Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Jøss som kroppen kan forandre seg på noen år, jeg må jo lære meg å leve på en helt annen måte enn jeg har gjort hele livet mitt. Det er så sinnsykt vanskelig! 14 år gammel var jeg ferdig utvokst, 174 cm høy og har ikke vokst en cm siden. Var tynn som en lyktestolpe og kunne spise akkurat hva jeg ville, ingen pupper eller rumpe, ble på spøk kalt alt fra sugerør til strykebrett. Da jeg var 16-17 år kom det endelig litt former og som 18-åring veide jeg ca 60 kg og så bra ut. Jeg kunne spise akkurat hva jeg ville og var akkurat like slank. Fikk den ene ungen etter den andre og kiloene jeg la på meg i svangerskapet forsvant av seg selv på en ukes tid etter fødselen og jeg var tilbake på 60-63 kg med en gang. Helt til jeg var godt over 30 år veide jeg det samme, hadde høy forbrenning og har aldri tenkt på kalorier eller hva jeg har puttet i meg, vekten har vært den samme. Men etter at jeg fikk mitt fjerde barn som 34-åring forandret alt seg, sakte men sikkert kom kiloene. Nå er jeg 38 år og føler meg som en hval! Veier 80 kg og må ta tak.. Har blitt undersøkt av lege selvfølgelig og har stoffskifte i helt nedre grense av normalt og er insulinresistent, ellers ingenting galt, jeg kan bare ikke lenger spise det jeg vil. Jeg må begynne tenke på hva jeg spiser og hvor mye, pga insulinresistenten bør jeg spise minst mulig sukker og karbohydrater og jeg sliter max med å få dette til. Jeg vet jo hva jeg må gjøre, men sliter med å ta steget. Er det andre "gamle" damer som har opplevd det samme, klarer dere dette, holder dere dere slanke? Noen som har noen gode tips kanskje, eller bare litt motivasjon? Dette var min utblåsning en lørdags kveld, mistrives så veldig med mitt eget speilbilde om dagen, liker ikke den kroppen jeg har fått... Anonym poster: 179443a5716e09887b54ce02ce067c60
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Har ingen råd, men ville bare si at 80 kilo fordelt på 174 høres ikke så ille ut. Jeg veier det samme, men er lavere og jeg er ikke direkte feit iallefall Lykke til! Anonym poster: 088b2ff2c806230426cf8f97cabca15f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Har ingen råd, men ville bare si at 80 kilo fordelt på 174 høres ikke så ille ut. Jeg veier det samme, men er lavere og jeg er ikke direkte feit iallefall Lykke til! Anonym poster: 088b2ff2c806230426cf8f97cabca15f Takk for det Neida, er vel ikke så helt galt, men det er 20 kg mer enn jeg har veid hele mitt liv, så det er vel forandringen som får meg til å føle meg som en julegris... Bruker str 42/44, og det er vel en ganske vanlig størrelse, men når du hele ditt voksne liv har brukt 36/38 er det litt av en forandring. Vanskelig å finne ting som sitter pent synes jeg. HI Anonym poster: 179443a5716e09887b54ce02ce067c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå