det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Det har jeg nemlig nå (hurra og fallerallerei). Jeg har tatt øyedråper i 2 dager nå, og det blir ikke bedre. Det ser ut som om Stallone har slått til meg, det renner og det gjør vondt. Når snur det? Det ser like jævlig ut og det gjør like vondt som i forigårs.
Gjest Kira bjeffer julen inn Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Oi, det hørtes vondt ut! God bedring!
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2012 Oi, det hørtes vondt ut! God bedring! Å føde var verre Men, ja - Det er no dritt! Takk
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med betennelse på øyeeplet, men generelt, så bør man ta kontakt med legen hvis medisinene man har fått ikke hjelper. Jeg antar du har vært hos øyelege eller på en øyeavdeling på et sykehus, så ta kontakt med dem, enten nå i kveld eller i morgen tidlig, litt ettersom hvor ille det er og hva de forespeilet deg i forhold til forbedring. Anonym poster: 3b256c2fa60dffb86b76af5236e68717
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt...
Roselilly Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Da jeg hadde betennelse på hornhinnen så ga de meg dråper til å bruke på dagen og en salve som jeg skulle ta på om kvelden. Den hjalp veldig, ikke særlig vondt etter at jeg hadde ligget en natt med den. Så det kan du spørre om du kan få. Husker dessverre ikke navnet lenger på den salven. Jeg fikk vite at betennelsen kan irriteres bare av bevegelsen mellom øye og øyelokk og at med den salven så blir det mindre friksjon mellom øye/øyelokk og dermed får betennelsen mer ro - samtidig med at det var samme virkestoffene i salven som i dråpene.
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2012 Da jeg hadde betennelse på hornhinnen så ga de meg dråper til å bruke på dagen og en salve som jeg skulle ta på om kvelden. Den hjalp veldig, ikke særlig vondt etter at jeg hadde ligget en natt med den. Så det kan du spørre om du kan få. Husker dessverre ikke navnet lenger på den salven. Jeg fikk vite at betennelsen kan irriteres bare av bevegelsen mellom øye og øyelokk og at med den salven så blir det mindre friksjon mellom øye/øyelokk og dermed får betennelsen mer ro - samtidig med at det var samme virkestoffene i salven som i dråpene. Takk:) Får ringe og mase på legen i morgen;)
mamman til to gutter Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt... Hvor er det egentlig du har betennelse? Hornhinnen, regnbuehinnen, sklera (det hvite på øyet), øyekatarr eller noe annet? Jeg vil si at legevakta burde sendt det meste videre bortsett fra øyekatarr og det burde blitt bedre til i dag... Jeg tror jeg ville ringt legevakta igjen og sagt det ikke hadde blitt noe bedre og spurt om å bli henvist videre. En betennelse i/på øyet skal man ikke tulle med, i verste fall kan man miste synet hvis ikke det blir behandlet riktig raskt nok. Legevakta har sjeldent greie på øye og gir stort sett kloramfenikol uansett uten å ane hva det egentlig det er de behandler. (Selvfølgelig gjelder ikke det alle leger, men de fleste...)
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt... Hvor er det egentlig du har betennelse? Hornhinnen, regnbuehinnen, sklera (det hvite på øyet), øyekatarr eller noe annet? Jeg vil si at legevakta burde sendt det meste videre bortsett fra øyekatarr og det burde blitt bedre til i dag... Jeg tror jeg ville ringt legevakta igjen og sagt det ikke hadde blitt noe bedre og spurt om å bli henvist videre. En betennelse i/på øyet skal man ikke tulle med, i verste fall kan man miste synet hvis ikke det blir behandlet riktig raskt nok. Legevakta har sjeldent greie på øye og gir stort sett kloramfenikol uansett uten å ane hva det egentlig det er de behandler. (Selvfølgelig gjelder ikke det alle leger, men de fleste...) Sklera, ja. Og kloramfenikol. Og hun som var på legevakta er tilfeldigvis fastlegen min, så det spørs om jeg blir noe lurere.. Men får ringe henne i morgen og fortelle at det ikke har blitt bedre.
mamman til to gutter Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt... Hvor er det egentlig du har betennelse? Hornhinnen, regnbuehinnen, sklera (det hvite på øyet), øyekatarr eller noe annet? Jeg vil si at legevakta burde sendt det meste videre bortsett fra øyekatarr og det burde blitt bedre til i dag... Jeg tror jeg ville ringt legevakta igjen og sagt det ikke hadde blitt noe bedre og spurt om å bli henvist videre. En betennelse i/på øyet skal man ikke tulle med, i verste fall kan man miste synet hvis ikke det blir behandlet riktig raskt nok. Legevakta har sjeldent greie på øye og gir stort sett kloramfenikol uansett uten å ane hva det egentlig det er de behandler. (Selvfølgelig gjelder ikke det alle leger, men de fleste...) Sklera, ja. Og kloramfenikol. Og hun som var på legevakta er tilfeldigvis fastlegen min, så det spørs om jeg blir noe lurere.. Men får ringe henne i morgen og fortelle at det ikke har blitt bedre. Jeg googlet skleritt og det ser ikke ut som kloramfenikol skal brukes til å behandle det i det hele tatt... http://nhi.no/sykdommer/oye/ytre-oye-oyehinnene/skleritt-3586.html Jeg ville ringt tilbake til legevakta og bedt om å bli henvist videre til nærmeste øyeavdeling.
