Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Møtte en fltot fyr fra sverige for noen mnd tilbake, og vi er nå per dags dato kjærester. Problemet er bare at han bor i sverige, og jeg i norge, så vi får bare sett hverandre noen uke i slengen når han eller jeg reiser. (Han skal flytte opp hit etter nyttår) Vi snakker åpent om alt, og han er virkelig den perfekte mann for meg. Snill, omtenksom, og ikke minst ærlig. Nå har det seg slik at jeg vet han noen ganger bruke tilbringe tid med noen av sine tidligere sex-partnere. Han er en kjekk mann og har hatt en del av dem i sin tid. Jeg stoler nok på han til å vite at han ikke gjør noe galt, men jeg føler meg ikke vel ved tanken på at han drar på byen en kveld med noen han har vært intim med tidligere. Han sier det kun er vennskap nå, og at han ikke ofte tar kontakt, men jeg fortalte han at jeg ikke likte dette. Ettersom han ikke vil at jeg skal føle meg trist og lei, så har han stoppet dette. Han sier selv at han ikke rår over hvem hans venner måtte ha med på puben på en lørdag, og dette forstår jeg jo. Jeg bare liker ikke at han skulle ta kontakt med dem selv for sosial omgang. Jeg gjør ikke dette selv heller da jeg ikke ser poenget i å ha kontakt med folk jeg har hatt slike forhold til tidligere. Føler ikke det er riktig. Det skal nevnes at jeg har hatt 2 forhold tidligere der jeg har opplevd utroskap fra den andre parten, så kan hende dette enda henger igjen. Er jeg urimelig? Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 *dytt Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 Avtaler han på forhånd å møte dem er du ikke urimelig Møter han dem tilfeldivis er du urimelig. Anonym poster: 82a84effa04201415b053835e1729061
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Nei om han møter dem tilfeldig er jo en sak, det blir for dumt om han skal måtte dra fra der han enn er fordi en gammel "bekjent" dukker opp. Det er mer de han faktisk tar kontakt med eller blir kontaktet av for å dra på kaffe, tur på byen med ol. jeg ikke liker. HI Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Du er urimelig. Er de venner så er de venner. Han skal ikke måtte kvitte seg med vennene sine for å bli sammen med deg. Det er bare starten på et usunt forhold. Enten får du lære deg å løeve med hans fortid og stole på han, eller så får du vente til du er voksen med å ha et voksent forhold. Anonym poster: e2c9244c9dd8d4ae558bfdbd8bcccabd
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Da er du ikke urimelig. Og han burde respektere deg og dine følelser på dette området Anonym poster: 82a84effa04201415b053835e1729061
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Ja, jeg tenker at jeg kan jo ikke hjelpe for at jeg føler slik jeg gjør, det er en vond følelse. Disse jentene er jo heller ikke veldig gode venner av han, det sier han jo selv, samt at det ikke koster han noe å la være å kontakte dem. Jeg stoler på han, det er bare tanken på at han er sammen med jenter han har vært så intim med jeg ikke føler meg bra av. Alle har jo en fortid, men det er ikke dermed sagt man trenger å oppsøke den. Vel, slik tenker jeg hvertfall. Det samme gjelder jo for meg selvsagt, jeg tar heller ikke kontakt med tidligere flammer, jeg ville ikke følt det var riktig overfor min nye kjæreste. HI Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Jeg tar heller ikke kontakt med tidligere flammer. Skjønner virkelig ikke vitsen med det. Anonym poster: 82a84effa04201415b053835e1729061
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 Den stolte jeg på, trenger vel ikke å si hva som skjedde?? Anonym poster: 59933e9e8141e310ef63a5f4469fc3ac
Følelsesvims Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Har du fortalt ham at du har opplevd utroskap før? Skjønner godt at det blir vanskelig for deg hvis han møter tidligere sex-partnere alene da... Hvordan går det hvis han inviterer flere andre i tillegg? Så blir det mer som en gjeng han går ut med? Reagerer du likt hvis han sier fra på forhånd?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Ja han er klar over det. Nei det er om han drar ut alene eller er den som inviterer dem med jeg reagerer. Om de er flere som går ut for å treffes, og noen andre inviterer med noen av dem, så blir det annerledes. Det er jo noe han ikke rår over, og det ville vært rart om han skulle måtte dra eller be henne gå. Det går ikke Jeg hadde nok likt det like lite selv om han forteller meg på forhånd at han skal ut med ei jente han har vært med før. Det blir jo nesten værre, for da sitter jeg her i Norge og tenker på at han akkurat nå sitter å snakker med ei jente han tidligere har vært naken i senga med. Jeg er i utgangsgspunktet ikke ei sjalu jente, han har mange kvinnelige venner han bruker være sammen med som han ikke har en forhistorie med, og det må han gjerne gjøre uten at jeg synes det er et problem. Er bare akkurat dette jeg får vondt inni meg av. Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0
Følelsesvims Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 Ja han er klar over det. Nei det er om han drar ut alene eller er den som inviterer dem med jeg reagerer. Om de er flere som går ut for å treffes, og noen andre inviterer med noen av dem, så blir det annerledes. Det er jo noe han ikke rår over, og det ville vært rart om han skulle måtte dra eller be henne gå. Det går ikke Jeg hadde nok likt det like lite selv om han forteller meg på forhånd at han skal ut med ei jente han har vært med før. Det blir jo nesten værre, for da sitter jeg her i Norge og tenker på at han akkurat nå sitter å snakker med ei jente han tidligere har vært naken i senga med. Jeg er i utgangsgspunktet ikke ei sjalu jente, han har mange kvinnelige venner han bruker være sammen med som han ikke har en forhistorie med, og det må han gjerne gjøre uten at jeg synes det er et problem. Er bare akkurat dette jeg får vondt inni meg av. Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0 Skjønner deg godt jeg Jeg hadde nok foretrukket å vite det på forhånd, men jeg er et usikkert lite vesen som fort blir sjalu/usikker/stressa/utrivelig Vanskelig situasjon da! Spørsmålet er om du skal bite det i deg eller om du ber ham pent om å la være... Kan fort bli vanskelig begge deler
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #14 Skrevet 1. desember 2012 Jeg skjønner følelsene dine, men syns du er litt urimelig likevel. Jeg omgås av og til med folk jeg har hatt sex med. Vi er en stor vennegjeng og det er et par stykker jeg har hatt sex med i gjengen. Vi kan godt gå på fest uten problemer. Begge to har dame og jeg er bare glad på deres vegne. Ville ALDRI ha prøvd meg på de. Men igjen, noen kvinnfolk er utspekulerte og vil ligge med de som er opptatt. At de går ut og tar en kaffe syns jeg er litt rart kanskje. Hvorfor skal de det? Anonym poster: bf834cc22e984e16ddc9072476db2a96
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 Jeg synes du er urimelig. Han må selv få velge sine venner. Anonym poster: 604c0d2d4e2bbf10cdce2c1ea14930af
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #16 Skrevet 1. desember 2012 At han har vært ærlig og fortalt at dette er tidligere sexpartnere hadde han vel strengt tatt ikke behøvd å opplyse om. Du straffer hans ærlighet ved å nekte han å være med vennene sine. Hadde du ikke visst om sexen hadde det vel vært helt greit? Hvis du reagerer sånn kommer han til å holde tilbake opplysningene senere for å slippe å måtte forsvare seg og for å slippe ubehageligheter med sjalusi! Anonym poster: aa7318dc0dee6a8f19172aad772e309e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #17 Skrevet 1. desember 2012 Så dere ville syntes det var greit at deres menn stakk ut på byen en lørdag for å ta noen pils med en tidligere flamme? Jeg nekter han ikke å dra, å jeg mener da ikke å straffe han. Alle samtaler vi har hatt om dette har vært uten krangel og spetakkel, men jeg må da få lov å fortelle han hva jeg føler om saken. Det var han selv som foreslo å kutte kontakten med disse jentene, å han påpekte selv at dette var uproblematisk for han. Syns selv det er trasig at han skal måtte betale for noe jeg har opplevd i fortiden, og ser jo nå ut ifra svar jeg får at det virker som jeg faktisk er urimelig. Så da kan jeg ikke noe annet enn å prøve å jobbe med meg selv for å ikke føle det slik lengre, selv om jeg ikke aner hvordan jeg skal få det til.. :)HI Anonym poster: d5babf7d0ed5055b6ae1d45ec638baf0
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #18 Skrevet 1. desember 2012 Jeg syns ikke du skal la andre bestemme om du er urimelig. Bestem selv. Snakk med kjæresten din. Det handler kun om deg og han. Ingen andre. Kommer dere fram til en løsning som passer for begge er det flott. Anonym poster: 82a84effa04201415b053835e1729061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå