Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 - hva hadde dere som er helt motstander av ketchup og ikke har det i hus, gjort om dere fikke besøk av noen fam etc som skulle bo hos dere i la oss si en uke el 2, de kjøper en fl "djevelens usunne røde" ketchup, hadde dere da nektet de og bruke den mens de var på besøk i deres hus? Anonym poster: 301aa996bd310c48b1057c027a283a15
Ooops I did it AGAIN Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Hehe, vi har Ketchup i huset, men bruker det aldri. Så det er mulig gjestene hadde fått utgått Ketchup eller småpakker fra Burger King. De går ut på dato de også, for vi spiser ikke de som følger med de få gangene vi handler det heller.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Har så og si nesten aldri ketchup i hus. Om besøkende hadde kjøpt det så lite jeg kan gjøre med det. Jeg spiser aldri ketchup og datteren min får det kun når vi har pølser (som er nesten aldri) så om besøkende spiser ketchup så gjør ikke vi det.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Min far kjøper ketchup når svigersønnen er på besøk, og av prinsipp kastes flasken etter det måltidet han absolutt må ha svineriet til. Jeg har nektet svigers å sette ketchupflasken på bordet når de er her. Når jeg har pyntet bordet og gjort det koselig skal jeg ikke ha en stygg rød plastflaske midt på bordet. Da får de ta på griseriet og så sette flasken vekk (eller, jeg kan godt sette den vekk jeg altså, men den skal IKKE stå der. Nå er det ingen jeg vil ha besøk av så lenge som to uker uansett (grøss), og kjenner vel ingen som MÅ ha ketchup til alt heller. Mannen min har begynt å ha majones eller sweet chili (asia-ketchup) på pizzaen. Jeg dør litt av det også, sånn prinsippmessig, men det lukter ikke så stygt at jeg ikke får i meg min egen mat i det minste. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Nå har jeg stort sett ingen sterke prinsipper mot noen mat, heller ikke ketsjup, men det hender da rett som det er at jeg har venner/vennefamilier på besøk som kjøper med et eller annet pålegg eller annet som vi ikke har i hus (og kanskje heller ikke liker) mens de er her. Det er da helt greit. De gjestene vi har på overnattingsbesøk er som en del av husholdningen på lik linje med oss som allerede bor her (vi har heldigvis ingen "divagjester" som forenter å bli vartet opp til enhvertid, men gjester som føler seg som hjemme og gjør som de vanligvis gjør hjemme - deilig). De får lov å spise det de har lyst på, uansett hva det er. Hvis dette "noe" er noe vi selv ikke spiser/liker blir evt rester kastet når de har dratt. Enkelt og greit. Og bare et spørsmål til "nissemor med 3 små", av ren nysgjerrighet: Ber dere om å få burgere uten ketsjup når dere spiser Burger King-mat også? Selv må jeg innrømme at jeg liker ketsjup godt, og da helst en litt sterk variant med chili el.l. i. Bruker det på pølser, burgere og slikt. MEN er sterkt imot at man "ødelegger" all type med mat ved å kamuflere maten med ketsjupsmak, men det er mest fordi jeg er veldig glad i god mat (og gode, hjemmelagede burgere og god, hjemmelaget pommes frites trenger god ketsjup altså!). Det er jo kanskje også en kuriositet at jeg som barn overhodet ikke likte ketsjup, men bare sterk sennep (når det var aktuelt med den type tilbehør). Anonym poster: 18b7cf29cd2da25cd046286ca94fef46
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 Om gjester hos oss kjøper noe de vil ha til maten, så får de selvfølgelig lov til å spise det, og så kastes det når de drar om ingen av oss spiser det. Kommer noen drassende med ketchup til et bedre måltid hvor jeg har dekket bordet fint, så tar jeg fyller jeg rett og slett litt ketchup i en liten glassbolle eller lignende og setter det på bordet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 Prøvde faktisk å spørre om det den episoden med svigers, om jeg kunne ta litt ketchup i en bolle som passet, men nei, det gikk ikke, for da kunne man ikke lage striper O.o Så da ble det å lage stripene sine og så ble flasken fjernet. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 Jeg skjønner ikke hva som er så galt med ketchup... Jeg er ikke nøtt til å ha ketchup på alt, men for meg er ketchup i samme bås som krydder. Det å si at ketchup ødelegger maten, er for meg som å si at krydder ødelegger maten. Ketchup er en smakstilsetning, på akkurat samme måte som krydder. Så dere som mener ketchup ødelegger maten, og er en vedderstyggelighet, dere som er så i mot ketchup, er dere motstandere av krydder og sennep også? (regner med/håper det)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #9 Skrevet 1. desember 2012 Ja, dersom en gjest begynner å spørre etter spisskummin, basilikum og allehånde for å reparere den tydeligvis smakløse maten jeg hadde strevd med å lage, så hadde jeg blitt lei meg og ansett dem som veldig uhøflige. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #10 Skrevet 1. desember 2012 Ketchup er forresten ikke i samme kategori som krydder, for krydder er rene råvarer. Men det er vel i samme kategori som piffikrydder, grillkrydder og andre sånne whitetrash-blandinger. Om det er smaken av tomat og sukker man er ute etter kan man vel tilsette litt sukker/sukrin og most tomat i retten. Ja, og unnnskyld, en god dæsj eddik. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. desember 2012 #11 Skrevet 1. desember 2012 Ja, dersom en gjest begynner å spørre etter spisskummin, basilikum og allehånde for å reparere den tydeligvis smakløse maten jeg hadde strevd med å lage, så hadde jeg blitt lei meg og ansett dem som veldig uhøflige. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17 Så du setter aldri fram salt og pepper på bordet heller du da går jeg ut fra. Man bruker ikke alltid krydder/ketchup for å døyve en smak man ikke liker, eller smakstilsette noe smakløst, men for å fremheve smaker.....
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Ketchup er forresten ikke i samme kategori som krydder, for krydder er rene råvarer. Men det er vel i samme kategori som piffikrydder, grillkrydder og andre sånne whitetrash-blandinger. Om det er smaken av tomat og sukker man er ute etter kan man vel tilsette litt sukker/sukrin og most tomat i retten. Ja, og unnnskyld, en god dæsj eddik. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17 Jo jeg syns det. For jeg bruker aldri ketchup for å skjule/døyve en annen smak, men for å fremheve smaker.....Akkurat som jeg gjør med slat/pepper, eller hvitløk...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 Ketchup er forresten ikke i samme kategori som krydder, for krydder er rene råvarer. Men det er vel i samme kategori som piffikrydder, grillkrydder og andre sånne whitetrash-blandinger. Om det er smaken av tomat og sukker man er ute etter kan man vel tilsette litt sukker/sukrin og most tomat i retten. Ja, og unnnskyld, en god dæsj eddik. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17 Jeg synes ærlig talt du er en veldig misforstått matsnobb, det må jeg si. Greit nok at man kan mene hva man vil om Idun ketsjup, men at ketsjup uansett er whitetrash-tilbehør er bare nedlatende og snobbete på en veldig feil måte. Jeg har til og med spist mat på fin restaurant (av den typen som serverer 7-rettere og slikt) og fått servert en liten skål med ketsjup som tilbehør til min spesialburger med brie og signatur-chilimajones. Anonym poster: 18b7cf29cd2da25cd046286ca94fef46
Miamimom Skrevet 1. desember 2012 #14 Skrevet 1. desember 2012 Ketchup er forresten ikke i samme kategori som krydder, for krydder er rene råvarer. Men det er vel i samme kategori som piffikrydder, grillkrydder og andre sånne whitetrash-blandinger. Om det er smaken av tomat og sukker man er ute etter kan man vel tilsette litt sukker/sukrin og most tomat i retten. Ja, og unnnskyld, en god dæsj eddik. Anonym poster: b767d968ea8eb584497042ba95431f17 Jeg synes ærlig talt du er en veldig misforstått matsnobb, det må jeg si. Greit nok at man kan mene hva man vil om Idun ketsjup, men at ketsjup uansett er whitetrash-tilbehør er bare nedlatende og snobbete på en veldig feil måte. Jeg har til og med spist mat på fin restaurant (av den typen som serverer 7-rettere og slikt) og fått servert en liten skål med ketsjup som tilbehør til min spesialburger med brie og signatur-chilimajones. Anonym poster: 18b7cf29cd2da25cd046286ca94fef46 Enig! Jeg lager ofte hjemmelaget ketchup etter oppskrift fra Andreas Viestad, whitetrash er ikke det første adjektivet som dukker opp når jeg tenker på han..hehe. Det er jo uansett ikke snakk om å dynke maten, men å ha det som tilbehør på linje med andre sauser, dressinger og smakstilsetninger.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Hahah whitetrashblandinger! Er så enig!!!!! Endret 1. desember 2012 av Ingen skal få!
LanzaroteJenta Skrevet 1. desember 2012 #16 Skrevet 1. desember 2012 Regner med at i neste "harry-tråd" kommer ketchup til å komme høyt på listene. Jeg må innrømme at jeg fikk meg en god latter av hele greia. Nekte å sette ketchup på bordet? Ok.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå