Gå til innhold

Drikking og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer..

Og hvis jeg feks drikker en flaske vin og slutter å drikke fra midnatt. Når kan jeg amme igjen da?

Anonym poster: ef330d97c2577f72d4289d5714bf349a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det sammenlignes med hvor lenge alkoholen må ha vært ute av kroppen før en kan sette seg bak rattet?

Skrevet

Når du er edru, er melken "edru". Melken har den promillen du har i kroppen, eks 0,5 promille.

Anonym poster: ce990a372d02b115ae88454e9f3229df

Skrevet

Kommer helt an på hvor grensene dine går.

Jeg synes ikke det er noe problem å amme etter et glass vin eller to da det er kun en liten promille av melken som har alkohol - og derifra skal fordøyes. Barnet får ikke promille uansett.

Om det er bra? Kanskje ikke kjempebra. Men heller ikke bra med en rekke andre ting, eksemplelvis giftstoffene som finnes i poteter og epler.

Men en heeel flaske... tja kanskje det psykiske som sperrer mer for meg da tipper jeg. Så ville nok kanskje vurdert mme sånn i tolvtida og heller ventet til morgenen?

Kommer vel også litt an på flaska....6% er jo litt mindre enn 13%... hadde nok ammet før jeg faktisk var kjørbar ja.

Skrevet

Når promillen er gått ut av blodet ditt.

Og det kommer an på forbrenningen din.

Anonym poster: 2f0d9198682bfc95afbda95c01f37440

Skrevet

Ville nok ventet 6-7 timer før jeg ammet etter en hel flaske vin. Man forbrenner ca 0,15 promille per time (uavhengig av hvor høy eller lav forbrenning). Hvis din promille er f.eks. er 1,2 etter en flaske vil det etter 6 timer ha gått ned til 0,4 og da tenker jeg at det er helt greit å amme både pga alkoholinnhold i melken men også pga at man da er edru nok med tanke på sikkerheten.

Anonym poster: fd7d2e9c15822361946078f6952e38ed

Skrevet

Rettelse; gått ned til 0,3 i promille.

Anonym poster: fd7d2e9c15822361946078f6952e38ed

Skrevet

Takk for svar. FÅtt med meg at promillen må bort men var ikke sikker på hvor mange timer det tok.. Da skal jeg pumpe en del på forhånd å vente litt ekstra for å være sikker ;)

Skrevet

Sjekk en promillekalkulator på nett. Det avhenger av vekten din og hvor fort og mye du drikker.

Skrevet

Takk for svar. FÅtt med meg at promillen må bort men var ikke sikker på hvor mange timer det tok.. Da skal jeg pumpe en del på forhånd å vente litt ekstra for å være sikker ;)

Skrevet

MÅ du drikke en hel flaske? Lurer bestandig på hvorfor folk er nødt til å drikke seg dritings hver gang de koser seg med alkohol. Hvorfor ikke ta et par glass istedet for?

Anonym poster: d56e0f0f1cc63e16ceae5164dd5492b8

Skrevet

MÅ du drikke en hel flaske? Lurer bestandig på hvorfor folk er nødt til å drikke seg dritings hver gang de koser seg med alkohol. Hvorfor ikke ta et par glass istedet for?

Avsporing! Tipper hun ikke MÅ eller er nødt, men at hun har lyst. Det er ikke alle som blir dritings av en flaske heller :)

Skrevet

Avsporing! Tipper hun ikke MÅ eller er nødt, men at hun har lyst. Det er ikke alle som blir dritings av en flaske heller :)

vel, jeg har LYST til å spise spekemat i graviditeten, likevel lar jeg være. Jeg forstår ikke hva er forskjellen mellom en hel flaske vin og et par glass, hvis man først skal kose seg med vinsmaken. Man bruker ikke å spise hele sjokoladeposen hvis man har litt lyst på godteri liksom...

Skrevet

vel, jeg har LYST til å spise spekemat i graviditeten, likevel lar jeg være. Jeg forstår ikke hva er forskjellen mellom en hel flaske vin og et par glass, hvis man først skal kose seg med vinsmaken. Man bruker ikke å spise hele sjokoladeposen hvis man har litt lyst på godteri liksom...

Ååhholdkjeftenpåreia !!!!!!!

Anonym poster: 7b68863eef163dc593a810f61c2d3c81

Skrevet

Vet ikke hvilken forsiktig og nyktern verden du lever i, men her går ofte hele godteposen om jeg skal kose meg. Kan godt kose meg med et par glass vin, men jeg kan også kose meg med en hel flaske uten å merke så mye til akkurat det (avhengig av prosentene i flasken vel og merke).

Om HI ønsker å kose seg med en hel flaske, så for guds skyld, svar på spørsmålet hennes, og ikke nødvendigheten av mengde...... Hun har ikke engang sagt hun skal ha en hel flaske, hun brukte det som et eksempel!

Anonym poster: 14b4eede42f72f3a1732818a0c80456b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...