Gå til innhold

Skal jeg søke eller ikke.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ikke aktivt på jakt etter ny jobb, men det er hovedsakelig fordi jeg er i permisjon. Jeg vet med meg selv at jeg antagelig vil vurdere å se etter nye jobber når jeg er tilbake, har aldri slått meg helt til ro der jeg jobber nå. Arbeidsoppgavene er ok men miljøet er så som så.

Men ok, nå har jeg kommet over en stillingsannonse som ser ut til å være skreddersydd for meg. Jeg har rett utdanning, og i tillegg er stillingen en kombinasjon av to arbeidsområder hvor jeg har mye erfaring fra begge. Jeg vil altså tro at jeg utfra min erfaring og utdanning vil være akkurat det de ønsker seg. Og jeg tror kombinasjonen av erfaring fra de to områdene er sjelden.

Så det første jeg tenkte var at dette ER meg, jeg må søke!

Men så er jeg som nevnt i permisjon. Søknadsfristen er i slutten av desember. Siden folk flest har tre måneders oppsigelsestid går jeg ut fra at de ikke regner med å ha noen på plass i denne stillingen før 1. april. Men jeg vil ikke være klar før i august når minstemann er i barnehage.

Er det dumt å søke? Vil de bare synes det er bortkasta når jeg ikke kan starte på 7-8 mnd? Og hvis jeg skal søke, hvordan skriver jeg dette i søknaden, eller bør jeg vente med å si at jeg er i permisjon til jeg har vært på evt. intervju?

Anonym poster: 6772883b2c31487142a3d0e36b713f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør hvertfall søke. Hvis du virkelig er den riktige personen til denne jobben, så ansetter de deg selv om du ikke kan begynne før i august. Man pleier jo ikke å sette i søknaden hvor lang oppsigelsestid man har der man allerede jobber og man kan jo ha opptil 6mnd oppsigelsestid og det blir jo ikke så mye lengre enn det du må vente før du kan starte. Ansettelsesprosessen tar jo tid den også. Jeg ville derfor ikke skrevet i søknaden når du kan begynne å jobbe.

Anonym poster: 32152b5e11d9091da379f725d122fcad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...