Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Mali ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min ektemann er på utkikk etter navn til den kommende jenta i magen. er 26 uker.

 

Vi har hele tiden vært på det at vi kunne tenkt oss oppkalling av ,besteforeldre,oldeforeldre osv..

 

Da vi begge synes det er trivelig med oppkalling.

 

 

Mannen i huset synes vi skal oppkalle jenta vår etter hans oldemor. Altså Mali.. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette navnet. SÅ ønkser kommentarer fra dere her inne ;-)

 

Både Positive og negative synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Mali er veldig fint! Søtt og sterkt på samme tid, og med gode tradisjoner.

Skrevet

Har berre hørt det som forkorting av Amalie (og i sagaen om isfolket).

 

Greit, men ikkje nokon høydare for min del..

Skrevet

Mali er først og fremst et land i afrika for meg, men kunne nok blitt vant til navnet etter en stund.

 

Anonym poster: 9ede9caac7053a3f9e38ff53e94c9e8d

Skrevet

nydelig :) kansje jenta vår og skal heite de

 

Anonym poster: 09d7e11ad4761cfb0725a466f2dd79e2

Skrevet

Jeg synes navnet er vakkert! Her jeg bor begynner Mali å bli populært. Jeg kjenner både en 8-åring og en nyfødt som bærer navnet. I tillegg har jeg ei oldemor som het det. Go for it, sier jeg :-)

 

Anonym poster: 864e6f521cc552e439d3a0abb765c654

Skrevet

Mali er et nydelig navn. Men kunne dog ikke brukt det på noen av mine barn, siden "málli" er et samisk ord.

 

Anonym poster: e4aca204db9a47b77a3683bb2e379101

Skrevet

Jeg liker det jeg, minner meg både om Isfolket og hun der tragiske Mali som ikke gikk videre i Idol for mange år siden, hehe.

 

Anonym poster: d034cf192c7a6f3068b757e4bc10881c

Skrevet

Kjempefint :-)

Både søtt til ei lita jente, og "sterkt og enkelt" til ei voksen jente, syntes jeg.

Skrevet

Liker det kjempegodt:) Kan dessverre ikke bruke det selv.

 

Ikke pent på østlandsdialekt da, hvor de uttaler det "Maaali" (som landet.)

 

Men navnet er koselig, stødig og søtt (uten å være for søtt/sukkersøtt) på en gang.

Skrevet

Veldig fint. Hørte det første gang når jeg fødte for jordmor het det Hun likte jeg veldig godt så gode assosiasjoner til navnet. Kanskje nr får det navnet hvis det blir jente.

 

Enig med mibella:

 

Men navnet er koselig, stødig og søtt (uten å være for søtt/sukkersøtt) på en gang.

Skrevet

Liker det ikke, siden det er navnet på et land i Afrika. Malin derimot, liker jeg godt.

Skrevet

Ei på barselgruppa som heter det:)

 

Måtte venne meg til det, men liker det mer og mer:)

 

 

Anonym poster: 3b742b4f0c0af1d25dc62ff28022de4d

Skrevet

Det er et fint navn. Jeg kjenner ei nydelig jente som heter det. Vakker på utsiden i hvert fall, kjenner henne ikke så godt som person ;)

 

Anonym poster: e2726b3724f864a868aad49bac78d846

Skrevet

Det var Nydelig :) Skal Oppkalle etter Min Bestemor selv Og det Er Så Koselig syntes jeg :)

 

Anonym poster: 40c570b73ec1af335ff466ef9227be79

Skrevet

Hvordan uttales det? Som Mari uten r, eller Malin uten n?

 

Anonym poster: 5576025cbbe300987e79e80a66b2a0aa

Skrevet

Jeg liker det ikke så godt. Tenker på en vulgær utlending fra enebakk med samme navn.

 

Anonym poster: 809b71fcf7df62922e0873680a78412e

Skrevet

Veldig fint :)

 

Anonym poster: c8955fee5d8637f5b24034731cb1598c

Skrevet

Nydelig :-) Kjenner en vidunderlig dame som heter Mali!

Skrevet

Jeg har vært innom navnet Mali selv :) Synes det er kjempe fint!

Skrevet

jeg kjenner en hund som kjenner det,så rellasjonene blir nok litt feil. for meg.

Skrevet

Nydelig navn.

Er en i barselgruppa til førstemann som heter det. Nydelig navn til nydelig jente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...