Gå til innhold

Holder på å gi opp hele ekteskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en dårlig periode over laaang tid.

Kommunikasjonen er på bånn, jeg klarer nok å forholde meg rolig i en samtale, men min mann blir sint og roper og det ender med at han ber meg holde kjeft.

Jeg har vært så fokusert på at skilsmisse ikke er alternativ at jeg nå nesten har utslettet alt av ønsker og meninger jeg har/hadde. Bare tilpasser meg situasjonen for å holde husfreden. (Ikke engang det virker)

Nå er jeg så sliten av situasjonen at jeg holder på å gi opp.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få mannen min med for å snakke med en utenforstående. Da vi var nygifte/nyforelsket var han så åpen på at alt skulle prøves dersom forholdet skulle bli tøft.

Men nå mener han alt blir bra, bare JEG skjerper meg og hører etter hva han sier.

Han forteller meg hvordan majonespakken skal åpnes! Hvordan håret mitt nesten havner i maten når jeg spiser (har alltid hatt langt hår, og dette er ikke noe problem). Hans oppdragermetode er riktig. (Er ikke enig, han tar forferdelige oppgjør med en treåring. Synes han hesjer med han) roper og tar tak i han. Det skjærer i hjertet. Men han nekter å høre når jeg ber han ha litt tålmodighet, velge de viktigste kampene og la ungene få være unger.

Kjenner jeg holder på å begynne og gråte når jeg tenker på hele situasjonen.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Måtte bare skrive det et sted.

Anonym poster: 26bd9f2bbba72df4078c0f2a47255933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går ignorerer tar treåringen med deg. Han hersjer, tar tak i ignorerer roper til et forsvarsløst barn. I tillegg er han slem med deg. Hva mer trenger du at skal skje før du får opp øynene? Slag og spark?

Anonym poster: 20e6bad12944190625b7a7e7771d1506

Skrevet

Her har du faktisk et overordnet ansvar og det er for barnet. Skjønner at dette er svært vanskelig, men tenk hvordan det er for en 3-åring å skulle vokse opp med en far som er slik.

Det er dessverre ikke slik at om bare du endrer deg eller gjør som han vil så blir ting bra. Jeg mener, ganske bestemt, at det han bedriver er psykisk vold - han korrigerer deg, snakker nedsettende, trykker deg ned, er utagerende overfor barnet osv.

Vil du virkelig leve i et ekteskap der du blir utsatt for vold? Tenk på de eventuelle skader både du og gutten på sikt kan få.

Anonym poster: 886d3488a1746647aab53b58710fb6ea

Skrevet

I gamle dager holdt man sammen av økonomiske, sosiale og moralske grunner; alt ut i fra den tidens samfunn.

Idag går vi videre når ulykkelige mennesker holder oss nede, nekter oss kjærlighet eller tråkker på oss; og det er ikke bare greit å gå, det er helt riktig. Forholdet du beskriver er en krigssone. Kom deg ut.

Anonym poster: f615d08fbd68bb1cd2e32df60332cca9

Skrevet

Ikke bra,kjenner litt hvordan du har det.....

Her skranter samboerskapet,har hatt det tøft i 4 uker.Kan ikke huske sist gang jeg fikk en klem ,gode ord osv.

Alt jeg gjør og sier angripes med dumme sårbare komentarer.

Det er en mann med stor M,så snakkes om følelser skal det ikke.Kjenner at det sliter på meg og det er en befrielse når jeg el han er på noe.Håper og tror det vil ordne seg til slutt.

Anonym poster: ca82f63293b3c8f7ecb76a681d2059ad

Skrevet

Ah. Etter nok en natt er jeg igjen tilbake til å tenke at ting MÅ jo ordne seg, bare han kunne se ting fra flere sider.

Men heller mye for å starte en prosess hvor jeg stiller ultimatum.

For meg tror jeg en alenetilværelse blir en sommerdag fremfor som det er nå. Tar meg jo stort sett av ungene alene. Er bare når jeg er på jobb han tar ansvar for dem og da har jeg ondt i magen for om det er mye kjefting hjemme.

Anonym poster: 8f4045a742d6957347860d4ca7a36ab8

Skrevet

Ah. Etter nok en natt er jeg igjen tilbake til å tenke at ting MÅ jo ordne seg, bare han kunne se ting fra flere sider.

Men heller mye for å starte en prosess hvor jeg stiller ultimatum.

For meg tror jeg en alenetilværelse blir en sommerdag fremfor som det er nå. Tar meg jo stort sett av ungene alene. Er bare når jeg er på jobb han tar ansvar for dem og da har jeg ondt i magen for om det er mye kjefting hjemme.

HI altså.

Får ikke samme kode som i hovedinnlegget...

Skrevet

Ikke lur deg selv. Dette VET du at barna tar skade av. Det er din jobb å beskytte dem.

Skrevet

Ikke HI, men er i noenlunde samme situasjon. Det som holder meg igjen er at far vil få samvær med barna (eller i verste fall hovedomsorg), og da kan jeg ikke være der og beskytte dem. Jeg kan ikke bevise at det vil være skadelig for dem å være hos han, han er superpappa når andre er til stede. Så hva gjør jeg da??

Anonym poster: 9d9dd6f191fee20b8b7f7e84ff391b9a

Skrevet

Ikke lur deg selv. Dette VET du at barna tar skade av. Det er din jobb å beskytte dem.

Jo, jeg vet det. Men nå er jeg iallfall tilstede.

Ved en evt skilsmisse vil han kreve hovedomsorgen, noe han ikke kommer til å få, men kan ende opp med 50/50 hvor jeg har null kontroll på hva som skjer.

Han er veldig glad i ungene og dem i han og han er jo selvsagt en kjærlig pappa mot dem for det aller meste. Men barneoppdragelse har han ikke peiling på. Tror hans egen var perfekt, mens iflg hans søster var faren et uvær av sinne.

Samvær vil han få, det vet alle. Og vanskelig å bevise slik oppførsel som bare skjer innenfor veggene hjemme

Skrevet

Ikke HI, men er i noenlunde samme situasjon. Det som holder meg igjen er at far vil få samvær med barna (eller i verste fall hovedomsorg), og da kan jeg ikke være der og beskytte dem. Jeg kan ikke bevise at det vil være skadelig for dem å være hos han, han er superpappa når andre er til stede. Så hva gjør jeg da??

Anonym poster: 9d9dd6f191fee20b8b7f7e84ff391b9a

Ser du har skrevet nesten nøyaktig det samme som meg. Det er et grusomt dilemma :(

Skrevet

Skjult kamera?

Skrevet

Skjult kamera?

Jepp, og lydopptak. Bare bruk mobilen. Dokumenter, dokumenter. Og lagre det et trygt sted slik at du får tar i det når du har behov for det.

Anonym poster: a438da1e96c96cbd031e0bbb01d07539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...