Gå til innhold

Hva baker dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon ;)

Hittil er det bare laget pepperkake, kakemenn og julekonfekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid å lage brune pinner, serinakaker og berlinerkrans. Får se hva det blir til i år, formen er ikke helt på topp. Men tenkte imår at jeg for første gang skal prøve å sette sammen et pepperkakehus:)

Gjest Julia1984
Skrevet

Pepperkaker, pepperkakehus. Kanskje kakemenn.

Skrevet

Vi satte sammen pepperkakehus i fjor, hjemmelaga. Wohooo så skjevt det ble! Men er sjarmerende, da. Laga sjakkruter i dag, skal i alle fall ha serinakaker. I fjor bakte jeg pepperkaker, berlinerkranser, serinakaker, kokosmakroner, syltetøykaker eller hva det nå heter og..uhm... husker ikke om det ble mer. Jo kransekakestenger.

Skrevet

Det pleier å bli kokosmakroner, rosetter, smultringer og pepperkaker, samt hjemmelaget marsipan og en og annen konfekttype.

I år derimot blir det ingenting, ettersom jeg jobber ca 50% mer enn vanlig i desember, og skal reise bort i jula. Så da får jeg spare moroa til neste år, når jeg forhåpentligvis harlitt bedre tid.

Skrevet

Vi lager kakemenn hvert år. I år skal vi lage pepperkake hus fra ferdig deig, og pepperkaker av resten da.

Har også tenkt å lage krumkaker hvis jeg får lånt meg et jern.

Svigermor baker så masse som vi får at jeg gidder ikke. Det dekker behovene til samboeren og barna og da er det godt nok så lenge jeg slanker meg..

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Pepperkaker,julemanna, smultringer,sarah bernard,kokosmakroner, kransekakestenger..og så sikkert noe mer :) brente mandler lager jeg og :)

Skrevet

pepperkaker, kokosmakroner, julebrød, smultringer, havrekjeks og konfekt :D

Skrevet

Alt for mye :P

Bordstabler

Pepperkaker

Goro

Hvite kakemenn

Gelé

brune pinner

krumkaker

sjakkruter

Pleskner

Smultringer

berlinerkrantser

kokosmakroner

kransekake

Havreflarn med sjokolade

Sarah Bernhard

Rundstykker

Boller

Julebrød

Lussekatter den 13. og ofte den 14. da vi ble hekta den 13 og det ikke ble nok! ;)

Det jeg kom på, men føler nesten at det er noe jeg har glemt. Jeg baker mye, også gir jeg bort en del til mamma, bestemor og oldemor :) Elsker å svinge meg på kjøkkenet i førjulstiden!

Men får se hvor mye jeg orker i år, da jeg står her stortjukk samtidig som jeg har 3 turboer som man ikke kan forlate ett eneste øyeblikk ;)

Anonym poster: 73158592f0a02243abfee295117a2fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...