Gå til innhold

Jeg har så lyst å si opp jobben min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to jobber, har så lyst til å si opp en av dem og være hjemme enda et år med det yngste barnet mitt. Det er mest antakelig det siste barnet jeg skal ha og har så dårlig erfaring med barnehagestart ved 1års alder fra sist gang.

Den jobben jeg tenker å beholde er en helgejobb. Med kontantstøtte og litt økonomisk fornuft kan det gå rundt. Men vet at mannen min ikke vil at jeg skal fordi jeg også er under utdanning. Vi kan ikke flytte til noe større før jeg er ferdig på skolen og har en 100% stilling med litt bedre lønn. Jeg har så lyst, tenker på det hele tiden. Likevel er det noe som holder igjen, er redd for å ta sjangsen på en måte, og redd for å få dårlig økonomi. Men det er jo bare et år, et år med barnet mitt jeg ikke får igjen senere. Muligheten er bare her nå.

Takk for at du leste, forventer egentlig ikke noe svar. Måtte bare få det ut :)

Anonym poster: da19007265999f26ddba3ea08138e600

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er en familie og må være enige.

Dette er ikke en avgjørelse du kan ta alene.

Hva hadde du sagt om mannen bare sa opp jobben for å være hjemme?

Anonym poster: 74a53e7953d121a56d7808c7144b43c5

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er et år du aldri får igjen. Men jobb og flytting kan man gjøre hvert år. Hvis dere kan leve med det økonomisk, så ville jeg gjort det.

Skrevet

Dere er en familie og må være enige.

Dette er ikke en avgjørelse du kan ta alene.

Hva hadde du sagt om mannen bare sa opp jobben for å være hjemme?

Anonym poster: 74a53e7953d121a56d7808c7144b43c5

Hvis vi ikke hadde gått i minus i økonomien så hadde det vært ok for meg.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er et år du aldri får igjen. Men jobb og flytting kan man gjøre hvert år. Hvis dere kan leve med det økonomisk, så ville jeg gjort det.

Det er fullt mulig siden jeg kan jobbe i helga, og det ville jeg gjort uansett om jeg skulle gått på skole. Kontantstøtta er høy nok, og vi sparer pengene som ville gått til bhg i tillegg til at vi kan ha en mindre dag i uka på det eldste barnet og spare litt der og.

Skrevet

Penger kan du tjene senere. Det er nå barnet ditt er lite. Ditt barn måler kjærighet i samvær med mor, ikke i det man får kjøpt for penger.

Anonym poster: 3c5fff78c72157ebb99370475c397121

Skrevet

Jeg sier: JAAA :)

Vet ikke hvordan du skal få overtalt mannen din da. Min skal ikke begynne i bhg før hun er 15 mnd. Hadde jeg hatt mulighet ville jeg hatt henne hjemme enda lenger.

Skrevet

Takk for oppmuntringene:) Skal virkelig jobbe frem noen gode argumenter og sette opp et regnestykke på det til han. Han har ikke så lyst å sende minste i bhgen så tidlig han heller.

Skrevet

Jeg var hjemme til minsten var nesten 2 år, jobbet da annenhver helg og et par ettermiddager i uken samt at vi hadde kontantstøtte, det ga meg omtrent samme lønn som i 100% stilling! Tok også ekstra når det passet for mannen min!

Anonym poster: c8fad357ada3554c78e88ddde948a892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...