Gå til innhold

Gubben min er feit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre med det?

Anonym poster: 09fc57bd6d30430bd339d8b33a30ec26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godta det. Mye å ta i, mye å være glad i.

Skrevet

Tilrettelegge og leve i håpet om at han vil ta tak i det.

Skrevet

Bytte med meg, min mann er slank, jeg feit. Så kan min mann od du være slanke sammen, og jeg og din mann være feite sammen!

Anonym poster: 7fc6854ed1a5d2369795804f5346e912

Skrevet

Bedre med en feit mann enn en slem mann ;)

Men for å være seriøs, du kan ikke gjøre noe som helst med det. Skal han slanke seg må han ønske det selv, om du begynner mase og kommentere vil han antagelig bli såret og vi mennesker reagerer da ofte med trass og sinne. Lokker du frem trass og sinne i han vil han ihvertfall ikke slanke seg, da går han helt i vranglås...

Du kan legge til rette ved å lage sunn mat, la være å handle snop, sette frukt og sunne snacks-alternativer frem på bordet og håpe han velger det. Du kan invitere til å gå kveldstur, spørre om dere skal melde dere på et dansekurs eller noe annet som gir litt mosjon og håpe han blir med.

Er han sykelig overvektig kan du selvfølgelig ta en samtale med han, fortelle at du er så engstelig for helsen hans, at han skal få livsstilsykdommer og kanskje dø fra dere. At du er så glad i han og gjerne vil beholde han for bestandig, at du gjerne vil prøve hjelpe han komme i form.

Anonym poster: 77ff749bfb6d64be414ee0d0c4c8ab97

Skrevet

Min mann har litt mage som han har litt komplekser for. Sier ikke noe om det, lager sunn god mat, prøver p ikke ha snop i huset, og vi trener sammen.

Men her om dagen sa han "Du får ikke lov å bli feit nå" (er gravid). DA holdt det hardt å uke slenge tilbake noe om å passe sin egen feite kropp først.

Anonym poster: 04a3f90c0fc4bbf758248569491edc11

Skrevet

Du kan jo prøve å ta tak i kostholdet hjemme hos dere hvis det er dårlig, og det generelle aktivitetsnivået. Men du kan ikke tvinge ham til å slanke seg eller trene.

Skrevet

Om han er motivert til å endre livsstil støtter du opp. Utan motivasjon er det lite du kan gjere utanom å godta han som han er. Det å bli akseptert kan faktisk i seg sjølv gi mot til å forsøke å gjere endringar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...