Gå til innhold

Et spørsmål til dere som har peil på arveregler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er død. Hennes mor er fortsatt i live. Når hun dør, vil da min svigermors arv gå inn i boet (svigerfar sitter i uskiftet bo) eller vil arven gå rett til min mann og hans søster?

Anonym poster: 54ad970ea21d8d9158b5abe1e8c7a418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din svigerfar arver ikke din manns mormor, arven etter henne fordeles på barna hennes.

Om din svigermor har søsken fordeles arven mellom dem, og din svigermors del av denne arven går til mannen din og hans søsken.

Anonym poster: 2d4ad590a13e3d4db823db023da9f32a

Skrevet

Hvor kommer dette fra?

Så lenge din manns mormor har livsarvinger vil den arverekken følges. Det betyr at om hans mor dør vil din mann og hans søsken arve den andelen hans mor skulle hatt. Svigerfar og mormors søsken arver ingenting med mindre det er testamentert slik. Dette kan du tydelig se av arveloven.

Skrevet

Hvor kommer dette fra?

Så lenge din manns mormor har livsarvinger vil den arverekken følges. Det betyr at om hans mor dør vil din mann og hans søsken arve den andelen hans mor skulle hatt. Svigerfar og mormors søsken arver ingenting med mindre det er testamentert slik. Dette kan du tydelig se av arveloven.

Tror ikke du leste ordentlig hva anonym over her skrev.

Anonym poster: f8583ad1c3a82ae0b4b5347151c4bbd8

Skrevet

Hvor kommer dette fra?

Tror ikke du leste ordentlig hva anonym over her skrev.

Anonym poster: f8583ad1c3a82ae0b4b5347151c4bbd8

Hehe, nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...