Gå til innhold

Manglende visdomstenner og intelligens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt fra flere hold at det er en sammenheng mellom de to tingene. Og når jeg tenker meg om; jeg har en fetter som aldri fikk visdomstenner, og han er usedvanlig intelligent. Kjenner du noe til dette?

Anonym poster: 9a99f560b134f59957333221efdea614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo mest sannsynlig en bedre utgave av oss, altså "one step up the ladder", når evolusjonen har fjernet det unødvendige på den måten.

På en annen side kjenner jeg noen som ikke er så smarte uten visdomstenner, mens mannen min har godt over 150 i IQ MED visdomstenner, så...

Anonym poster: c9f257d666c05330cefb94029042eee2

Gjest cunning stunts
Skrevet

I så fall burde de jo hett dumhetstenner, hvis det er tenner man får i stedet for hode.

Skrevet

Hmm... Hva om man trekker tennene da? Blir man smartere da? Håpehåpe...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hmm...jeg har visst to av fire...er jeg midt på treet da?

Skrevet

Min far har over 150 og har alle sine visdomsjeksler. Jeg har bare 130, og har ikke en eneste. Men 130 er jo ikke direkete uintelligent det heller, så tror ikke det der har noen sammenheng.

Anonym poster: bbda82b543ebbd1e2dcb472740ae3a38

Skrevet

Ha, ha, ha, latterlig å tro at det er sammenheng mellom tenner og intelligens.

Anonym poster: f8cd19ce5af9b4b6d00baa4cfec93f2f

Skrevet

Oh lord! Hvorfor det heter visdommstenner vet jeg ikke, kanskje fordi man får dem etter man er voksen?

Jeg har ikke fått noen ennå og kan ikke se at de er på vei heller så jeg kan jo alltids håpe at jeg ikke blir dummere når de kommer da...

Bullshit spør du meg...

Anonym poster: 80b985c3b7d25cb2758c5618a910be78

Skrevet

Har ikke no tru på at det er noen sammenheng. Jeg har fått alle fire visdomstennene og jeg har trukket alle fire, og jeg er en gjennomsnittelig inteligent person.

Tannlegen min har også fortalt at han har hatt pasienter på 70 år som har fått første visdomstanna, så det er aldri for seint. Ingen aldersgrense for visdomstenner, man blir jo ikke brått dummere over natta fordi man har fått en visdomstann....

Skrevet

Jeg har ingen visdomstenner og er lynende intelligent, så det er sikkert sant. :P

Anonym poster: 2c1c62cf20fcb5ab68842d0218dad541

Gjest Julepølsevev!
Skrevet

Mannen min har ingen visdomstenner, mens jeg har alle fire. Så jeg mener at det er motsatt :D

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

AHA!!! NÅ forstår jeg hvorfor jeg plutselig ble så mye mer intelligent da jeg fylte 22 år. Det var jo da jeg trakk alle visdomstennene mine!

Godt å få oppklart den gåten, for jeg har jo alltid innbilt meg at jeg ble smartere fordi jeg ble eldre :P

Skrevet

Det er vist en sammenheng mellom intelligens og tenner.

Dess flere tenner du mister/må trekke, dess dummere blir du. No kidding :-)

Bruk google om du ikke tror meg.

Men med visdomstenner vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...