Gå til innhold

Noen som jobber på sykehjem her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å jobber med en skoleoppgave, og er nesten ferdig. Det eneste jeg sliter med er å finne sykepleietiltak som kan føre til at en pasient føler seg mindre ensom.

Noen som kan komme med forslag til hva det kan være? :)

Har ikke jobbet på sykehjem, så har ingen aning om hva som kan gjøres...

Hadde blitt veldig glad for svar

Anonym poster: bf6fccb94f1eb25b1038c44895c0c784

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjem heilt an på pasienten og kva ressursar og interesser han/ho har. Ein ting er sikkert, det er ikkje mindre einsamt å bli plassert i fellesstova enn på rommet om der ikkje er nokon å kommunisere med.

Kva med aktivitetar på sjukeheimen? Dagsenter, trimgruppe osv.

Skrevet

Sosialisering? Ta i bruk gamle juletradisjoner, opplyse om arrangemanger som er i regi av sykehjemmet ( allsang, dagsenter, kafeturer osv), hjelpe til med kontakt med familie ( telefon (pc), oppmuntre til aktivitet og sosialisering, annsatte med god tid til samtaler, musikk...Det jeg kom på i farta :P

Alle sykehjem er jo forskjellig, men det jeg jobber på er i hvertfall veldig flinke med å ta med seg de eldre på ulike arrangemang. Viktig at alle trives og får dekket behovene sine :)

:)

Anonym poster: 4f33a7d6c131f0ddbab199e7241f8bd9

Skrevet

Dette er en pasient som tidligere var glad i å synge i kor og drive med veldedig arbeid. Han er blitt ustø etter er hjerneslag og redd over den nye situasjonen har er havnet i. Han har problemer med å gå, noe som gjør at han ikke vil gjøre så mye, da han er redd for å be om hjelp.

Tusen takk for mange gode forslag #2 :)

HI

Anonym poster: 938764c48e3c40b6d6590aa0d2ea5e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...