Gå til innhold

Tar dere med baby til frisøren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå for første gang til frisøren etter at jeg har blitt mamma. Men er usikker på om det er vanlig å ha med babyen til frisøren, eller om jeg bør organisere meg barnevakt de timene?

Anonym poster: a1dc3b3d287444a6408bdd3f0ebdf737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt med noen av mine barn til frisøren. Egentiden er er fantastisk, og ettersom jeg både farger og klipper ville det bare blitt stress. Jeg ville ha fikset meg barnevakt.

Anonym poster: 0132d36303c3c24fb7291f7216139ced

Skrevet

Barnevakt, uten tvil. Det slår aldri feil at hvis man satser på at babyen sover, så gjør den aldri det. Og en baby på fanget hos frisøren kan lett bli katastrofe + at masse små hår i ansiktet ikke vil være bahagelig for babyen.

Jeg jobber ikke som frisør selv, men opplever stadig at folk tar med babyer til oss på jobben og det fungerer veldig sjeldent bra. Vi har opplevd mange ganger at noen av de andre på jobben må passe på babyene for at vi skal bli ferdig. Har vi lite å gjøre, så er det bare hyggelig, men vi kan ikke la være å hjelpe andre kunder for å passe babyer.

Anonym poster: dd0dadba9b882c5caefcaf3662ee54cb

Skrevet

Hehe, nå tenkte jeg det var babyen du hadde bestilt time til jeg ;-) En søt liten permanent og highlights i anledning julekortene ;-)

Spøk til side; jeg hadde ordnet barnevakt. Både fordi du kan unne deg den stunden i ro og mak og fordi jeg nok ikke ville utsatt en baby for alle kjemikaliene som florerer hos en frisør.

Skrevet

Greit å ha barnevakt.

Skrevet

Jeg har alltid fått barnevakt. Deilig å ikke tenke på noe, og slappe helt av! Frisørtimen blir jo mye bedre da. :P

Men er ikke umulig å ta med baby om man feks har noen bestikkelser, eller en sovebaby, men akk så deilig det er med alenetid. :)

Anonym poster: 03bf9c2cb9951db6c1e330a734b4f035

Skrevet

Barnevakt!

Har hatt med baby på frisør en gang da barnepasseren hadde blitt syk, aldri mer. Babyen hylskrek og irriterte både frisøren og andre kunder. I tillegg ble frisøren helt "forstyrret" da hun sa "for en søt gutt", når det var en jente.

Anonym poster: 0e03a45a27d64d8721abfc9795e4b925

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Barnevakt, uten tvil. Om du må dikkedulle med babyen, så kan det faktisk gå utover arbeidet til frisøren, og det vil du ikke vel? :) mange har fulle lister og har en tid forholde seg til til hver enkelt kunde :)

Skrevet

Jeg har aldri hatt flust av barnevakter så jeg har hatt med baby de få gangene jeg har vært hos frisør etter at jeg fikk barn. Det har aldri vært noe problem. Ungene har sovet i vogna den halvtimen.

Anonym poster: f3eac8060317cb2e714d1b2c65b3cddd

Skrevet

Da blir det nok barnevakt.... Har en baby som er veldig uforutsigbar når det kommer til humør, så det er jo typisk at hun hylgriner de timene jeg da er hos frisøren.

Skrevet

Absolutt barnevakt

Anonym poster: 5056b58b5b2c64bf5bfd6c5375c8a2e3

Skrevet

Jeg hadde han med hver gang frem til han var året. Gikk helt fint - sov som en stein eller underholdt seg selv. Ikke no problem, men mulig neste unge ikke blir like tolmodig så da drar jeg heller selv :-)

Anonym poster: cf2f7208b912f1565e0685c88c93f320

Skrevet

Min var med til frisør, men det var i Thailand og mer enn nok frivillige til å bære og dulle med baby mens mamma ble klippet og massert.

Skrevet

Ser ikke ut til at jeg har noe valg...og lille snuppa på 6 uker må bli med. Det positive er at salongen sjeldent er fullt med folk, oftest er jeg alene sammen med frisøren i salongen. Dessuten kjenner jeg frisøren godt, og han er forhåpentligvis tålmodig. Krysser fingrene for at hun ikke blir grine-Guri i morgen akkurat de to timene da....

Skrevet

Hadde nettopp med baby på 10 uker til frisøren. Gikk helt greit, selv om hun absolutt ikke ville sove i vogna akkurat da, enda det var tid for formiddagsblund (er det ikke typisk?).

Løsningen ble faktisk å ha babyen i fanget. Trakk opp "frisørforkleet" slik at det lå litt som en kappe/hette over hodet hennes og ned på sidene, og så satt hun i fanget mitt og så mot speilet. Var så blid så, smilte og pratet med mammans og frisørens speilbilde ;-)

Men jeg har langt hår og skulle bare stusse og klippe opp slitte tupper, så frisøren jobbet mest bak ryggen min uansett. Ville nok vært vanskeligere med kort hår, og helt umulig hvis jeg skulle farge/bleke eller lignende.

Skrevet

Jeg har tre barn, og det var bare hun i midten jeg kunne ha med til frisøren. de andre var alt for urollig og utålmodige til det.

Men hun midterste var bare så utrolig rolig, blid og tålmodig (det var helt ekstremt, så jeg lurte jo nesten på om dte vare noe galt med henne. Hun smile og lo ALLTID, jeg hørte henne omtrent ikke gråte selv ikke hvis hun var syk). Når hun var med til frisør, satt hun bare helt stille oppi vogna og smilte og så seg rundt for å se om hun kunne finne et ansikt som besvarte smilet. Og det selv om frisørtimen tok halvannen time. Det hadde aldri gått med noen av de to andre.

Anonym poster: 027e998c409da1127789ff6e50cb9855

Skrevet

Jeg hadde med min til frisøren da han var 2 mnder. Da lå han på sofaen hos frisøren(type sofa som hadde en kuv på midten slik at han lå godt nedi gropa mellom ryggstøtten og setet). Der lå han å plundret mens jeg var til frisøren. Nå skal det sies at jeg bor på en liten plass og det var bare meg og frisøren til stedet :-)

Skrevet

Spørs på babyen :) Vet om mange som tar den med, uten problemer, andre skaffer barnevakt :)

Anonym poster: 5c30bda883d6e61f9639c709bb550622

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Både og. Men det er fordi jeg kjenner alle som jobber der da jeg jobbet der før en tid og lille gikk alltid på rundgang. Nå som hun er stor er hun aldri mer for nå liker mamma å ta et glass vin mens jeg får hårpleie. Dessuten er det godt med skikkelig jenteprat når jeg først er der og det er best uten min lille papegøye.

Skrevet

Måtte ha med første ungen to ganger til frisøren. Vi hadde ikke barnevakt i nærheten. Gikk helt fint.

Anonym poster: 95d3094129846656f9846bb85f302c47

Skrevet

Lille snuppa var eksemplarisk i dag! Er sååååå lettet :-) Hun sov fra da jeg dro hjemmeifra til jeg kom hjem igjen 3 timer senere. Bare avbrutt av et bleieskift og litt flaskemat imellom (mens fargen virket i håret mitt) var frisørtimen en drøm også for meg.Oppskriften var en god dose med mat før vi dro hjemmefra, bilturen dysset henne i søvn og hadde med flaske/smokk og koseklut som avledning om det skulle bli grining. Ellers var jeg alene i salongen, noe som gjorde at det ble lite stress verken for henne, meg eller frisøren :-)

Skrevet

Syntes det var deilig med litt alenetid, så når gutten min var helt liten var han hjemme med pappan. Nå er han snart to og må iallefall være hjemme når mot skal til frisøren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...