Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Svigerinna fikk endel tøy av meg etter datteren min når hun fikk barn. (Ikke at hun takket eller noe, men ok). Nå får jeg vite at hun har kastet det, etter bruk selvsagt. Yttertøy til mange tusen, som var like pent enda (sa den andre svigerinnen min). Er det normalt?? Jeg ville nå spurt om vi ville hatt det tilbake da, men..... Hva mener dere? Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Man kaster vel ikke fullt brukbare klær???????? Anonym poster: 4666c54458660aa1a81fe5d454f85199
Audix78 Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått! Har jeg fått noe betyr det at jeg kan gjøre hva jeg vil med det når det er ferdig brukt. Hvis det hadde vært i god stand hadde jeg gitt det til fretex hadde ikke spurt den jeg fikk det av om de ville ha det igjen iallefall...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Man kaster vel ikke fullt brukbare klær???????? Anonym poster: 4666c54458660aa1a81fe5d454f85199 Nei, jeg stusset på det jeg og... Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått! Har jeg fått noe betyr det at jeg kan gjøre hva jeg vil med det når det er ferdig brukt. Hvis det hadde vært i god stand hadde jeg gitt det til fretex hadde ikke spurt den jeg fikk det av om de ville ha det igjen iallefall... Bare av nysgjerrighet, hvorfor ville du ikke det? Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755
Mama Christmas Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har spurt når jeg har fått klær - vil du ha de tilbake når vi er ferdige med de? Da vet jeg hvor de står hen i så måte, og spør ikke mer om det. Høres sært ut å bare kaste klær som er fullt brukbare og ser pene ut.
Audix78 Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått! Har jeg fått noe betyr det at jeg kan gjøre hva jeg vil med det når det er ferdig brukt. Hvis det hadde vært i god stand hadde jeg gitt det til fretex hadde ikke spurt den jeg fikk det av om de ville ha det igjen iallefall... Bare av nysgjerrighet, hvorfor ville du ikke det? Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755 Fordi jeg ville betraktet det som min eiendom. Og jeg ville kanskje tenkt at når man har gitt bort noe så har man ikke bruk for det lenger. Kanksje jeg hadde spurt noen andre om de ville arve det. Har arvet en del klær allerede og de er jo MINE nå. Har ikke tenkt å gi de tilbake etterpå, stort sett er folk som gir bort glad til for å bli kvitt ting som tar opp plass. Å LÅNE bort ville vært annerledes synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har spurt når jeg har fått klær - vil du ha de tilbake når vi er ferdige med de? Da vet jeg hvor de står hen i så måte, og spør ikke mer om det. Høres sært ut å bare kaste klær som er fullt brukbare og ser pene ut. Hu er litt sær. Men så takket hun ikke heller, fordi klærne var rosa. Jeg tenkte automatisk at hun ville gi de tilbake når hun var ferdig, siden hun vet at vi ønsker oss flere barn. Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755
stearin Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Uff, det var dårlig gjort. Men fått er fått. Neste gang får du gi til noen som trenger klærne eller til en butikk som selger de videre. Eller selge de selv. Mulighetene er mange
Hybelkanina Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått tenker jeg. Hvis du mente du skulle ha det igjen så fikk du heller si at det var til låns. (Da hadde jeg forøvrig takket nei hadde jeg vært svigerinnen din) Men jo, å kaste det i søpla er jo litt rart. Sikker på hun har gjort det, og ikke i en klescontainer?
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått ja. Jeg fikk noen klær av ei venninne en gang og har aldri kommet på at hun vil ha det igjen. Gir også vekk nesten alle klærne etter våre barn og det kunne ikke falle meg inn at de skal spør om jeg vil ha det igjen om jeg ikke har sagt noe. En ting er om en låner noe bort, gir klar beskjed om at det skal tilbake. Å kaste fint brukte klær er uansett veldig rart! Og trist! Tenk så mange fattige som kunne brukt de klærne, både i Norge og i andre land
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått! Har jeg fått noe betyr det at jeg kan gjøre hva jeg vil med det når det er ferdig brukt. Hvis det hadde vært i god stand hadde jeg gitt det til fretex hadde ikke spurt den jeg fikk det av om de ville ha det igjen iallefall... Bare av nysgjerrighet, hvorfor ville du ikke det? Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755 Fordi jeg ville betraktet det som min eiendom. Og jeg ville kanskje tenkt at når man har gitt bort noe så har man ikke bruk for det lenger. Kanksje jeg hadde spurt noen andre om de ville arve det. Har arvet en del klær allerede og de er jo MINE nå. Har ikke tenkt å gi de tilbake etterpå, stort sett er folk som gir bort glad til for å bli kvitt ting som tar opp plass. Å LÅNE bort ville vært annerledes synes jeg. Ok, det er jo greit nok siden det er familie presiserte jeg det ikke noe mer, men hun vet at vi skal ha flere barn, derfor syns jeg det var rart. Men, om hun tenker som deg forstår jeg at hun har kastet det:) Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755
Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 Jeg spør alltid de jeg får arveklær av om de vil ha klærne tilbake når vi er ferdige med dem. Noen sier ja, men de fleste har sagt nei. Hadde jeg ikke spurt så ville jeg iallfall ha avklart det før jeg gjorde noe med klærne og jeg hadde aldri kastet dem! Kaste brukbare klær? Nei, det hadde jeg ikke gjort.
Cat_Woman Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått, men det er jo veldig rart å kaste brukbare klær. Er du sikker på at hun ikke mente at hun hadde puttet det i en Fretex-container eller noe sånt? For det er i hvert fall fullstendig akseptabelt. Hvis du ville ha igjen klærne, skulle du ha sagt ifra da du ga det bort.
Gjest peacock Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Vet du hva, det hadde jeg nok egentlig blitt ganske skuffet over, og tror nok også jeg ikke hadde kunnet dy meg for å komme med en bemerkning eller to om saken til henne. Enten i form av "det blir jo så bra å kunne arve tingene tilbake når vi skal ha neste mann, for det var jo fine klær som holde til lang tids bruk" eller rett og slett bare si at du er skuffet over at hun har kastet det hun har fått og at hun ikke kommer til å få mer fra dere. Siste bemerkning er nok å foretrekke om hun vet at du vet at hun har kastet klærne.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Takk for alle svar. forstår at det var dumt av meg og ikke si at hun kunne låne. Jeg hadde bare så mye rosa, også fikk jeg en gutt året før hu fikk jente. Så tenkte hun kunne bruke det så lenge, til vi fikk flere. Godt at fler kan dra nytte av ting, synes jeg:) men, da er det i orden. fått er fått Anonym poster: a41c2cb4c65aaac4af7f78931f2a3755
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 Fått er fått og om man forventer å få det tilbake må man si ifra. Hvis dere har fått etbarn til vil det jo være naturlig å spørre om dere ville arve klær, men om dere ikke har fått fler barn foreløpig ille jeg tenkt at dere bare var glade for å bli kvitt tøyt. Jeg slenger nesten alt artøy som er brukbart i UFF-kontaineren. Litte grann har jeg solgt. Det har ikke falt meg inn å levere det tilbake. Jeg tar heller ikke imot låneklær annet enn bunader. Det er alt for mye styr å holde ordenpå hvem som skal ha hva tilbake og desuten vansklig om noe blir skadet eller flekkete. Anonym poster: df4030b9683e69ecd4ac7b4eb7374ff3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #18 Skrevet 2. desember 2012 Jeg tar heller ikke imot låneklær annet enn bunader. Det er alt for mye styr å holde ordenpå hvem som skal ha hva tilbake og desuten vansklig om noe blir skadet eller flekkete. Veldig enig. Kjenner jeg blir veldig stresset på å skulle takke ja til å arve noe om det er slik at de egentlig bare mener å låne det bort, og skal ha kontroll på hva jeg gjør med det etc, da kjøper jeg heller eget som jeg har bestemmelserett over selv. Hater å låne ting, det er så stress om jeg skulle komme til å ødelegge noe, eller gi det bort fordi jeg ikke husker nøyaktig hva vi arvet fra hvem etc. Arvet til vår fra flere, fra min ene venninne sa hun at betingelsen var at sengen ville hun ha tilbake, og resten ville hun at jeg skulle gi videre til noen i arv. Helt ok, da vet jeg det. Ville ikke arve alt hun hadde å tilby nettopp på grunn av betingelsene, men det var fine ting der også. Ingen andre satte betingelser, og en del er faktisk blitt kastet. Skyt meg. Anonym poster: 293b427247b5be0da1daab0efad83ee5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #19 Skrevet 3. desember 2012 Når jeg gir bort arveklær er der for å få det vekk for alltid! Er bedre enn å kaste! Om ingen vil ha arveklærne går det til fretex. Jeg gir ofte bort det som er finest til venner/familie, og resten går til fretex. Har ikke plass til kassevis med klær vi kansje får bruk for. Anonym poster: b6868e8248f6c32ddb07390f73051ab5
Countess Skrevet 3. desember 2012 #20 Skrevet 3. desember 2012 Fått er fått..men om jeg hadde fått klær hos noen så ville jeg spurt om de ville ha de tilbake eller om jeg skulle kaste dem. Hadde jeg gitt barmeklær til noen, hadde jeg blitt utrolig skuffet om de hadde kastet klærne! Hadde de gitt dem til fretex f.eks hadde jeg bare blitt gla for at noen andre fikk glede av dem.. Man kan ikke forvente at noen spør om man skal ha de tilbake I'm man ikke har sagt det selv, men jeg føler det er annereledes når man har tenkt å kaste klær til mange tusen..
♥Madam Mim♥ Skrevet 3. desember 2012 #21 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Fått er fått, men veldig trist at hun har kastet klærne som var fine da!! Jeg opplevde å FÅ klær jeg, som plutselig vedkommende etter 1 år ville ha tilbake for nå hadde hun lovet svigerinnen sin de klærne!!! Må si jeg da ble meget irritert. Hadde da arvet noe av 2 andre også pluss at jeg hadde handlet masse selv!! Måtte da gå igjennom alle klærne som jeg hadde brettet pent og lagt vekk!!! Endret 3. desember 2012 av Madam_mim
Cruella De Vil Skrevet 3. desember 2012 #22 Skrevet 3. desember 2012 Fått er fått. Jeg har ikke tatt imot klær folk vil ha tilbake fordi vi har arvet så mye klær at det blir vanskelig hvis man skal huske på hvem som skal ha tilbake hva osv. Svigerinnen din kunne godt spurt før hun kastet det, da, eller egentlig når hun tok imot klærne. Og det er jo helt idiotisk å *kaste* brukbare klær. Hvis man ikke vil ha det og ingen vil arve bør man i det minste sende det til Fretex eller lignende formål...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå