Gå til innhold

Ut i kulda med baby 6 uker..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker ca 15-20 min hver vei for å levere og hente storesøster i barnehagen.. Vi går!

Kan jeg ta med lillebror 6 uker når det i morgen sikkert er kaldere enn -10. Tipper det blir ca -12/13 grader! Han ligger jo nedi vogna, godt påkledd og i en kjempevarm voksipose..

Anonym poster: 96d1abe13397213edb3b162cb2d0956d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt han med. Grensa går jo på -10, samme hvor god og varm pose han ligger i. Er spesielt skeptisk når han bare er 6 uker.

Anonym poster: 98db373866fa1f5f115ae43a5f2471f1

Skrevet

Det er ikke anbefalt så jeg hadde ikke gjort det. I verste fall kan babyen utvikle (forbigående) barneastma pga den iskalde luften som den trekker ned i lungene. Klart man kan pakke inn babyene slik at de ikke blir kalde, men det er vanskelig å beskytte luftveiene deres. Det er svært kort vei fra munnen, nedover i trachea/carina og ned i de skjøre små lungene. Det er jo derfor disse reglene finnes, først og fremst for å forhindre unødvendige luftveissykdommer. Kan du ikke løpe ut og starte opp bilen og la den gå på tomgang i 5-10 min og så kjøre begge snuppene i varm bil i stedet?

Anonym poster: 70adad972bd80f18b71a3258c24f44a5

Skrevet

Det er ikke anbefalt så jeg hadde ikke gjort det. I verste fall kan babyen utvikle (forbigående) barneastma pga den iskalde luften som den trekker ned i lungene. Klart man kan pakke inn babyene slik at de ikke blir kalde, men det er vanskelig å beskytte luftveiene deres. Det er svært kort vei fra munnen, nedover i trachea/carina og ned i de skjøre små lungene. Det er jo derfor disse reglene finnes, først og fremst for å forhindre unødvendige luftveissykdommer. Kan du ikke løpe ut og starte opp bilen og la den gå på tomgang i 5-10 min og så kjøre begge snuppene i varm bil i stedet?

Er ikke alle som har bil vet du.. ;)

HI

Skrevet

Jeg er ikke spesielt hysterisk av meg, men det hadde jeg vært skeptisk til.. Ville vurdert andre løsninger, av de grunnene #3 skriver.

Skrevet

Er ikke alle som har bil vet du.. ;)

HI

Har du ikke en samboer med bil heller, som kan levere eldstemann i bhg før han reiser på jobb? Jeg hadde IKKE hatt en liten baby ute når det er så kaldt, med litt frisk bris så er -15 det samme som -25...

Skrevet

Jeg gjorde det, jeg måtte jo i butikken for å handle mat osv. La babyen i vogna inne, og hadde ett helseteppe over åpningen. Når det er kaldt kommer det nok luft nedi der, men babyen får ikke den skarpeste lufta på seg. Og når jeg ikke skulle være ute i timesvis hadde jeg ingen betenkeligheter med å ha teppe over.

Anonym poster: f8f955a39cb77a56128fc1b152b71e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...