Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Ble sammen med en ny mann for et halvt år siden, etter å ha vært singel bare noen måneder etter et forhold som kun varte noen få uker. Jeg skulle jo egentlig være "ferdig med menn" etter det korte forholdet, men så møtte jeg altså min nåværende kjæreste. Problemet er at vi krangler ganske ofte, om bagateller! Og i tillegg er det ofte han som begynner kranglene, og jeg noen ganger ikke helt har skjønt hva vi krangler om. Dette er begynt å bli utrolig slitsomt! Alle krangler vi har avsluttes med at vi bare skal glemme det eller sette en strek over det, fordi han går tom for argumenter (fordi vi ikke har kranglet om noe seriøst), og så sier han sånn "ja alt var vel bare min feil bla bla bla" Og jeg er så LEI. Samtidig elsker jeg han når vi ikke krangler. Og samtidig hadde det vært innmari flaut hvis det skulle bli slutt nå, for da føler jeg at jeg failer så grundig igjen, og jeg lurer på hva familie/venner vil tenke. Dessuten liker jeg ikke å være singel, er så ensomt, men det er jo kanskje bedre enn en fremtid med mye krangling. Anonym poster: 7da85ece4691c2b60004082ffa07aa5c
LuksusLiv Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Jeg syns ikke det høres ut som dere har en framtid sammen når dere krangler så mye allerede. Når vi hadde vært sammen i 6 mnd lå vi stort sett i senga, hehe.... Lite krangling i hvertfall. Man må kysse noen frosker vet du, før drømmeprinsen dukker opp. Ingen skam i det vel.
MrsMilla Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Ville tenkt meg grundig om før jeg fortsatte dette forholdet. Enn om dere får barn sammen? Sikkert ikke mindre krangling da. Tungt å fortsette slik.... alternativt kan man jo faktisk sette seg ned sammen og finne ut av hvordan man skal gjøre det når små problemer oppstår, og sørge for at de der kommentarene i bi-setninger ikke kommer flygende. Sarkasmen og ironien likeså. Kommunikasjonen må opp snarest om dette skal fungere godt tipper jeg. Lykke til!
Elsker livet Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Kanskje du skulle finne grunnen til at dere krangler. Hver har sin plass i et forhold, og det tar ofte tid å definere den om ikke begge er veldig bevisst på å snakke om det. Vil tro han ikke vet helt hvor han står i forholdet og hvor du står, usikkerhet skaper dårlig stemning.
Kjærepære Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Snakk med hverandre om hvordan dere kommuniserer, så slipper dere kanskje krangling om bagateller. Her går det ei kule varmt relativt ofte, men vi kunne ikke tenkt oss et annet liv lell
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Nå harn begynner å krangle om bagateller, så la være å krangle tilbake. Det er erfaringsmessig den eneste måten å få slutt på slik dusteoppførsel. Anonym poster: 65d23c9c152c5ecb19bfa2a40d1dbf7f
O`Neill Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Hvis din bekymring for hvordan det vil virke utad om det skulle bli slutt er større enn din bekymring for din egen lykke nså kom igjen og fortsett å vær sammen med han.. Men med så mye krangling så tidlig i forholdet ser det ikke bra ut.. Kjærlighet og godt samliv skal ikke være en kamp og hard jobb dag for dag..
Anne-B. Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Det er måte for ham å utøve kontroll over deg. Høres ut som at han har kjørt seg fast i negative tankemønstre med forventning om at han får skylda, og starter krangel for å komme dette i forkjøpet. Det blir sannsynligvis verre.
TPK Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Du vil være sammen med ham fordi det er FLAUT hvis det blir slutt?!! Hør på den setningen en gang til...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Hm,høres ikke bra ut...Jeg har vært sammen med kjæresten i ca 4 mnd,og vi har ikke vært i nærheten av å krangle ennå. Anonym poster: cbadc80785fdd406ce53807ccae5fb85
Mama Christmas Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Jeg må si meg enig med de fleste over her - dette høres ikke lovende ut. Men, på den annen side, så har du nå en gyllen mulighet til å ta han for deg en kveld. Ikke direkte altså, men hell i et par glass vin, sett dere i sofaen og prat om livet deres, hvordan dere ser for dere ting, hva dere ønsker i et forhold, og hvordan dere vil ha det og være i forhold til partneren. Ikke gå inn på kranglingen direkte, men lusk litt rundt grøten, få det store bildet på hva han forventer av deg i forholdet, og kanskje du klarer å legge puslespillet så du får bakgrunnen til alle kranglene. Hvis han er en type "angrep er beste forsvar", som det høres litt ut som, så ville jeg unngått å spørre direkte, i alle fall med en gang, fordi han antakelig da vil stritte med piggene. Jeg har bodd med en sånn mann selv, og det eneste som funket for min del var nettopp denne lirkingen, få små biter hele veien så man kunne sette sammen til en helhet, ellers gikk hele mannen i lås og det var umulig å få noe fornuftig ut av han. Slitsomt, ja, men så ble det også slutt mellom oss. Likevel, hvis du vil gi forholdet et forsøk, så gjør det for DEG, ikke for de rundt deg. La de nå tenke hva de vil, og så lever du ditt liv som du ønsker, og lar de seile sin egen sjø, hva tanker angår.
*SommerFrisk* Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Etter seks mnd i vårt forhold så visste vi ikke hva krangling med hverandre var. DEt tok LANG tid før vi kranglet. håper virkelig du finner ut av det HI.. kan ikke være godt å gå rundt å tvile på om dette er riktig, etter så kort tid, Enig med hun over her som sier deg at det ikke er noe flaut eller dumt med å ende dette. Du skal jo tross alt være lykkelig! Lykke til!
CarmaCameleon Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 Tenk over grunnene til kranglingen, og ha en seriøs samtale om det (når ingen av dere er sure) Den som legger skylden over på den andre har som regel skyld den også - kanskje nettopp på grunn av det. Jeg tror ikke noen tenker "ja, nå skal jeg bli sur for ingenting", så den som lager en krangel har nok sin grunn - selv om den i dine øyne ikke er en god nok grunn til å bli sur i det hele tatt. Man er to forskjellige individer, sjansen for å klaffe fullstendig er ikke den største Om det er noe som kan snakkes om og tas opp på en saklig måte, ville jeg ha prøvd det =)
Nirgal Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 Jeg må si at det ikke høres bra ut. når et forhold er så ferskt som deres burde probleme være at dere ikke får nok av hverandre, å ikke det at dere har fått nok av hverandre. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tenkt meg om, og spurt meg selv hva slags forhold jeg vil ha og om det er mulig å få med han du er sammen med nå. Ville og ha spurt han om hva det er han ønsker i en partner og snakket åpent og ærlig om hvordan dere skal få til det og eller om dere skal fortsette det forholdet dere har. For din del håper jeg du er ærlig med deg selv, det er du som skal være lykkelig, ikke familien din.
humlesurr Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Det er flauere å bli singel når du er 22 uker på vei pga at dere krangler... Uansett; Det skal to til for å krangle!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Jeg må si at det ikke høres bra ut. når et forhold er så ferskt som deres burde probleme være at dere ikke får nok av hverandre, å ikke det at dere har fått nok av hverandre. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tenkt meg om, og spurt meg selv hva slags forhold jeg vil ha og om det er mulig å få med han du er sammen med nå. Ville og ha spurt han om hva det er han ønsker i en partner og snakket åpent og ærlig om hvordan dere skal få til det og eller om dere skal fortsette det forholdet dere har. For din del håper jeg du er ærlig med deg selv, det er du som skal være lykkelig, ikke familien din. Usj, VELDIG off topic men; Bakels med pølse? Spiser virkelig folk det? Anonym poster: f8c902dc15eb54aef5280cc8183c058e
Nirgal Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 Jeg må si at det ikke høres bra ut. når et forhold er så ferskt som deres burde probleme være at dere ikke får nok av hverandre, å ikke det at dere har fått nok av hverandre. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tenkt meg om, og spurt meg selv hva slags forhold jeg vil ha og om det er mulig å få med han du er sammen med nå. Ville og ha spurt han om hva det er han ønsker i en partner og snakket åpent og ærlig om hvordan dere skal få til det og eller om dere skal fortsette det forholdet dere har. For din del håper jeg du er ærlig med deg selv, det er du som skal være lykkelig, ikke familien din. Usj, VELDIG off topic men; Bakels med pølse? Spiser virkelig folk det? Anonym poster: f8c902dc15eb54aef5280cc8183c058e Hehe... Ja pølse i vaffel er jummyjummy Du burde prøve det en gang.. utmerket turmat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå