Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Var i svømmehallen med noen av jentene fra klassen til arvingen, hvorav en av dem er overvektig. Hun er ti år, og veier sikkert 10 kilo mer enn "normalen". Hun sto og så seg selv i speilet og sa at hun hatet å gå i badedrakt, og at magen hennes var verdens styggeste. Jeg følte jeg måtte si noe, og svarte da at "om noen år, så kommer du til å sette pris på at du har former. Gutter liker det! Jeg var selv litt rund og god da jeg var liten, men det vokste av meg. Det er litt som med hvalper, at når de vokser, så vokser de også i fasongen slik at de strekker seg ut og blir litt slankere. Det kalles hvalpefett. Du kan like godt bli høy og radmager når du blir stor. Men husk at former er finest! Jeg synes du er flott jeg" Var dette et godt svar? Hun så fornøyd ut da jeg sa det, men... følte litt på det etterpå at jeg skulle sagt noe annerledes. Vet ikke helt hva men.. Anonym poster: e4cd2a954040495cc7849eba76efd498
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Litt omstendig, men helt greit Anonym poster: d07efdedd8616acdc53e8a821b32b52f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 "Men husk at former er finest" Nja.... Det er noe med det at man ikke trenger å rakke ned på noe for å løfte noe annet. Man trenger ikke si til barn at noe er finest eller bedre. Anonym poster: d07efdedd8616acdc53e8a821b32b52f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Bra! "tommel opp" Anonym poster: 2e74c2905997118ed432256cb4ecf1ad
ærlig talt Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Denne jenta hørtes ut som om var klar over sin overvekt, og da er det ingen vits å messe om sunt kosthold ol. Jeg synes du sa det på en flott måte jeg
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 hehe, jeg syntes det var tøft av deg å si det. De fleste voksne hadde ikke turt, sett bort og latt som ingenting eller avfeid med "du er så fiin som du er atte". mvh. hun jenta som var overvektig tiåring en gang og husker det godt. Anonym poster: a537ae1a4dbedf26649376cd8af5da23
Kathrine. Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Likte det eg. Bra du snakka til ho. Av og til treng folk bare å bli sett.
Nirgal Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Var i svømmehallen med noen av jentene fra klassen til arvingen, hvorav en av dem er overvektig. Hun er ti år, og veier sikkert 10 kilo mer enn "normalen". Hun sto og så seg selv i speilet og sa at hun hatet å gå i badedrakt, og at magen hennes var verdens styggeste. Jeg følte jeg måtte si noe, og svarte da at "om noen år, så kommer du til å sette pris på at du har former. Gutter liker det! Jeg var selv litt rund og god da jeg var liten, men det vokste av meg. Det er litt som med hvalper, at når de vokser, så vokser de også i fasongen slik at de strekker seg ut og blir litt slankere. Det kalles hvalpefett. Du kan like godt bli høy og radmager når du blir stor. Men husk at former er finest! Jeg synes du er flott jeg" Var dette et godt svar? Hun så fornøyd ut da jeg sa det, men... følte litt på det etterpå at jeg skulle sagt noe annerledes. Vet ikke helt hva men.. Anonym poster: e4cd2a954040495cc7849eba76efd498 Jeg var ei slik jente da jeg var i mine yngre dager, og om noen hadde sakt det til meg, åh jeg hadde blitt så glad, hadde svevd på skyer tror jeg.. Ingenting er bedre enn å bygge opp selvtilliten til de små! Å for all del ikke si som min mor pleide; Nå syntes jeg du begynner å bli tjukk *****, ikke rart klærne jeg kjøper til deg er for små vet du...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Jeg er litt usikker.Om du får henne til å føle seg bedre er jo det fint i seg selv, men ikke om det får henne til å tenke at overvekt ikke er noe problem. Anonym poster: 11afad32605068007a1b9eeebcbdcbc4
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Mulig jeg undervurderer tiåringer, men tenker at hun muligens falt av lasset på linje 6... Anonym poster: de5241d66cc498bcafc76ac0beca5bd6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Bare å si sannheten.. Om hun skal inn hit om 10 års tid, må hun bare venne seg til å høre det neida.. Fra spøk til litt mer alvorlig.. Syns du taklet det på en veldig fin måte jeg
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Eller så kan.man kalle en spade for en spade. på en pen måte selvsagt, jeg ville heller gått for den varianten at du er så fin atte. Anonym poster: 6318be0f50ba8d3db143dea17b57e748
Musemorbr / Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Ville vel sagt fint, heller enn finest. Men alt i alt klarte du deg greit. Det er ofte sånn at man i ettertid tenker over at et spontant utsagn godt kunne vært enda litt bedre. Det viktigste er at jenta følte seg sett og respektert, så sånn sett gjorde du en god jobb der og da.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Bra sagt. Bortsett fra det "menn liker best". Er det noe dette samfunnet bugner over av så er det hva menn liker. Men ellers, bra sagt!! Anonym poster: 2c98e4f7d168880b7717e50bba3ae669
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Antar du ble litt overlumplet og snakket "På impuls";- og selvsagt kan man komme med mye som kunne vært bedre Men alt i alt,- helt ok Jeg er også for den at og være litt lubben er helt ok, samtidig som man ikke skal bygge opp under dårlige matvaner og lite bevegelse. Jeg ville sikkert fått med noe at det er supert hun er i svømmehallen,- for kroppen liker og røre på seg. Og så lenge man leker og røre nok på seg, så blir man ikke tykk. Men vi er alle froskjellige, og noen er tynnere enn andre,- men alle er forskjellig. AKtivitet og spise sunn mat og ikke spise godterie og drikke brus for ofte. Da blir man aldri tykk. Selv om man føler alle er tynner enn seg Og ovenfor barna mine,- når det snakke som "lyst på noe godt",- når det egentlig ikke er passende. Så bruker jeg og si at godteri blri ENDA bedre om man må vente med og spise det,- og glede seg til det. Om man kan spise sjokolade eller kjekse hver gang man har lyst,- så blir det ikke like godt som når man må vente og glede seg til det Det har funket her. De spør gjerne om og få, men et nei blir fort godtatt..Og ofte fulgt av" da vil jeg ha det på fredag":.Det er godtedagen vår da Anonym poster: a1421e8fc41f84c92ebd0d44ebc8ca90
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #16 Skrevet 3. desember 2012 Antar du ble litt overlumplet og snakket "På impuls";- og selvsagt kan man komme med mye som kunne vært bedre Men alt i alt,- helt ok Jeg er også for den at og være litt lubben er helt ok, samtidig som man ikke skal bygge opp under dårlige matvaner og lite bevegelse. Jeg ville sikkert fått med noe at det er supert hun er i svømmehallen,- for kroppen liker og røre på seg. Og så lenge man leker og røre nok på seg, så blir man ikke tykk. Men vi er alle froskjellige, og noen er tynnere enn andre,- men alle er forskjellig. AKtivitet og spise sunn mat og ikke spise godterie og drikke brus for ofte. Da blir man aldri tykk. Selv om man føler alle er tynner enn seg Og ovenfor barna mine,- når det snakke som "lyst på noe godt",- når det egentlig ikke er passende. Så bruker jeg og si at godteri blri ENDA bedre om man må vente med og spise det,- og glede seg til det. Om man kan spise sjokolade eller kjekse hver gang man har lyst,- så blir det ikke like godt som når man må vente og glede seg til det Det har funket her. De spør gjerne om og få, men et nei blir fort godtatt..Og ofte fulgt av" da vil jeg ha det på fredag":.Det er godtedagen vår da Anonym poster: a1421e8fc41f84c92ebd0d44ebc8ca90 Smart å si at da blir man aldri tykk. Hadde flere tykke venner i oppveksten som ikke stappet godteri og usunn mat, og som syklet over alt, drev med håndball osv. Så det er nok mer kompleks en som så. Anonym poster: 3beb75c3ac726df0103a26952a15b69c
Mistletoe and wine Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 Jeg synes det var fint sagt av deg, vær stolt av at du tok ansvar og trøstet denne lille jenta Å henge seg opp i ordvalg som fint eller finest hjelper ikke nå, uansett hva du skulle sagt så er jeg sikker på at du reddet dagen til denne jenta
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 MEn det er jo nettop det. Om man spiser sundt, og rører nok på seg blir man ikke tykk, men jovisst kan noen være tykkere enn andre. Jeg sier jo også det....Kjenner jo selv flere som trener en god del og har sunnere livsstil enn meg, men er 15-15 kilo over "normalvekt" om man tenker seg dagens BMI-standard. Men de er frsike, raske, oi god form, og vekta er stabil. Disse vil jeg ikke se er tykke, selv om de har mer fett enn meg og mange andre. Da er heller søsteren min med knapt 2-3 kilo for mye "feit";- for hun gidder ikke trene og spiser drittmat og uregelmessig og sliter pga dette. Vel, nå er det vel snart 5, for vekta går sakte, men sikkert opp! VIl si at jeg derfor IKKE Lyver når jeg sier at aktive folk, med sunne matvaner ikke blir tykke Selv om de har BMI som viser overkvektig,- og det IKKE er pga enorme muskler.... Ja til mangfold, bare man tar vare på seg selv og helsa si, så driter je gi om man har mange kilo for lite eller for my..Man blri ikke s yklig mager elelr syklig fet om man lever riktig. Men noen vil være undervektig og andre overvektig.... Anonym poster: a1421e8fc41f84c92ebd0d44ebc8ca90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå