Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Hvem sier jeg ifra til når jeg har bestemt meg for at vaginal fødsel er uaktuelt? skulle i utgangspunktet føde vanlig. Har nr til fødekoordinator, men er det best å ta kontakt med poliklinikken? har termin om 13 dager så det er greit å få det avklart snart... har ikke time til kontroll før om 9 dager.. Anonym poster: 02ad1f32e5fff8338e87ceb6ceb81293
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Ta kontakt med føde poliklinikk, og be om å få komme inn dit på time så raskt som mulig. Evnt at en av legene ringer deg tilbake. Regner med at de vil ha deg inn på en samtale, noe du uansett må før et ks. Hvis de gir deg klarsignal, så får du sannsynligvis ks ganske tett opp mot termindatoen (jeg fikk 6 dager før) i håp om at barnet skal snu seg. Lykke til, og stå på ditt selv om de forsøker å overtale deg til vaginal fødsel. Regner med at du har tenkt mye og lenge på dette, så gidder ikke gå inn på noe debatt om du burde ta ks eller føde vaginalt Anonym poster: a0a7b826d0d0909a5ff3505c9da6745b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Tusen takk!! Da skal jeg gjøre det! Jeg har tenkt masse på dette. Søskenbarnet mitt fikk cerebral parese pga surstoff mangel ved setefødsel. Jeg vet at jeg ikke hadde klart å tilgi meg selv hvis noe skulle gå galt. Jeg har vurdert frem og tilbake og har kommet frem til at jeg er mest komfortabel med keisersnitt selv om det også kan ha sine komplikasjoner. Noen debatt er ikke nødvendig nei, har bestemt meg Anonym poster: 02ad1f32e5fff8338e87ceb6ceb81293
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Masse lykke til, og håper legene hører på deg Har selv to ks bak meg, og det har gått veldig bra Anonym poster: a0a7b826d0d0909a5ff3505c9da6745b
Kanelbulle Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Det går sikkert bra! Vet at de er litt ulikt 'sta' på overtalingen på ulike sykehus, men på Ullevål sa legen med en gang hun skjönte at jeg bestemt meg 'vi tvinger ingen å föde i seteleie' og ringte og boket ks mens jeg fortsatt var der. Standard på Ullevål er 7 dager för termin. Ks gikk finfint! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Så godt å høre!! Ja det er det de sa her også, at de ikke tvinger noen til å føde i seteleie, men de mente at alt lå til rette hos meg og at det er det beste. Men en skal selv være komfortabel med avgjørelsen, og nå har jeg tatt en avgjørelse jeg er fornøyd med Tusen takk for alle svar Anonym poster: 02ad1f32e5fff8338e87ceb6ceb81293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå