Gå til innhold

Noen som har hatt av og på smerter i tann etter fylling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen og boret et hull og hadde en fylling for snart 3 uker siden. Vet at hulet var dypt, og jeg kjente det til og med med bedøvelse.

Nå er det slik at jeg hver kveld har smerter i tannen, ikke smerter som jeg ikke klarer å leve med, men jeg kjenner det.

Jeg har ikke ringt tannlegen, for det rare er at på dagtid så kjenner jeg ingenting, kun kveld/natt.

Bør jeg ringe tannlegen mandag? Kjenner jo noen smerter i tanna, spesielt nå på kveldene!

 

Anonym poster: 529e05a6ac853c7934546601c5cc4c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat det samme, men her har det vart vesentilg lenger. Vet ikke om det er vanlig eller skadelig, men er for redd til å ringe tannlege, også er det jo slikt at OM det er noe galt så gjør det ikke vondt her og der, ville jeg tro?

 

Anonym poster: 8cbd8a6289b8b26ecc29b593b8f276a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den endte opp med å rotfylles. grrrrrrrrrrrr.

 

Anonym poster: b775f5a8ccf8c34da4111fc61a850edb

 

rotfylle,huff høres vondt ut:( Hadde du også av og på smerter eller hvordan var det hos deg da??

 

Anonym poster: 529e05a6ac853c7934546601c5cc4c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tre mnd. Rotfylte den forrige uke, ikke så vondt - kun for lommeboka.

 

Anonym poster: b775f5a8ccf8c34da4111fc61a850edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat det samme, men her har det vart vesentilg lenger. Vet ikke om det er vanlig eller skadelig, men er for redd til å ringe tannlege, også er det jo slikt at OM det er noe galt så gjør det ikke vondt her og der, ville jeg tro?

 

Anonym poster: 8cbd8a6289b8b26ecc29b593b8f276a3

 

Nei det er også grunnen til at jeg ikke har ringt. Tenkte jeg skulle ringe fredag, men da jeg våknet var det ingen smerter og kjente ingenting så da drøyet jeg det. Er jo ikke akkurat glad i å gå til tannlegen! Men jeg har nettopp lest at det kan være betennelse i en tann selv om det ikke er smerter, eller om smertene plutselig dukker opp når du legger deg så jeg har bestemt meg for å ringe på mandag! Får det gjort. Enkelt og greit.

 

Anonym poster: 529e05a6ac853c7934546601c5cc4c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde smerter i nesten 4 mnd etter de forrige hullene mine... Tannlegen kunne ikke gjøre noe, han trodde det kom av at nervene var blitt irriterte.Men jeg har også hatt et dypt hull som først ble fylt igjen som vanlig, men etter et halvt år fikk jeg smerter som viste at nervene var betente og tanna måtte rotfylles. Det som kjennetegnet disse smertene var sinnsykt overfølsom tann (både for kaldt og varmt) samt svake, murrende smerter som ikke var knyttet til måltidene, feks om kveld/natt.Så dette ville jeg fått sjekket opp om jeg var deg, høres ut som du kanskje må rotfylle. :(

 

Anonym poster: 155aed877e1f51fda81da3e55c207eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerven dør? Skal den dø eller leve egentlig? hehe. Jeg får ringe mandag. Hvor mye betalte du for en rotfylling? Hva koster det da et par 1000?

 

Anonym poster: 529e05a6ac853c7934546601c5cc4c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde smerter i nesten 4 mnd etter de forrige hullene mine... Tannlegen kunne ikke gjøre noe, han trodde det kom av at nervene var blitt irriterte.Men jeg har også hatt et dypt hull som først ble fylt igjen som vanlig, men etter et halvt år fikk jeg smerter som viste at nervene var betente og tanna måtte rotfylles. Det som kjennetegnet disse smertene var sinnsykt overfølsom tann (både for kaldt og varmt) samt svake, murrende smerter som ikke var knyttet til måltidene, feks om kveld/natt.Så dette ville jeg fått sjekket opp om jeg var deg, høres ut som du kanskje må rotfylle. :(

 

Anonym poster: 155aed877e1f51fda81da3e55c207eff

 

 

Huff, tannen er ikke særlig følsom. Har aldri vondt når jeg spiser, ikke når jeg spiser knekkebrød en gang. Men kan selvfølgelig kjenne det iser når jeg spyler munnen med iskaldt vann da.......

Er kun når jeg legger meg ned stille om kvelden, merkelig:((

 

Anonym poster: 529e05a6ac853c7934546601c5cc4c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal selvfølgelig leve.

 

Koster endel, kommer an på om du trenger krone. alt mellom 5-10000 tenker jeg.

 

Anonym poster: b775f5a8ccf8c34da4111fc61a850edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer julen inn

Nå er jeg ikke tannlege, men har hatt noen rotfyllinger.

Jeg tenker at det enten er en betennelse eller at hullet er såpass dypt at rotfylling er det eneste som hjelper. Så ta ihvertfall kontakt med tannlegen din, kanskje han/hun bare setter deg på antibiotika først.

 

Betaler forresten 5000 kr for rotfylling, men det varierer nok litt fra tannlege til tannlege. Og får du god bedøvelse merker du ikke noe annet enn selve sprøytestikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tann som har fått en plastfylling kan være vond ganske så lenge. Det kan være flere grunner. Plastfyllingen i seg selv er en grunn, at fyllinger er for høy kan være en annen.

Du sier hullet var dypt. Da kan det være at tannlegen har håpet at det vil holde med en fyllinger, å forsøkt dette. Ofte informerer tannlegen om at rotfylling kan bli et alternativ fordi hullet er for nærme nerven.

 

En rotfylling i ikke jeksler ligger på (hos oss) 4500 kr. ca. For jeksler 5500 kr. ca.

Så kommer toppfyllingen i tillegg.

 

Du burde ringe tannlegen din, for bare ha har sett bilde. Så kan han ta en vurdering på om du kan la det gå litt lengere tid, eller om han vil ha deg inn for å få tatt et nytt røntgen. Om han mistenker at du må rotfylle.

 

Anonym poster: 08ca8d427cf7eb78aa4fe2918cdaf020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps ikke.vent for lenge med å.kontakte tannlegen. Siden jeg kom tilbake etter kun 10 dager var det ikke noe særlig infeksjon i tanna og behandlingen gikk raskt dvs billigere for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps ikke.vent for lenge med å.kontakte tannlegen. Siden jeg kom tilbake etter kun 10 dager var det ikke noe særlig infeksjon i tanna og behandlingen gikk raskt dvs billigere for meg!

 

Jeg har som sagt bare hatt smerter i tannen den siste uken, så hadde jeg hadde smerter i de 3 ukene som er gått siden jeg var hos tannlegen så hadde jeg kontaktet tannlegen før.

Har vært helt smertefri i dag, kjenner ingenting i kveld heller, men har allerede vært i kontakt med tannlege senteret og de ringer meg i morgen for å avtale en time! Tror jeg får en time i løpet av morgen dagen, tenker det er like så greit å få det sjekket!

Kan liksom ikke tro det blir rotfylling, håper at det er tannlegen som har glemt å tette igjen en del eller noe.

 

Takk for mange svar.!! Føler jeg har gjort det rette med å kontakte tannlege senteret.

 

Anonym poster: 529e05a6ac853c7934546601c5cc4c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...