Gå til innhold

Hull i ørene til 4åring....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at de foreldrene som fikk slikt tidlig, lar barna få tidlig, jeg fikk selv hull i ørene sent... Men jenta på 4harskikkelig lyst på. Hun er fullstendig klar over hva som skal skje osv. Når er det "greit" å gi? Hun vet det gjør vondt, hun vet hva hun må igjennom (veldig "voksen" jente...)

Anonym poster: c4a9bfbb50e445a3c36ababd14201718

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet.. Kjenner ei som fikk i den alderen, og de er mye skitne på hendene i fbm lek. Hun fikk kraftig infeksjon og øreflippene er nå arrete og stggeselvom de fjernet dobbene veldig fort. Når barna er så store at de ikke er i sandkassen eller driver med sølekakebaking og slikt mener jeg at de kan vær store nok til å få slikt. Og at de er så store at de tar ansvar for rensing og slikt selv. Mi er 5år, hun sier hun vil ha. Men hun maser ikke lenger for jeg sier at hun må være mye større.

Men opp til deg, det kan gå helt fint og alt. Det er foreldrene som bestemmer, og hun får ingen varige men av å vente til hun er større?

Anonym poster: 5b0b27a29329054f47b3950d3b81fe27

Skrevet

Du er modig som spør. Snart blir du kalt barnemisshandler, at du driver med omsorgssvikt osv... ;)

Jeg syntes det er søtt jeg, men med de holdningene som er rundt omkring til øredobber og små barn, "tør" jeg rett og slett ikke...

Anonym poster: 9a912e1d95254749850d5b6e10e3ab34

Skrevet

Hehe alltid modig jeg. Kan t.o.m signere med nick ! Vi alle har jo forskjellige meninger. Noe barnemishandler tviler jeg på at jeg er Hihi... Jenta mi hater å være skitten . (Leker ikke m søle osv) jada, rar tulle, men skal prøve å drøye det så lenge jeg kan. :) takk for svar

Skrevet

Jeg syns 4 år er tidlig, men det kommer an på barnet. Det verste jeg serderimot er hull i ørene på babyer. Wtf!!!! Det burde være forbudt!!!

Skrevet

Der er jeg enig med deg! Babyer burde IKKE ha slik!!

Skrevet

Ville ikke gjort det så tidlig. Og ikke i luesesongen. Vondt minne... ;) Men bruk tid på å forberede henne på hva som kreves, og la henne få det før skolestart. :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Ene min fikk da hun var ett og et halvt. Eldste da hun var fire. Gikk fint det. Har ingen spesielle kvaler med det

Skrevet
:) :)
Skrevet

Ser ikke noe galt i å la 4-åringen få hull i ørene! Men vent til sommeren når hun ikke bruker lue :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mi fikk når hun var 5, da hadde hun mast i 2 år og sto på at hun ville.

Skrevet

Jeg synes barna bør være ganske store, opplever mere gråting på jobb på skolen og SFO av jenter som på en eller annen måte får vondt i ørene Pga hullene.

På fikk så vondt for han kom borti meg og øredobben stakk meg. Hyl

På hun kom borti meg skrik!

Skrik jeg har mistet øredobben min!

Jeg kommer ikke til å gi datteren min øredobber før før hun blir 10 11 år.

Anonym poster: 65f657fb27b37c8115d3319036a87189

Skrevet

mange forskjellige meninger :) Og utrolig nok ikke no slakting enda hihi ;P men da vurderer jeg det til sommeren!!

Skrevet

Husker veldig godt da jeg fikk hull i ørene som 7-åring. Hadde mast i en evighet, og "alle andre" hadde jo! Følte meg SÅÅ stor når jeg endelig fikk!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Dattera mi fikk hull i ørene på 3 års dagen sin. Da hadde hun mast i over 6 måneder.

Hun har aldri hatt problemer med hullene. Eneste dumme var at frisøren var alene på jobb, så hun fikk bare skutt inn et hull av gangen. Da første "skuddet" kom innså dattera mi hvor vondt det var. Så da hun skulle skyte inn det andre rykket vesla litt på hodet i det "skuddet" gikk. Så nå har hun et hull som sitter litt lenger ned på øreflippen enn det andre.

Så mitt tips er at når de er så små, sørg for å få skutt inn begge hullene samtidig :)

Skrevet

ja, det er noe jeg føler er veldig viktig. At hun kan få skutt inn begge samtidig. Ellers er jeg redd hull nr2 blir meget vanskelig. Hehe. Hun fikk noe billig "ræva" klips øredobber og er helt i ekstase idag, men ønsker det var ekte. Hun har mast igrunn ett år. Det kommer selvsagt av at alle i bhg har det. Jeg fikk det ikke før jeg var 12 eller noe. Hehe. Hun bryr seg ikke om det gjør vondt, så lenge hun får. HEhe.. Gjør alle frisører dette?

Skrevet

Jeg synes det er greit når de ytrer (sterkt) ønske selv over litt tid.

Men som andre sier - gjør det til sommeren.

Skrevet

Ja, jeg hadde ikke vurderte om hun spurte 1-2 ganger, men nå har det pågått i over et år. Det var jo det programmed på nrk super. Klart eg kan. Og da var det ei jente vi fikk se som tok hull i ørene, så hun så nøyaktig hvordan det gjøres. Det skremte hun ikke det heller, så.. Men ja, da blir det til sommeren. Jeg hadde ikke tenkt på dette med lue osv, så glad for at dere sa ifra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...