Gå til innhold

Ribbe til frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhjada!

Kvalmt?

Litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ha gjort hva som helst for en ribbebit. Så ribbe til frokost hørtes helt utmerket ut :)

Skrevet

Jeg har ikke likt ribbe før på mine "eldre dager".

Håper du får en ribbefylt advent fremover!

Skrevet

Og jeg som synes det er vanskelig nok å få ned et knekkebrød til frokost? Ribbe?! Var det verdt kvalmen? Nå spiser jeg vel å merke ikke kjøtt, men hvis jeg noen gang skal begynne å gjøre det, er ikke ribbe det første jeg kaster meg over... Men jeg har skjønt at svor og svinefett er folkets største glede i vintermånedene, så ... du er ikke alene.

Skrevet

Bare det hersens viruset gir seg så blir det ribbe i alle varianter. :)

Skrevet

Nei takk, helst ikke.

Ennå ikke frisk, Ziva? Stakkars deg! God bedring.

Skrevet

Ja, nå har du vel en unnskyldning til å spise på deg det du har mistet, det er jo det julen handler om. Ribbe av villsvin?

Gjest Julepølsevev!
Skrevet

Ribbe til frokost er himmelsk, men den skal være kald vel og merke!

Tror ikke jeg får noe bedre enn lefse med ribbe, pølse, medisterkake,surkål og sennep. Om det er frokost, lunsj eller kveldsmat spiller ingen rolle, jeg fråtser uansett!

Så ja til ribbe hele døgnet!

Skrevet

Ribba var kald, og jeg skal love dere at etter sykdom så blir jeg ofte kjøttsulten i alle varianter.

Hjelper på at lavkarbo er godt for den ulcerøs kolitten min. Da har jeg dobbelt opp av gode grunner til å hive innpå denne måneden.

;)

Meeeen når det er sagt så var jeg faktisk veggis i nærmere 20 år!?!

Skrevet
Bare det hersens viruset gir seg så blir det ribbe i alle varianter. :)

Ajajaj, det henger i skjønner jeg.

Typisk!

God bedring og la det bli leeeeeeenge til neste gang et sånt virus slår seg til igjen.

Gjest Julepølsevev!
Skrevet
Ribba var kald, og jeg skal love dere at etter sykdom så blir jeg ofte kjøttsulten i alle varianter. Hjelper på at lavkarbo er godt for den ulcerøs kolitten min. Da har jeg dobbelt opp av gode grunner til å hive innpå denne måneden. ;) Meeeen når det er sagt så var jeg faktisk veggis i nærmere 20 år!?!

Oi, hvorfor bestemte du deg for å spise kjøtt igjen etter så mange år?

Har flere venninner som er veggis, og de sier at de nå ikke hadde klart konsistensen på kjøtt eller tanken på å ha det i munnen.

Skrevet
Ribba var kald, og jeg skal love dere at etter sykdom så blir jeg ofte kjøttsulten i alle varianter. Hjelper på at lavkarbo er godt for den ulcerøs kolitten min. Da har jeg dobbelt opp av gode grunner til å hive innpå denne måneden. ;) Meeeen når det er sagt så var jeg faktisk veggis i nærmere 20 år!?!
Oi, hvorfor bestemte du deg for å spise kjøtt igjen etter så mange år? Har flere venninner som er veggis, og de sier at de nå ikke hadde klart konsistensen på kjøtt eller tanken på å ha det i munnen.

Haha...

Gravid med førstemann og mannen siterer fortsatt meg på denne sagt med hes røst:

"G I M E G E N S K I K K E L I G F E T B U R G E R

N Å!!!!!!!!!!!

Etter det har jeg fortsatt å spise kjøtt, kan du si...

Gjest Julepølsevev!
Skrevet

Haha... Gravid med førstemann og mannen siterer fortsatt meg på denne sagt med hes røst: "G I M E G E N S K I K K E L I G F E T B U R G E R N Å!!!!!!!!!!! Etter det har jeg fortsatt å spise kjøtt, kan du si...

Hehe, jeg synes jeg ser uttrykket til mannen din da du sa det :)

Skrevet
Haha... Gravid med førstemann og mannen siterer fortsatt meg på denne sagt med hes røst: "G I M E G E N S K I K K E L I G F E T B U R G E R N Å!!!!!!!!!!! Etter det har jeg fortsatt å spise kjøtt, kan du si...
Hehe, jeg synes jeg ser uttrykket til mannen din da du sa det :)

Ja, det var ganske spesielt. Litt skremt, litt usikker, litt glad, litt spørrende... litt av hvert.

Det kuliminerte i glede siden han er utrolig god til å tilberede kjøtt.

Skrevet
Oi, hvorfor bestemte du deg for å spise kjøtt igjen etter så mange år? Har flere venninner som er veggis, og de sier at de nå ikke hadde klart konsistensen på kjøtt eller tanken på å ha det i munnen.

Haha...

Gravid med førstemann og mannen siterer fortsatt meg på denne sagt med hes røst:

N Å!!!!!!!!!!!

Haha, og da var det gjort! Jeg vil gjerne lære meg å spise kjøtt, men har aldri spist det og klarer derfor ikke tanken på det heller. Jevnt over enklere å være kjøtteter, trenger jo ikke knekkebrød til frokost da. ;)

Skrevet

Jeg husker godt hvordan jeg sleit med konsistensen den gangen jeg ikke spiste kjøtt.

Fisk gikk greit... men biff? Du verden....

Det som er aller viktigst er at kjøttet er helt riktig tilberedt den første gange du prøver.

Vil påstå at en seig biff eller trevlete biffsnadder ikke er verdt å prøve seg på en gang.

Skrevet

Jeg spiser noe sjømat, men til og med det sliter jeg litt med, så det begrenser seg, så da lurer jeg på hvordan kjøtt skal gå. Har smakt før, sånn typ vært i middagsselskap og ikke turt å være frekk når alt som står på menyen er kjøtt, kjøtt og kjøtt (skjedd to ganger), men det har aldri endt bra. Hva er det beste å prøve seg på, da? Og hvor lang tid tok deg å venne seg til det? Men du hadde spist kjøtt som normalt før du ble veggis? Tror du det hjalp?

Gjest cunning stunts
Skrevet

Haha...

N Å!!!!!!!!!!!

Haha, kongebra - naturen vant over kulturen :D
Skrevet
Jeg spiser noe sjømat, men til og med det sliter jeg litt med, så det begrenser seg, så da lurer jeg på hvordan kjøtt skal gå. Har smakt før, sånn typ vært i middagsselskap og ikke turt å være frekk når alt som står på menyen er kjøtt, kjøtt og kjøtt (skjedd to ganger), men det har aldri endt bra. Hva er det beste å prøve seg på, da? Og hvor lang tid tok deg å venne seg til det? Men du hadde spist kjøtt som normalt før du ble veggis? Tror du det hjalp?

Det kan hende det hjalp at jeg spiste kjøtt før altså.

Kjenner godt igjen følelsen av at man ikke har noen reelle valg som vegetarianer når man er i middagsselskap. Man føler selv man er til bry.

Husker ikke hvor lang tid det tok, men det tok en stund fordi jeg slet med konsistens.

Mannen min hjalp meg med å prøvesmake (mye hadde jeg ikke smakt før siden jeg ikke spiste mye kjøtt hjemmefra heller).

Stekte han biff så stekte han biter i alle varianter slik at jeg fikk prøvesmake alt fra blodig til godt gjennomstekt. Det blodige er jo mørest og lettest å tygge så nå vil jeg ikke nødvendigvis ha det som er hardest stekt.

Det andre var at vi dro fram Römertopfen og tilberedte kylling i den. Jeg prøvesmakte og det var jo så mye mørere enn en ihjelstekt kyllingfilét i stekepanna.

Jeg begynte i det små og utvidet horisonten. Jeg kan ikke si at noe kjøtt er lettere enn annet fordi det smaker forskjellig. Feks er det mindre enn en uke siden jeg fikk smake hjort for første gang. Det var til min overraskelse veldig godt og mørt.

Siden mitt problem er at jeg ikke fikser at det er seigt og trevlete hender det fortsatt at jeg må spytte ut i servietten.

Prøv deg fram og begynn gjerne med mer sjømat og fisk først siden du spiser litt av det allerede.

Lykke til ihvertfall og hvis du finner ut at det overhodet ikke går, så er f.eks urteburgerne fra Gröna Kök ikke så alt for langt fra en vanlig burger i konsistens. Faktume er at den smaker mer, hehe...

Skrevet

Jeg har tenkt at jeg skal prøve i mange år allerede, men det har egentlig bare blitt med tanken. Er ikke så lett å få seg selv til å spise noe som egentlig er det siste jeg vil ha, og så er jeg redd for hvordan det skal gå siden jeg allerede opplever at fisk og sjømat vanligvis "vokser i munnen". Det eneste jeg egentlig synes er ålreit er sushi, men er sær der og. Takk for tips, da - er overbevist om at de er enda vanskeligere å gå fra å aldri ha spist kjøtt, til å gjøre det, enn å gå fra å spise det til å ikke gjøre det.

Skrevet

Ja, nå har du vel en unnskyldning til å spise på deg det du har mistet, det er jo det julen handler om. Ribbe av villsvin?

Villsvinet mitt var så lite at det ikke ble ribbe :) Men mye godt grytekjøtt da.

Gjest Julepølsevev!
Skrevet
Villsvinet mitt var så lite at det ikke ble ribbe :) Men mye godt grytekjøtt da.

Villsvin? Hva har jeg gått glipp av?

Har du vært på villsvinjakt?

Skrevet

Villsvin? Hva har jeg gått glipp av?

Har du vært på villsvinjakt?

Jepp, skøyt en liten stripete en på 19 kg. Ikke den største fangsten men selvskutt kjøtt i fryseren er alltid artig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...