Gå til innhold

Samboeren min ble nettopp hentet av ambulanse!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kraftig infeksjon sprukken blodcyste med med masse blødning i buken.Hadde crp på over 600 ,så det et fullt mulig jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mener over 600 i crp hørtes feil ut jeg da... ingen som har det vel? Anonym poster: ed45aa9ae6a3f502be9bf9e8badc7ba3
Man kan ha CRP på 600-700 når begge lungene er involvert.

 

Så hyggelig å se deg igjen. Har savnet deg :)

 

Anonym poster: 7d7c6605b0a0a4c2ec08dfc34b32ff2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3
mener over 600 i crp hørtes feil ut jeg da... ingen som har det vel? Anonym poster: ed45aa9ae6a3f502be9bf9e8badc7ba3
Man kan ha CRP på 600-700 når begge lungene er involvert.

 

Så hyggelig å se deg igjen. Har savnet deg :)

 

Anonym poster: 7d7c6605b0a0a4c2ec08dfc34b32ff2c

 

Jo takk.. Hvem enn du er ;) Har vært uten nett i 2 uker nå, godt huseieren fikk ordnet det i dag, savnet DIB ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 er MYE jo! Jeg har aldri hatt over 40..

 

Anonym poster: e5a849dd299ce7a4d004496c1161443e

 

Jeg hadde CRP på over 400 i forbindelse med KS,så 40 er ikke mye.Det tilsvarer vel så vidt en AB-kur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra, HI!

 

Skjønner ikke dere som mener at det må være trolling bare fordi hun skrev her..

 

Jeg opplevde selv å få beskjed om at samboeren min hadde vært i en alvorlig ulykke og de ante ikke hvordan det kom til å gå.. Jeg var helt isolert med en liten baby, hadde ingen i nærheten og kunne ikke gjøre annet enn å vente på at de skulle ringe fra sykehuset og at noen skulle komme fra kommunen for å hente meg.

Dette tok ett par timer og da satt jeg faktisk på nett og skrev med fullt fremmede fordi jeg ikke hadde noen andre å prate med og var livredd. (Var ikke her inne, men et annet nettsted).

Samboeren min døde og jeg fortsatte å skrive med de menneskene i mange uker etterpå, de holdt meg faktisk oppe :)

 

Anonym poster: 47e02d9ce7957fc526baa6b0d7732ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk til dere som lurer!

 

Først har jeg ett behov for å ta et lite "oppgjør" med noen av dere her inne.

Jeg starter med å skrive: Har dere lest det siste jeg skrev på hovedinnlegget?

Jeg gjentar det her: "Så den kom og hentet med seg samboeren og jeg sitter her og skjønner ikke en dritt..

De snakket om blodomløp, indre organer o.l..

 

?????

 

Hva skjer?! Noen som vet?"

 

 

Jeg visste ikke hva jeg skulle tro, ikke visste jeg noe. Samboeren var i ambulansen og jeg kunne ikke ringe han. Jeg måtte vente. Babyen sov og jeg gikk dermed inn; Ja - her - for å høre. Ganske kjapt ble jeg roligere i kroppen av å få den linken som anonym sendte - det ga meg et svar på noe. Som jeg trengte.

 

Deretter må jeg også si at jeg har en baby på 6uker og en 7åring. Når jeg skriver at jeg skal vente en times tid for å høre hva de har å si - for så å legge meg.. Vel.. Det er jo en grunn til det og. Jeg må opp neste morgen til barna mine. Babyen våkner flere ganger om natten fordi hun skal ha mat og er forkjølet. I tillegg har jeg i tankene om å kjøre inn til sykehuset neste morgen, med begge barna - om det var muligheter for det. Søvn trenger jeg når jeg skal kjøre over en time med bil til sykehuset.

 

Samboeren sendte meg melding når han kom inn og sa at han ventet. SÅ hørte jeg ikke mer. Tror dere/du at jeg klarte å sove da? Nei, jeg ble engstelig. Jeg lå i senga - men jeg sovnet ikke før kl 07. Da fikk jeg høre fra samboeren. ENDELIG. Og jeg sov da i 2timer, før jeg måtte opp. Da våknet 7åringen. Lagde mat til han, og en flaske til babyen - jeg og babyen duppet av i 1times tid - før jeg måtte stå opp. Blir litt drøyt å ligge i senga etter kl 10 på morgenen syns jeg...

 

(Hvis noen skal kritisere at jeg laget mat til 7åringen og at han burde klart det selv ++ Han hadde mange spørsmål om hvorfor pappaen var borte, så måtte bruke litt tid på å forklare. Da er det normalt å lage mat, fortelle og roe ned barnet. Når han skjønte at det gikk bra, så la jg meg nedpå igjen )

 

Deretter, til dere som syns det er merkelig med helikopter, ambulanse og crp.

JEG er ikke lege. Jeg er ikke kompetent til å uttale meg om hvorfor og hva.

