
:o) :o) :o) Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Nei, herlighet! Det er da ikke ditt problem at han ikke klarer å holde seg våken på kveldene! Det hender jeg sovner på sofaen på ettermiddagen også, men det kunne aldri falt meg inn å skylde på mannen min om jeg ikke våknet igjen. Om mannen din sovner hver kveld, så skjønner jeg godt at du ikke gidder å styre med å vekke han hver kveld.
humlesurr Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Koselig søndag gitt... Himmel for en oppførsel. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert, tror faktisk jeg hadde brutt ut krampelatter!
Gjest Morn du Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Enig med de andre her altså. Hans ansvar. Kanskje han lærer etterhvert
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Takk skal dere ha...! Begynte å lure et sekund her. Han er normalt en oppegående fyr, men sliter desverre litt med temperamentet sitt. Roer seg som regel kjapt og har det mest i kjeften. Har ikke vært i nærheten av meg eller barnet i løpet av de 7 årene vi har vært gift og han har vært slik i fra begynnelsen. Har det mest i kjeften, og lar det som oftes aldri gå ut over barna. Jeg er tydeligvis et triggerpunkt.. *sukk* HI Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425
Gjest Miryks Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 Det er han som er urimelig her! Jeg tenker at han enten er psykisk ustabil, eller at han kanskje også kan ha en forstyrret søvn, f.eks. søvnapné som kan gjøre at han ikke sover godt når han først sover. Tror han burde tatt seg en tur til legen, for det er ikke normal at en voksen mann ikke skal greie å la være å sovne på sofaen hver eneste kveld. Send ham til legen... hvis han vil høre på fornuft, da... Anonym poster: feca434553ac014bc9d011a545ddb18c ...psykisk ustabil? For at han ble sint? Tror du også burde ta deg en tur til legen, eller noe...
Gjest Miryks Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 Takk skal dere ha...! Begynte å lure et sekund her. Han er normalt en oppegående fyr, men sliter desverre litt med temperamentet sitt. Roer seg som regel kjapt og har det mest i kjeften. Har ikke vært i nærheten av meg eller barnet i løpet av de 7 årene vi har vært gift og han har vært slik i fra begynnelsen. Har det mest i kjeften, og lar det som oftes aldri gå ut over barna. Jeg er tydeligvis et triggerpunkt.. *sukk* HI Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425 "Som oftest"? Hvordan, når det først går utover dem, går det for seg?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Takk skal dere ha...! Begynte å lure et sekund her. Han er normalt en oppegående fyr, men sliter desverre litt med temperamentet sitt. Roer seg som regel kjapt og har det mest i kjeften. Har ikke vært i nærheten av meg eller barnet i løpet av de 7 årene vi har vært gift og han har vært slik i fra begynnelsen. Har det mest i kjeften, og lar det som oftes aldri gå ut over barna. Jeg er tydeligvis et triggerpunkt.. *sukk* HI Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425 "Som oftest"? Hvordan, når det først går utover dem, går det for seg? Om de ikke hører etter etter gjentatte ganger, eller rører noe dem vet dem absolutt ikke får lov til kan han bli sint og kjefte høylytt til dem, men det går alltid over rett etterpå og så ber ham om unskyldning for at ha hevet stemmen og forklarer hvorfor han ble sint. Dette skjer ikke ofte, men det skjer. Regner med det har skjedd de fleste av oss. Meg inkludert. HI Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425
ma(G)ma med to små :) Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Nei, det var ikke forferdelig gjort av deg i det hele tatt, men hvis du alltid har vekket ham tidligere, og så plutselig bestemte deg for å slutte med det i kveld, veeel, da kunne du jo ha sagt fra? Her har vi hatt det motsatte problemet. Mannen her legger seg seint, og er kjempevanskelig å få ut av senga om morgenen. Jeg måtte gjerne vekke ham 6-7 ganger før han stod opp, og innen den tid var jeg så sint at det røyk av meg. Jeg fortalte ham en dag at nok var nok, og at jeg fra nå av ikke kom til å vekke ham en eneste gang. Han fikk selv skru på vekkeklokke, og ta ansvar for å komme seg opp. I begynnelsen skjedde det ofte at jeg tok alt morgenstellet på ungene alene, og noen ganger sov han fortsatt når jeg kjørte til jobb klokka åtte. Om han ble for sein på jobb, det var ikke mitt problem Det ble ikke mange gangene, gitt... Det har tatt litt tid, men det er helt klart blitt bedre. Nå står han for det meste opp samtidig som meg og ungene om morgenen, og det er såååå deilig! Det er vel noe med den ansvarsfølelsen. Hvis du vet at noen andre maser på deg til du våkner, så er det lett å bare snu ryggen til å sove liiiitt mer. Gjorde jo det selv da jeg var ung og bodde hjemme.
ærlig talt Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 Her har du ikke gjort noe galt! Vi har også et liknende problem, eller vi hadde. En dag sa jeg at HAN selv får ta ansvar for å komme seg opp (kveld og morgen). Jeg er ikke interessert i å passe på han, jeg har nok med to barn om jeg ikke skal passe på en voksen mann! Mannen min forsov seg til jobb noen ganger, men vet du hva: det var ikke mitt problem!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #18 Skrevet 2. desember 2012 Jeg kunne jo ikke akkurat si i fra på forhånd da jeg var i dusjen da han sovnet. Var ikke noe jeg hadde bestemt meg for tidligere på dagen, men da jeg fant ut han hadde sovnet...igjen. Om jeg skulle vekke ham for å så si at jeg ikke orket å vekke ham så var jo litt av meningen med at jeg ikke skulle vekke ham borte... Dårlig formulert setning men Du skjønte? Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425 Anonym poster: 3fe6f47cfade72424493751092975425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå