Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Jeg sitter å jobber med en skoleoppgave, og er nesten ferdig. Det eneste jeg sliter med er å finne sykepleietiltak som kan føre til at en pasient føler seg mindre ensom. Noen som kan komme med forslag til hva det kan være? Har ikke jobbet på sykehjem, så har ingen aning om hva som kan gjøres... Hadde blitt veldig glad for svar Anonym poster: bf6fccb94f1eb25b1038c44895c0c784
★julestjerne★ Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Kjem heilt an på pasienten og kva ressursar og interesser han/ho har. Ein ting er sikkert, det er ikkje mindre einsamt å bli plassert i fellesstova enn på rommet om der ikkje er nokon å kommunisere med. Kva med aktivitetar på sjukeheimen? Dagsenter, trimgruppe osv.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Sosialisering? Ta i bruk gamle juletradisjoner, opplyse om arrangemanger som er i regi av sykehjemmet ( allsang, dagsenter, kafeturer osv), hjelpe til med kontakt med familie ( telefon (pc), oppmuntre til aktivitet og sosialisering, annsatte med god tid til samtaler, musikk...Det jeg kom på i farta Alle sykehjem er jo forskjellig, men det jeg jobber på er i hvertfall veldig flinke med å ta med seg de eldre på ulike arrangemang. Viktig at alle trives og får dekket behovene sine Anonym poster: 4f33a7d6c131f0ddbab199e7241f8bd9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Dette er en pasient som tidligere var glad i å synge i kor og drive med veldedig arbeid. Han er blitt ustø etter er hjerneslag og redd over den nye situasjonen har er havnet i. Han har problemer med å gå, noe som gjør at han ikke vil gjøre så mye, da han er redd for å be om hjelp. Tusen takk for mange gode forslag #2 HI Anonym poster: 938764c48e3c40b6d6590aa0d2ea5e8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå