Gå til innhold

Ammemadrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som bruker ammemadrass?

Lillegull sover så utrolig godt i sengen vår. Men jeg er livredd for at en av oss skal legge seg oppå henne eller at hun skal ligge på siden istedet for ryggen, pga sengen heller litt nedover der jeg ligger. En madrass med kanter hadde vel vært tryggere?

Jeg har sett litt på en som heter Dry Kid, men den koster jo litt. Så jeg har vurdert å bruke sånn gullunge stellematte fra Ikea.

Noen med erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på om den drykid er bra!? Anyone?

Skrevet

Min baby er en uke gammel, og ligger i Drykid madrassen hver natt. Fungerer fint, men synes kantene på den er litt i bløteste laget. Men vi har våre puter inntil madrassen på hver side, så da blir kantene støttet opp.

Men skulle jeg kjøpt madrass nå, så hadde jeg nok undersøkt om det finnes andre typer som er litt stivere i kantene....

Skrevet

Hmm, kanskje jeg skulle tatt turen innom en babybutikk og kjent litt på den. Frister fortsatt å teste ut teorien min om ikea stelleputen kan fungere til samme formål, den er trossalt veeldig mye billigere :P

Skrevet

Vi brukte vår i 2 mnd. Syntes den var nødvendig da, men var som sagt i bruk veldig kort stund... Den ble ødelagt da jeg glemte å ta ut "foret" da jeg vasket den.. Og den måtte vaskes ofte så ble ikke brukt hver natt fordi den ikke kunne gå i trommelen. Synes ikke det var verd de 800 kronene, men var som sagt kjekk de første ukene.

Skrevet

Har lest at den også er kjekk dersom man ikke sover med babyen, men tar han/henne opp i senga for å amme om natta, for så å legge barnet tilbake. Barnet ligger altså i drykiden hele tiden. Da blir ikke sprinkelsenga så stor og heller ikke kald å legge barnet tilbake i. Pluss at lukten følger barnet og storsenga til de voksne er beskyttet under amming!

Skrevet

fins det også? mye rart :)

Skrevet

Ja det fins så mye rart :P

Vi hadde egentlig tenkt å være bevisste på å legge babyen tilbake i sengen sin etter hver amming slik at hun lærer å sove for seg selv, men hun er så urolig og sover skikkelig dårlig der. De gangene hun (og jeg) har sovnet under amming i vår seng, så sover hun lett 4-5 timer av gangen og vi våkner uthvilte begge to :) Eneste jeg er bekymret for er at hun skal bli for varm eller at en av oss legger seg på henne :( Og så bør hun jo sove på ryggen, ikke på siden slik hun lå når vi våknet i dag..

Skrevet

jeg har kjøpt drykid ammemadrass. vil at baby skal ligge sammen med meg i vår seng. nå mangler jeg bare babyen. :P lurer på når han kommer :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...