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt... Hvor er det egentlig du har betennelse? Hornhinnen, regnbuehinnen, sklera (det hvite på øyet), øyekatarr eller noe annet? Jeg vil si at legevakta burde sendt det meste videre bortsett fra øyekatarr og det burde blitt bedre til i dag... Jeg tror jeg ville ringt legevakta igjen og sagt det ikke hadde blitt noe bedre og spurt om å bli henvist videre. En betennelse i/på øyet skal man ikke tulle med, i verste fall kan man miste synet hvis ikke det blir behandlet riktig raskt nok. Legevakta har sjeldent greie på øye og gir stort sett kloramfenikol uansett uten å ane hva det egentlig det er de behandler. (Selvfølgelig gjelder ikke det alle leger, men de fleste...) Sklera, ja. Og kloramfenikol. Og hun som var på legevakta er tilfeldigvis fastlegen min, så det spørs om jeg blir noe lurere.. Men får ringe henne i morgen og fortelle at det ikke har blitt bedre. Jeg googlet skleritt og det ser ikke ut som kloramfenikol skal brukes til å behandle det i det hele tatt... http://nhi.no/sykdom...eritt-3586.html Jeg ville ringt tilbake til legevakta og bedt om å bli henvist videre til nærmeste øyeavdeling. Ja, ser dette... Jeg får stikke av fra jobb i morgen og få fikset det..)
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 2. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt... Hvor er det egentlig du har betennelse? Hornhinnen, regnbuehinnen, sklera (det hvite på øyet), øyekatarr eller noe annet? Jeg vil si at legevakta burde sendt det meste videre bortsett fra øyekatarr og det burde blitt bedre til i dag... Jeg tror jeg ville ringt legevakta igjen og sagt det ikke hadde blitt noe bedre og spurt om å bli henvist videre. En betennelse i/på øyet skal man ikke tulle med, i verste fall kan man miste synet hvis ikke det blir behandlet riktig raskt nok. Legevakta har sjeldent greie på øye og gir stort sett kloramfenikol uansett uten å ane hva det egentlig det er de behandler. (Selvfølgelig gjelder ikke det alle leger, men de fleste...) Sklera, ja. Og kloramfenikol. Og hun som var på legevakta er tilfeldigvis fastlegen min, så det spørs om jeg blir noe lurere.. Men får ringe henne i morgen og fortelle at det ikke har blitt bedre. Jeg googlet skleritt og det ser ikke ut som kloramfenikol skal brukes til å behandle det i det hele tatt... http://nhi.no/sykdom...eritt-3586.html Jeg ville ringt tilbake til legevakta og bedt om å bli henvist videre til nærmeste øyeavdeling. http://www.lommelegen.no/artikkel/betennelse-i-det-hvite-i-øyet men her står det at det SKAL behandles med de dråpene?
det er berre mordi Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2012 Ja, jeg var bare hos legevakta i går og fikk dråper , men jeg bør vel kanskje gi det litt mer tid før jeg påstår at det ikke har noen effekt... Hvor er det egentlig du har betennelse? Hornhinnen, regnbuehinnen, sklera (det hvite på øyet), øyekatarr eller noe annet? Jeg vil si at legevakta burde sendt det meste videre bortsett fra øyekatarr og det burde blitt bedre til i dag... Jeg tror jeg ville ringt legevakta igjen og sagt det ikke hadde blitt noe bedre og spurt om å bli henvist videre. En betennelse i/på øyet skal man ikke tulle med, i verste fall kan man miste synet hvis ikke det blir behandlet riktig raskt nok. Legevakta har sjeldent greie på øye og gir stort sett kloramfenikol uansett uten å ane hva det egentlig det er de behandler. (Selvfølgelig gjelder ikke det alle leger, men de fleste...) Sklera, ja. Og kloramfenikol. Og hun som var på legevakta er tilfeldigvis fastlegen min, så det spørs om jeg blir noe lurere.. Men får ringe henne i morgen og fortelle at det ikke har blitt bedre. Jeg googlet skleritt og det ser ikke ut som kloramfenikol skal brukes til å behandle det i det hele tatt... http://nhi.no/sykdom...eritt-3586.html Jeg ville ringt tilbake til legevakta og bedt om å bli henvist videre til nærmeste øyeavdeling. Ja, ser dette... Jeg får stikke av fra jobb i morgen og få fikset det..) Takk for tips i går! Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg sikkert ikke vært flink jente og ringt til legen klokka 8 i dag tidlig. Jeg fikk meg time og ble sporenstreks sendt til sykehuset til øyespesialist, og fikk beskjed om jeg hadde regnbuehinnebetennelse. Det er visst ikke noe man spøker med - men jeg fikk nye medisiner og det er hakket bedre allerede, selv om det fortsatt ser ut som jeg har fått en høyrehook fra Sylvester;)
Roselilly Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Så bra du fant ut av det! God bedring
mamman til to gutter Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Så bra du fant ut av det! Leger som leker øyeleger går ikke alltid bra... Regnbuehinnebetennelse er jo også mye vanligere enn skleritt, så egentlig rart hun bommet den veien, men det var sikkert fordi øyet ditt er så hovent, det blir det sjeldent med regnbuehinnebetennelse. God bedring videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå