Mamma2013.2015 Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Jeg og min ektemann er på utkikk etter navn til den kommende jenta i magen. er 26 uker. Vi har hele tiden vært på det at vi kunne tenkt oss oppkalling av ,besteforeldre,oldeforeldre osv.. Da vi begge synes det er trivelig med oppkalling. Mannen i huset synes vi skal oppkalle jenta vår etter hans oldemor. Altså Mali.. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette navnet. SÅ ønkser kommentarer fra dere her inne ;-) Både Positive og negative synspunkter.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Mali er veldig fint! Søtt og sterkt på samme tid, og med gode tradisjoner.
★julestjerne★ Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Har berre hørt det som forkorting av Amalie (og i sagaen om isfolket). Greit, men ikkje nokon høydare for min del..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Mali er først og fremst et land i afrika for meg, men kunne nok blitt vant til navnet etter en stund. Anonym poster: 9ede9caac7053a3f9e38ff53e94c9e8d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 nydelig kansje jenta vår og skal heite de Anonym poster: 09d7e11ad4761cfb0725a466f2dd79e2
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Jeg synes navnet er vakkert! Her jeg bor begynner Mali å bli populært. Jeg kjenner både en 8-åring og en nyfødt som bærer navnet. I tillegg har jeg ei oldemor som het det. Go for it, sier jeg :-) Anonym poster: 864e6f521cc552e439d3a0abb765c654
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Mali er et nydelig navn. Men kunne dog ikke brukt det på noen av mine barn, siden "málli" er et samisk ord. Anonym poster: e4aca204db9a47b77a3683bb2e379101
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Jeg liker det jeg, minner meg både om Isfolket og hun der tragiske Mali som ikke gikk videre i Idol for mange år siden, hehe. Anonym poster: d034cf192c7a6f3068b757e4bc10881c
Mille33 Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Kjempefint :-) Både søtt til ei lita jente, og "sterkt og enkelt" til ei voksen jente, syntes jeg.
mibella Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Liker det kjempegodt:) Kan dessverre ikke bruke det selv. Ikke pent på østlandsdialekt da, hvor de uttaler det "Maaali" (som landet.) Men navnet er koselig, stødig og søtt (uten å være for søtt/sukkersøtt) på en gang.
Milliun Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 Veldig fint. Hørte det første gang når jeg fødte for jordmor het det Hun likte jeg veldig godt så gode assosiasjoner til navnet. Kanskje nr får det navnet hvis det blir jente. Enig med mibella: Men navnet er koselig, stødig og søtt (uten å være for søtt/sukkersøtt) på en gang.
Nickeguri Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 Liker det ikke, siden det er navnet på et land i Afrika. Malin derimot, liker jeg godt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Ei på barselgruppa som heter det:) Måtte venne meg til det, men liker det mer og mer:) Anonym poster: 3b742b4f0c0af1d25dc62ff28022de4d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 Det er et fint navn. Jeg kjenner ei nydelig jente som heter det. Vakker på utsiden i hvert fall, kjenner henne ikke så godt som person Anonym poster: e2726b3724f864a868aad49bac78d846
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #18 Skrevet 2. desember 2012 Det var Nydelig Skal Oppkalle etter Min Bestemor selv Og det Er Så Koselig syntes jeg Anonym poster: 40c570b73ec1af335ff466ef9227be79
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #19 Skrevet 2. desember 2012 Hvordan uttales det? Som Mari uten r, eller Malin uten n? Anonym poster: 5576025cbbe300987e79e80a66b2a0aa
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #20 Skrevet 2. desember 2012 Jeg liker det ikke så godt. Tenker på en vulgær utlending fra enebakk med samme navn. Anonym poster: 809b71fcf7df62922e0873680a78412e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #21 Skrevet 2. desember 2012 Veldig fint Anonym poster: c8955fee5d8637f5b24034731cb1598c
Gjest yrild Skrevet 2. desember 2012 #22 Skrevet 2. desember 2012 Nydelig :-) Kjenner en vidunderlig dame som heter Mali!
lyccke Skrevet 2. desember 2012 #23 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har vært innom navnet Mali selv Synes det er kjempe fint!
jeem Skrevet 2. desember 2012 #24 Skrevet 2. desember 2012 jeg kjenner en hund som kjenner det,så rellasjonene blir nok litt feil. for meg.
pip pip Skrevet 2. desember 2012 #25 Skrevet 2. desember 2012 Nydelig navn. Er en i barselgruppa til førstemann som heter det. Nydelig navn til nydelig jente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå