Gå til innhold

Kan man blø for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt korte menstruasjoner. Max 3 dager (ofte bare 2 eller 1). Og da blødd minimalt, såpass at det holder med et truseinnlegg.

Fikk tilbake mensen etter fødsel for et par mnd siden. Blødde ganske mye da, i 3-4 dager. Og sånn husker jeg at det var etter fødsel nr. 1 også.

Men så gikk det en mnd. og mensen kom for andre gang. Og jeg har nå blødd i nøyaktig 3 uker. Det renner (!) utav meg. Kan ikke ha tampong mer en max en time, men må ofte skifte etter kortere tid (ca. 30min). Blødd like mye alle 21 dagene, og ingen antydning til at det skal gi seg.

Jeg har lest at det er normalt at det er litt kluss ift. mensen etter fødsel. og også lest at det er normalt å blø mer enn vanlig... men ærlig talt. Jeg begynner å bekymre meg. Dette kan vel ikke være normalt? Jeg må jo i tillegg ha mistet endel blod de siste ukene. Og så jeg som hadde lav blodprosent i utgangspunktet.

Noen som har peiling her?

Anonym poster: a512c3b9bc8b6c004503156d95cacf3d

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Altså...da ville jeg faktisk ringt legen i morgen. Det der hørtes ikke helt normalt ut nei, best å få det (og Hb) sjekket ;)

Skrevet

Enig, dette er ikke normalt, ville bedt om en time hos legen i morgen.

Skrevet

Ja, da gjør jeg det. Har tenkt at jeg burde det den siste uka, men samtidig tenkt at jeg kanskje var litt hysterisk.

Anonym poster: a512c3b9bc8b6c004503156d95cacf3d

Skrevet

Ikke bra for deg å.miste så mye blod..

Ikke at det kan sammenliknes, men mitt "mensmønster" endret seg etter nr 1 ble født. Plutselig fikk jeg mye kraftigere mens, måtte skifte tampong kjempeofte og blødde gjennom rett som det var. Var hos gynekolog for å sjekke om noe var galt "nedi der", feks en muskelknute. Alt var i sin skjønnese orden, og jeg fikk resept på Cyklokapron, tabletter som man tar

flere ganger daglig i beg. av mensen for å redusere blødningsstyrke og varighet. Funker kjempebra! Bivirkning: litt vondt i magen for min del, men det var bedre enn gjennomblødning (har en jobb hvor jeg må gå med hvit bukse-ikkje braaa)

Tilbake til deg...kontakt legen i morgen! Så lang blødning er ikke vanlig. Be også.om å få sjekket blodprosenten, du har mistet masse blod og trenger kanskje jerntilskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...