Gå til innhold

Noen som har laget fotballkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker av typen langpanne med menn av seigmenn... Noen gode tips og triks dere vil dele?

Har kikket litt rundt på nettet, men mine kaker blir aldri lik de på nettet :P

Anonym poster: 837cdcf453de9653231ae4a499b83bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det helt enkelt, ungene blir storfornøyd.

Nå får du kjøpt kakestrøssel som er grønt, jeg brukte den grønne i denne:

http://www.oetker.no/oetker_no/html/default/debi-8kecxl.no.html

Bakte en langpannekake, hvelvet den på et stort fat, hadde på sjokoladekrem og grønt strøssel. Tegnet opp strekene på fotballbanen med melis i et kremmerhus og laget mål av sugerør. Kjøpte et lite fotballlys på Jernia og satte seigmenn på tannpirkere rundt på banen.

Men det aller gøyeste var en pose seigmenn og en pose slike coctailpinner som ser ut som sverd. Guttene gikk jo aldri fra bordet for de hadde en eller annen ridderturnering med seigmennene. De kunne jo plutselig miste en arm i kampen og greier (inn i munnen til eieren), veldig gøy ;)

Anonym poster: 872ce082d73ddd6dd1f8592830d513f3

Skrevet

Bland kokkos med grønn konditorfarge så får du "gress".

Anonym poster: 4173825fce559b4472168572fce88433

Skrevet

Jeg laget en veldig enkel fotballkake forrige helg faktisk:)

Laget en sjokoladekake i langpanne, hadde grønnfarge (jeg brukte cacas sin farge, men går sikkert fint med vanlig konditorfarge også) i smørkrem så det så ut som gress, tegnet banen med melis. Seigemenn på tannstikker var forballspillere, mål laget jeg av sugerør, og på nille (sikkert andre steder også), får du kjøpt små sjokoladekuler innpakket i fotball-papir, så det var fotballen. Superenkelt, og barna var veldig fornøyd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...