Gå til innhold

Å ville gi vekk barnet sitt - KRISE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere vet at det er ganske vanlig å "gi bort" barna sine i andre land ikke sant?

Anonym poster: c87c77272687f25eec13538a3c7a8dea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I noen land er det ikke helt uvanlig å la andre oppfostre barn for en, nei.

Hva så? Det er jo høyst spesielt etter norske normer.

Anonym poster: 42a4ce2a38098c78c1fdfb0b65875a28

Skrevet

Men nå er vi da ikke i et annet land og her er det ikke uvanlig.. Merkelig innlegg.

Anonym poster: 2a31ed8b2576787ad758a7bad04799ad

Skrevet

Nei pokker, det ble feil :P

Her er det ikke VANLIG ;)

Anonym poster: 2a31ed8b2576787ad758a7bad04799ad

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde gitt fra meg barnet mitt, da hadde jeg heller vært voksen nok til og ikke få barn :)

Anonym poster: 9bb74ae4c1a431a8c3445b6d77d98d50

Skrevet

Jeg vil si at det er krise, når det ikke er planlagt fra fødsel at barnet skal adopteres bort, at en mor og/eller en far blir så desperat at de ser ingen annen utvei enn å gi bort barnet sitt, uansett om man bor i Norge eller i Uganda. Klart det er krise når mennesker er i en slik krise.

Skrevet

Ehhh... Ja, og så?Men du vet vel også at det er litt andre grunner til at de gir bort barna sine? Jeg er fra et land i Asia og der er det krise å få jente om du er fattig. Ikke fordi de ikke ønsker dem eller ikke elsker dem, men fordi de må betale "avgift" til mannen og hans familie. Så å få fire døtre hadde ruinert dem. Det er forresten mest sannsynlig derfor jeg ble adoptert bort, teorien er nettopp den at jeg ble adoptert bort fordi jeg er jente. Og selv om jeg respekterer det, og er glad jeg får vokse opp i et rikt land istedenfor i en slum, så er det da ikke dermed sagt at jeg ville adoptert bort barnet mitt pga feil kjønn når jeg bor i Norge. For her betyr det ingenting negativt å få enten bare gutter eller bare jenter.. Det er et hav av forskjell på å leve i ei leirhytte eller papphytte med 5 barn og 2 voksne på 10 m2 kontra det livet vi lever her hvor enkeltes største bekymring er at barna ikke får hvert sitt rom........ Eller at man ikke har råd til Kurio når de fikk 3ds for 4 måneder siden!!!

Anonym poster: 9bd2fffb4650e9d067b1c605a76e622b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...