 

Men, det jeg kan si er: NEI, jeg overdrev ikke. Men på et lite innlegg kan jeg ikke fortelle alt i 110% detalj. Jeg ville vite hva det kunne være - ikke fortelle alle andre hva som har skjedd. Men, her er Storyen:

Jeg ringte legevakten kl 2300. Legevakten sier til meg at legen som hadde samboeren min er opptatt, hun skulle be legen ringe meg opp når hun ble ledig. Vi ventet i en time før hun ringte opp. (Altså kl 0000.) Jeg fortalte hvordan han hadde blitt etter han kom hjem og lurte på hva de mente. Hun sa: Ok, jeg sender enten en taxi eller en ambulanse.. Det haster. Puster han tungt, klarer han å gjøre rede for seg? Ja, han puster tungt og er sløv og matt i øynene. Men han klarer å gjøre rede for seg. Er svimmel og skjelver, men ellers ok. Jeg skal høre med de, og se hva vi kommer frem til, men det kommer noen om ca 30-45min.

 

Ca 1min etter jeg la på med henne - ringte resepsjonisten fra legevakten opp for å dobbeltsjekke adresse og få gård/bruksnr.

Hun syntes at samboeren min pustet veldig tungt.

 

Selvfølgelig gikk telefonen tom for strøm, og jeg måtte sette på lading. Nå var det 10min siden jeg snakket med legen, og hun sa hun skulle sende noen.

Når telefonen kom på, etter å ha gått tom for strøm ringte det ett 22nr - som var fra Ambulansetjenesten. Hun spurte hvordan det går med samboeren.

Jeg svarer joda, det går da bra. LItt medtatt, men det går.

Kan jeg få snakke med han? bryter hun inn..

Jaja, sier jeg.. Jeg ga han telefonen og hun spurte han om hvordan han følte seg. Han var meget slapp i stemmen og pustet særdeles tungt. Samboeren min utbryter: HÆ? Helikopter?

Også sa hun noe i andre enden.

 

Plutselig hører jeg (etter ca 2min) at helikopteret nærmet seg. jeg løp ut og fikk gjort meg til kjenne slik at helikopteret visste hvor det skulle lande.

 

Det som hadde skjedd da, var at hun fra ambulansetjenesten (eller hva det nå er..?? Hovedkontoret eller noe? Jeg fikk ikke helt med meg, siden telefonen min er litt dårlig å snakke i.. ) hadde rekvirert helikopteret som var i umiddelbar nærhet om å lande hos oss. De var redde for blodforgiftning, septisk sjokk eller noe.. Som jeg har forstått...

Hun hadde ut fra telefonsamtalen med samboeren tatt denne vurderingen.

 

 

Jeg tar imot helikopterfolkene, passer på bikkja, så kommer ambulansen etter 10min, jeg må passe på bikkja igjen. Løper og styrer med klær til samboeren - også reiser de. Ting gikk så fort!

 

 

 

Forventet dere at jeg skulle skrive hele denne historien igår?

Jeg hadde egentlig ikke giddi å gjort det, men blir så irritert på enkelte her inne at jeg nå bare gjør det. For det kommer vel alltids en eller annen og sier at det er tull likevel?..

(Det er så slitsomt med enkelte av dere her inne! Livet er ikke så A4 som enkelte skal ha det til...)

 

 

Til dere som diskuterer hvorvidt CRP`en hans var høy eller ikke: Jeg er ikke lege, sykepleier, ambulansearbeider, helikopterpilot/helikopterlege ++ heller. Jeg skrev KUN det jeg hadde fått vite, som var laber informasjon. Legevakta ringte AMK, som sendte ambulanse. AMK ringte oss og snakket med samboer og sendte da helikopter på grunnlag av tilstanden hans som de hørte gjennom telefonisk kontakt. Helikopteret var rett i nærheten, derfor kom det så fort ned hit på bakken.

 

Helikopteret var IKKE nødvendig, men vurderingen fra henne som vi snakket med var riktig - ut fra hva hun hørte. Hun så ikke samboeren min, og ville dermed være på den sikre siden. (Dette har legene på sykehuset sagt...)

 

(TAKK TIL DEG! Tenk OM det hadde vært noe langt mer alvorligere og det ikke hadde blitt gjort? Takk, til dere som jobber ved AMK som tar ting alvorlig. Heller en gang for mye, enn for lite!)

 

 

 

For å oppdatere om hvordan situasjonen er: Han har fått intravenøst og er på bedringens vei. Jeg vet ikke så mye, for han har vært korridorpasient og sovet lite - og.. Ikke hatt mulighet til å prate så mye. Jeg vet det går bra med han og det gikk heldigvis ikke så langt som at han fikk blodforgiftning o.l. Crp verdiene hadde også steget betraktelig fra legevakta til da han var på sykehuset - men jeg vet ikke hvor mye.

 

Babyen min på 6uker er forkjølet og har vært grinete idag. Nå sitter jeg oppe for å sjekke om hun har feber. Får hun feber, er det visst vanlig praksis å legge inn småbarn. Det er mye å gjøre og å tenke på akkurat nå - men jeg blir faktisk lettere irritert over dere som alltid skal si: "Tulleinnlegg".

 

Jeg hadde ikke mulighet til alt igår, men nå hadde jeg litt tid. Jeg trenger ikke å forsvare meg - men som gammel traver her inne som egentlig ALDRI bruker anonymknappen - så måtte jeg gjøre det denne gangen - fordi jeg ikke ville fortelle "alle! om dette i offentligheten. Jeg kjenner mange herfra. Og mange vet om nicket mitt og hvem jeg er.

Det blir for dumt av dere å stadig prøve å påpeke at alt er tull, om det er noe som ikke virker for godt til å være sant.

 

Det høres jo helt tullete ut - bli sendt til ambulanse med HALSBETENNELSE! Jeg lå rett ut selv ifjor med halsbetennelse, lungebetennelse, astma og pusteproblemer. IKKE snakk om slike ting da.

Men, samboeren skal få det... Hovedgrunnen var nok skjelvingene i kroppen, frysningene, svimmelheten og at han var så sløv: Han klarte å gjøre rede for seg, men på en måte ikke. Han brukte så lang tid på å forklare noe, og sovnet bort i setningene mens han snakket.

 

Ting går faktisk an, selv om man ikke tror på det. Og jeg tror nesten ikke på det enda, men må. For det skjedde. Og vi kommer nok til å le av dette fremover. Helikopter og ambulanse pga halsvondt? :D Godt det ikke var verre!

 

 

 

Og til sist: TAKK til dere som har svart seriøst på dette.

:)

Jeg gleder meg til å krype under dyna med samboeren igjen - og ha han hjemme. :)

 

Anonym poster: ab39528cbdd5ee822c19b2fc8712708f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir irritert og føler du må forklare deg, men egentlig så har ikke vi andre her inne noe krav på noe forklaring ... Håper mannen din kommer seg fort og er hjemme igjen før du aner det :) Og at babyen din slipper å legges inn. En klem til deg.

Endret av Mamma`n til Will&Ailo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener over 600 i crp hørtes feil ut jeg da... ingen som har det vel?

 

Anonym poster: ed45aa9ae6a3f502be9bf9e8badc7ba3

 

Man kan ha CRP på 600-700 når begge lungene er involvert

 

 

Ja ,hadde det jeg hvertfall...va syyyyyykt dårlig:( fikk ikke puste nesten heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbetennelser er ikke noe å spøke med! Har vært lagt inn mange ganger pga det :( Vanlig antibiotika tabletter tok den ikke. Ga seg etter jeg fikk fjerna mandlene, bortsett fra at jeg da har hatt tungerot betennelse og fikk meg ei natt på sykehuset da også :(

 

Anonym poster: 24d9ce31f8447214494b0c4c3ebfef40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir jævlig irritert når noen skal synse og tro. Heller ikke særlig morsomt når andre må påpeke hvor høy crp de selv har hatt.. Medlidenhet ja!

 

Håper det går ba med dere og at samboeren og babyen blir bra snart!

 

Flott at legevakten var så snar med å sende ambulanse og helikopter, vi har alle hørt hvor dårlig dømmekraft de KAN ha..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at samboeren din er bedre! :)

Håper babyen kommer seg fort og at dere kan slappe av og vente på at samboeren skal bli frisk og komme hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP på 160 var jo ikke mye.. merkelig..

 

Anonym poster: b7e3a5bb326fcdd4f9d308564718bcf4

 

Crp skal ligge normalt på12 eller rundtom der.... så hvordan du får 160 til å bli lite er veldig merkelig O,o

 

Hi: God bedring til mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dem som ikke tror på HI hadde jeg en litt liknende opplevelse. Jeg dro på legevakta med halsbetennelse og belaget meg på å vente lenge. Følte meg skikklig dum for å komme inn med noe sånt. Etter å ha hørt mannen fortelle om symptomene (jeg kunne ikke snakke) kom jeg rett inn til legen, ble vurdert forran mulige hjerteproblemer blant annet. Fill påvist halsbyll og spørsmål om vi ville kjøre selv (legevakta var på et annet sykhus enn øre/nese/hals- avdelingen) eller om det var best med ambulanse.

Vi nermest lo det vekk, kjørte hjemmom og ordnet med barnevakt mm og dro dertter til sykhuset. Der sto legen og ventet i resepsjonen og hadde vært på nippet til å etterlyse meg siden det tok litt lengre tid enn forventet. Jeg tror det tok under 15 minutter fra jeg kom inn døra på sykhuset til jeg lå under kniven. Det var i det heletatt mye mer dramatisk enn jeg trodde.

 

Som regel er en halsbetennelse helt grei og går over av seg selv, men oppstår det komplikasjoner kan det bli veldig alvorlig raskt.

 

Anonym poster: e9e56dcb20e471318ec698500e542b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Hei HI, det jeg reagerte på var at legevakta sendte helikopter, du nevnte ikke ambulanse sentralen i hovedinnlegget, men da forstår jeg bedre. Samtidig kan man jo forstå at du ikke klarte å sette alt i setting når du sitter der og ikke aner hva som hender.

 

God bedring til mannen din, også må dere alle huske å holde dere rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...