Gå til innhold

Blemmer på 1 åring som plutselig er blitt svarte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nøyaktig en uke siden fikk 1 åringen min andregrads forbrenning på hånden etter å ha tatt på en panelovn.

Han fikk blemmer og var hos legen,han sa at det vil gå vekk av seg selv.

Men nå har blemmene skiftet farge.

Nå er blemmene blitt svarte:S

Er dette vanlig eller?

Bør jeg kontakte lege imorgen?

Anonym poster: 1b152392270eadf47e26b3a2fa5845eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør gjerne ringe legevakten og høre.. Det høres jo ikke bra ut.

Skrevet

Var det fastlegen dere var til? Og hvor stor var brannskaden? Var det inni hånden eller utenpå?

Av og til er det vanskelig å se med en gang hvor alvorlig skaden er. Derfor må man ofte tilbake til sjekk dagen etter for å være sikker. Når det blir sort kan det ha vært 3. gradsforbrenning.

Skrevet

Trodde bare daukjøtt ble sort jeg?

Anonym poster: 3e72f8b9fc5e1b7dcdecaf57c5940737

Skrevet

Var det fastlegen dere var til? Og hvor stor var brannskaden? Var det inni hånden eller utenpå?

Av og til er det vanskelig å se med en gang hvor alvorlig skaden er. Derfor må man ofte tilbake til sjekk dagen etter for å være sikker. Når det blir sort kan det ha vært 3. gradsforbrenning.

Jeg vi var på legevakten ettersom det skjedde sist søndag.

Han var bare så så vidt borti ovnen så var ikke noe stor skade,men nok til at han fikk en blemme på hver finger.

Det var inni hånden ytterst på fingrene.

Legen nevnte ingenting om at vi burde komme tilbake.

Skrevet

Jeg vi var på legevakten ettersom det skjedde sist søndag.

Han var bare så så vidt borti ovnen så var ikke noe stor skade,men nok til at han fikk en blemme på hver finger.

Det var inni hånden ytterst på fingrene.

Legen nevnte ingenting om at vi burde komme tilbake.

Da mente de sikkert at skaden ikke var så stor i omfang. Det er også verre om blemmene er inne i hånden enn bare ytterst på fingrene.

Men om huden er blitt sort ville jeg ringt legevakten igjen. Det er mulig huden som er blitt sort bør gjøres noe med.

Skrevet

Oj, så spesielt at dere har fått den beskjeden. Forrige søndag brente 3åringen vår seg på tre fingertupper og fikk tre blekner, en på hver.

Vi fikk beskjed om å ha på jelonet først, så kompress og så tape. Det må dannes ny hud under så det ikke blir betent!

Ikke ta hull på blemmene! Selv om det kanskje er sent å si. Ring å hør!

Skrevet

Svarte blemmer.høres ikke så bra ut, dette bør du få sjekket ut!

Skrevet

Oj, så spesielt at dere har fått den beskjeden. Forrige søndag brente 3åringen vår seg på tre fingertupper og fikk tre blekner, en på hver.

Vi fikk beskjed om å ha på jelonet først, så kompress og så tape. Det må dannes ny hud under så det ikke blir betent!

Jeg fikk ikke beskjed om å ta på noe som helst :S

Fikk bare beskjed om å prøve så langt det var mulig å ikke få hull på blemmene,å om de gikk hull så måtte jeg holde det rent.

Jeg har ikke tatt hull på noen av blemmene,men to av blemmene er likevel gått hull i å siden han kryper så får han jo alt dritt der :S

Men det er de blemmene som ikke er gått hull på som er svarte.

Skrevet

Fikk bare beskjed om å prøve så langt det var mulig å ikke få hull på blemmene,å om de gikk hull så måtte jeg holde det rent.

Jeg har ikke tatt hull på noen av blemmene,men to av blemmene er likevel gått hull i å siden han kryper så får han jo alt dritt der :S

Det var en dårlig opplyst lege må jeg si! Fastlegen og legevakten sa det samme om behandlingen her.

Men kan du ikke ringe å høre hva de mener? Vet dra til fastlegen i morgen? Jeg hadde gjort begge deler.

Skrevet

Det var en dårlig opplyst lege må jeg si! Fastlegen og legevakten sa det samme om behandlingen her.

Men kan du ikke ringe å høre hva de mener? Vet dra til fastlegen i morgen? Jeg hadde gjort begge deler.

Ja det kommer jeg defintivt til å gjøre nå når jeg hører hvor dårlig informasjon jeg fikk av legen jeg var hos :S

Skrevet

Hold meg oppdatert om du vil:) håper det går fint!

Skrevet

Hold meg oppdatert om du vil:) håper det går fint!

Det skal jeg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...