Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 På nyåret venter vi tvillinger, og de mellomste tvillingene er såvidt fyllt året når de to neste kommer. Jeg ammer enda begge, og har tenkt å fortsette en stund til. Jeg skal prøve å slutte å amme før de neste kommer, men med storesøster klarte jeg ikke å slutte før hun avvente seg selv i en alder av 1,5 år. Jeg vil såklart prøve, men er redd det skal bli like vanskelig som sist. Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan amme fire barn, men er det mulig om jeg ikke klarer å avvenne dem til de neste melder sin ankomst? Off, kjenner jeg blir svett bare med tanken! Isåfall, noen som kan kome med gode avvenningstips til meg?
Gjest yrild Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Wow :-) Gratulerer! 5 barn på så kort tid er jo virkelig å stå på :-) Jeg ville for din egen del sluttet å amme før babyene kommer. De minste babyene trenger det mest og for at du skal klare å fullamme begge ville jeg ikke brukt opp melken på de to mellomste, men jeg skjønner at det er vanskelig å måtte stoppe ammingen. Du må bare kutte ut et og ett måltid og være konsekvent. Det blir sikkert noen tøffe dager med sutring, men det går over.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Sier meg enig i alt yrild sier, inkludert wow`et Lykke til, du har en slitsom og fantastisk tid foran deg. Anonym poster: 33a8b99acc8a51bf684edd0004933db0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 Jeg har nok ingen erfaring, men jeg kan ikke se for meg at det går ann å amme fire barn.. Ikke blir det vel nok melk heller? Og de minste skal jo ha sitt Men jeg har ingen erfaring, så jeg kan ikke si noe om det egentlig. Du kan jo ta det opp med jordmor? Ellers så vil jeg bare si OI! Et barn, et par tvillinger og et par til på vei?! Jeg beundrer deg! Og missuner deg litt faktisk... Skulle ønske jeg hadde så mange barn Anonym poster: 9cfc528cd77c15563e395565cffd06d8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Jeg lurer på en ting, hvor lenge i før fødselen må man slutte å amme for at det skal komme råmelk til de nyfødte? Noen har jo fortsatt melk, lenge etter ammestopp. Ikke HI. Anonym poster: 53a24c84fbc2e4fbac9c13e81fb7f30d
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 (endret) Jeg lurer på en ting, hvor lenge i før fødselen må man slutte å amme for at det skal komme råmelk til de nyfødte? Noen har jo fortsatt melk, lenge etter ammestopp. Ikke HI. Anonym poster: 53a24c84fbc2e4fbac9c13e81fb7f30d Jeg har lest at man skiller ut hormoner etter fødsel, noe som gjør at melken forandrer konsistens og smak på grunn av råmelken. Så den nyfødte får råmelk uansett, og tror ikke du trenger å slutte å amme tidligere på grunn av det Endret 30. november 2012 av Mamma til 3 små Gull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå