Gå til innhold

Ah, fine adventslørdagen!

Anbefalte innlegg

Gjest cunning stunts
Skrevet

Fredelig start i ørelappstolen, så våkna en unge etterhvert og sprudlet seg ut til adventskalenderen sin, og så åpnet jeg min (som er aktivitetskalender, og sa "film og kakao"), før vi hadde kosemorgen under pledd med en episode The Julekalender og en Jul i svingen. Så har vi hatt julegaveverksted, og vært på skauen - vakkert med lav sol mellom furulegger på toppen av åsen. Nå har den andre ungen våkna og dratt ut, jeg har kaffe og litt jobb mens minste er ute og aker med venner. Livet er ikke det verste man har...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig! Jeg har jodlet rundt på jobb i dag, og laget hele to julekalendere. Det vil si, vi ruter opp vinduene og så henger vi hjerter i rutene hver dag og teller ned til jul - sånn typisk skomakergatakalender. Men det er første gang i år, etter et innfall fra meg, så jeg er spent på hva de andre sier :)

I morgen er det julegrantenning og stor ståhei, og masse å henge fingrene i for stakkaren som har ansvaret (jepp, meg). Fri - nei det driver vi ikke med - men julestemninga kommer forhåpentligvis snikende, trass i grønt gress og -10 grader.

Skrevet

Har også hatt en knallfin lørdag:) Sinnsykt kaldt, men nydelig vær, juleverksted og bare kos. Nå har hun faktisk sovnet;)

Skrevet

Her har vi også kost oss!

Lurte jentungen til å bli liggende og kose i vår seng til kl 9.30 (med god hjelp av Timmytid via Youtube på mobilen..), før vi, fremdeles i pysjen gikk for å åpne første pakke i kalenderen. Som forøvrig var nissesjokolader. ;)

Så var det frokost i sofaen, med tilhørende kakao og barne-tv, før vi dro på kjøpesenteret for helgehandel og lappe- og softisspising.

Når vi kom hjem var snuppelure og jeg ute og lekte i snøen i en times tid, laget snøengler, snøballer og "snøsuppe" (matlaging er visst det helt store her om dagen, så lekegryter og alt var med ut).

Imens hadde pappaen pyntet til advent innendørs, og dekket opp til pinnekjøttmiddag med hele svigerfamilien- 19 stk totalt- imorgen.

Så badet godjenta mens jeg skura badet, før vi satte oss godt til rette i sofaen for å se på Skomakergata på dvd, etterfulgt av Julekongen og nissesjokoladene. :)

Til sist åpnet vi første luke i Julekongen-kalenderen før det var natta på lille.

Åh, jeg ELSKER desember og førjulstid! :)

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Så utrolig koselig dag dere har hatt alle sammen :)

Må innrømme at jeg ikke har gjort en dritt i dag, bortsett fra å vaske huset. Har pådratt meg en skikkelig forkjølelse, kombinert med et troll som våkner flere ganger hver natt går jeg rundt i en zombie-tilværelse.

I morgen derimot hadde jeg håpet å få en super dag. Her vi bor er det stort arrangement med julemesse, tenning av juletreet, orkester, godteripose fra nissen og gløgg og pepperkaker i morgen. Men nå spøker det for vår deltakelse, fordi 3-åringen la seg med over 39 i feber. Så det ser ut som det blir en rolig dag i morgen også.

Heldigvis ble jeg ferdig med pepperkakehuset på fredag, og pynten ble kjøpt inn i dag. Så hvis jeg ikke trøstespiser opp alt godteriet i løpet av kvelden, så skal vi ihvertfall kose oss med å pynte huset og henge opp julestjernen :)

God kveld og førjulstid til dere alle!

Skrevet

Jeg har julevaska huset. Sånn er det. Og nå er det reint, og julegardiner er på plass, samt lilla duker der det passer. Lille duker og røde og hvite gardiner derimot er jeg i mot, så i ett hjørne av stua (spisestua) og på kjøkkenet er det mer jul en advent. Men samma kan det være. Mitt liv. Vil jeg pynte til jul nå så gjør jeg det, så kan kuene på face bare bære seg.

Skrevet

Høres helt perfekt ut!

Og for en god idé med selvlaget kalender til seg selv, med beskjeder om hva man skal gjøre! Jeg tenkte faktisk litt på det her om dagen, at jeg burde lage treningskalender til meg selv, av typen "Oisann, her står det at jeg må gjennomføre tre kvarter på ellipsemaskinen innen 24 timer ja...." men din er MYE koseligere!

Er det for sent å lage en slik til meg selv på dag to?

Hilsen Apetit-med-julenick-som-hun-ikke-orker-å-lage-men-beundrer-alle-dere-andre-som-er-så-flinke.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Her var det sløvelørdag. Gadd ikke engang å sjenke et glass vin. Var i seng før kl 23.00!!!

Idag, derimot, skal vi lage pepperkaker, kakemenn og brente mandler, drikke gløgg og spise julemarsipan, og så skal vi til mine foreldre på førjulsribbemiddag :) Må bare komme oss ut av pysjen først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...