Gå til innhold

Hvordan få bort molusker...trenger tips -er desperat!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen med de, men får bare beskjed at de går bort av seg selv,Men det blir bare flere, og det begynner å bli ikke så greit for ei prinsessejente på 4 år.Prøver gjerne noe hvis noen har prøvd noe som virker og som ikke er vondt for henne...

Anonym poster: 43f294d030d2e30cc6f8893f7c67c38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte en uttørkende kvisekrem i en liten tube på apoteket jeg, det fungerte utmerket, de skrumpet inn og forsvant.

Er noen som sverger til tea-tree olje også, men pga farlige bivirkninger tror jeg ikke de er i salg i Norge lenger?

Anonym poster: 37ebdbcee9c2025837d5bc208fd189f1

Skrevet (endret)

Jeg prøvde trikset med å vente, men det ble jeg lei av...

Så smurte jeg på noe uttørkende middel fra apoteket (beregnet for kviser).

Tilslutt da det hadde kommet mange fler så gjorde jeg det legen ikke anbefalte... Stakk hull med ren nål og klemte ut kjernen på dem. Smurte på kvisemiddeley etterpå.

Det gjorde litt vondt til lillegutten, men han er fryktelig tålmodig og tøff så det gikk bra:-)

Et par uker senere var alle borte og det finnes ikke arr;-)

Endret av BellaSuz
Skrevet

Man får kjøpt tea-tree olje på apotekene, men man må spørre etter det, det står ikke fremme lenger, tror jeg.

Om man kan bruke det på så små vet jeg ikke.

Om du finner en terapeut som har et lite, håndholdt laserapparat så kan du spørre om de vil prøve denne metoden:

Om dere husker hva som var de første moluskene som kom, så tar dere disse, hvis ikke tar dere de som virker størt. Fargelegg disse hovedmoluskene med svart sprittusj. Deretter holdes laserapparatet mot de fargelagte moluskene inntil jenta kjenner en tydelig varme. Det går fort fra litt varmt til veldig varmt, så terapeuten må være obs og jenta må ha fått beskjed om å si fra med det samme det begynner å bli for varmt. Jeg har ikke vært borti noen barn som synes det er så ubehagelig at de ikke vil gjøre dette. Gjenta et par ganger på de fargelagte moluskene.

1-2 behandlinger som dette på hovedmoluskene bruker å gjøre at alle forsvinner, og det skjer faktisk ganske raskt også! :)

Lykke til :)

Anonym poster: ba718afa010ee849889cacd3c70b5ce2

Skrevet

Homeopaten har en helt enkel måte å bli kvitt de på med sånne små ,hvite piller. Har brukt det på 2 av mine, og de forsvant etter kort stund:)

Skrevet

Jeg sa til mine barn at de ikke måtte røre de. Da forsvant de ganske raskt på lillebror. Tok litt lenger tid på storesøster som klødde nesten konstant. Det var snakk om uker.

Skrevet

Man kan prøve å tømme de og rense med klorhexidin. Det svir ikke.

Skrevet

Mine barn fikk de skrapt bort hos legen

Skrevet

Klemte dem ut på mine barn, etter tips fra en lege. Forsvant etter kort tid.

Skrevet

Prøv en salve som heter utrolig salven, den tar det har jeg hørt.

Skrevet

Ventet til de ble borte av seg selv. Hvor utseendefiksert går det an å være? Barnet mitt hadde dem i ansiktet, varte ca 0,5 år. Det var selvfølgelig ikke pent, men vi visste jo at de ble borte etterhvert. Jeg instruerte barnet mitt til å si til nysgjerrige folk at det var mollusker og at de går bort av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...