Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Har en unge som er syk og en som er frisk. De er 3,5 og 1,5 år. Nå har mannen min funnet ut han skal på juleølsmaking i kveld. Jeg synes virkelig han skal holde seg hjemme når ene ungen er syk, kveld og alt. Han synes jeg er urimelig, siden han har planlagt dette et par uker. Er jeg det? Anonym poster: 032831755ac2909126f621175580b5f9
Førstemann Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Kommer litt an på hva slags sykdom det er. Om barnet hadde vært skikkelig sykt, hadde ikke min mann synes det var ok å være borte. Men om det ikke er helt uoverkommelig, hadde jeg bedt han dra og kose seg. Særlig når det er planlagt på forhånd. Det har vi forøvrig gjort begge to hos oss, både jeg og mannen.
Gjest Heartbroken Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Det spørs vel egentlig helt hvor syk ungen er det... Om den er så syk at den krever full oppmerksomhet hele tiden, hadde mannen min aldri ønsket å dra bort, men om den bare er litt uggen og trenger søvn og litt ekstra kos hadde han dratt med god samvittighet. Men egentlig så syns jeg vel at når du ønsker at han skal være hjemme, så bør han ha forståelse for det - så sant du ikke stadig finner på grunner for at han ikke skal dra ut alene? Det er liksom ikke noe fasitsvar på sånne ting, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 Er oppkast. Begynner jo å bli litt bedre. Anonym poster: 032831755ac2909126f621175580b5f9
Magia Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Hva mener du med syk da? Influensa-ish? I så fall syns jeg du er urimelig. Man må da kunne ta seg av et "vanlig" sykt barn alene en kveld og morgenen etter.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Med mindre ungen er så syk at du tror det kan bli aktuelt med legevakt utover kvelden, er du urimelig. Anonym poster: bdd11ac6cf3ec9cb0a428d7f7b07d91e
ariel78 Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Jeg syns du er urimelig med mindre barnet er veldig sykt og kanskje må på legevakt eller lignende. Jeg hadde sendt mannen avgårde, neste gang er det kanskje du som har en avtale og et av barna blir syke.
LanzaroteJenta Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Jeg personlig hadde nok ikke engang tenkt på å be han om å holde seg hjemme. Nå vet jeg jo ikke om du har bil i tilfelle du skulle trenge å reise til legevakt e.l. Hvor sykt er barnet?
Førstemann Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Oppkast og på bedringens vei, så hadde mannen reist. Min mann ville nok spurt om det var greit, men jeg hadde nok jaget han ut
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Syns faktisk du er litt urimelig. Trengs dere virkelig begge to? Er ikke dette en hyggelig kveld han har sett frem til og planlagt i et par uker allerede? Har du ikke lyst til at han skal kose seg - det e rvel ikke så himla vanskelig å være alene med to barn en stakket kveld selv om den ene har hatt oppkast og er på bedriingens vei? Anonym poster: 17b24494710a1589d7d8ba660656c998
Mia_73 Skrevet 30. november 2012 #12 Skrevet 30. november 2012 Oppkast? Eh, det klarer du fint å håndtere alene. Selvsagt skal mannen gå dersom det var planlagt en stund.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #13 Skrevet 30. november 2012 La han dra.....også smitter han alle de andre Anonym poster: de5aeea035a0449862436c89cf97389c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #14 Skrevet 30. november 2012 Her hadde vi nettopp en runde oppkastsyke med oppkast hver halvtime i over et døgn. Har eldste noe sånt, og yngste er frisk, synes jeg godt mannen din kunne være hjemme, for det var virkelig hardt når det stod på. Er det derimot yngste som er syk, så er vel eldste litt mer selvhjulpen og kan vente litt mens du hjelper den yngste. Er det derimot ikke en veldig intensiv runde med oppkast, ville jeg ikke engang vurdert å be mannen være hjemme. Anonym poster: 64543b5f6ef810d37c5088c720d51c9f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #15 Skrevet 30. november 2012 Jeg kommer alltid til å nekte samboeren min å gå ut når et av barna er syke, for sist helg skulle jeg ut med noen venninner. Da barnet kastet opp om lørdagen fikk jeg beskjed om han ikke ville være alene med et sykt barn, for han klarer ikke lukten av spy. Anonym poster: c2a8d30db5e69e1a5f83a102d6321b9c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #16 Skrevet 30. november 2012 Den som er frisk legger seg vel mellom 18 og 19. Da er det uansett ikke mange timene du må håndtere begge ungene. Du er temlig urimlig om han ikke får gå. I morgen kan det det heller være din tur. Anonym poster: 41b319dcf0e867c36dc18d6f7f7eac26
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #17 Skrevet 30. november 2012 Interessant. For det første, jeg har ikke tenkt å be han være hjemme. Klarer utmerket med begge ungene. Kjørte bare en liten rest her:-) For et par dager siden var det min mann som ville jeg skulle ta sykt barn dag mens han var hjemme og hadde permisjon. Fordi ene ingen var syk. De fleste mente jeg skulle være hjemme. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143995043-diskuterer-med-mannen-min-ang-syke-barn-dager/page__hl__%2Bdiskuterer+%2Bmed+%2Bmannen Anonym poster: 032831755ac2909126f621175580b5f9
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #18 Skrevet 30. november 2012 Den som er frisk legger seg vel mellom 18 og 19. Da er det uansett ikke mange timene du må håndtere begge ungene. Du er temlig urimlig om han ikke får gå. I morgen kan det det heller være din tur. Er det normalt at unger legger seg mellom kl 18-19? tror nok mellom 19-20 er litt mer normalt da.. Og til hi. Ha ha. Den var bra enda et bevis på at her på dib er DU som har feil samma faen. Anonym poster: 41b319dcf0e867c36dc18d6f7f7eac26 Anonym poster: bbffd9f943ee4444537ff688e8df42ba
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #19 Skrevet 30. november 2012 Interessant. For det første, jeg har ikke tenkt å be han være hjemme. Klarer utmerket med begge ungene. Kjørte bare en liten rest her:-) For et par dager siden var det min mann som ville jeg skulle ta sykt barn dag mens han var hjemme og hadde permisjon. Fordi ene ingen var syk. De fleste mente jeg skulle være hjemme. http://www.klikk.no/...er +med +mannen Anonym poster: 032831755ac2909126f621175580b5f9 Er vel mange som setter større krav til hva en mamma enn en pappa skal klare kanskje.. Har ikke lest den forrige tråden din eller svart der, men hadde samme problemstillingen selv denne uka. Far syns det var veldig slitsom å være hjemme med et sykt barn og ville gjerne at jeg skulle komme med hjem og. Men har høy terskel for å dra fra jobb med mindre det er alvorlig og det å bli litt sliten får far tåle og. Anonym poster: 365d4d0156349cc1eb6851a9cc6be20e
Gjest Heartbroken Skrevet 30. november 2012 #20 Skrevet 30. november 2012 (endret) Hehe, det var jo litt stilig da Er nok mange som fikk prinsippene sine satt litt på prøve her. Jeg svarte ikke på den andre tråden, men jeg mener jo at de fleste oppegående voksne klarer å ta seg av både et og to syke barn - men i min verden er det større sperre på å være hjemme fra jobb enn en fest, så jeg hadde nok svart omvendt i den andre tråden. Altså at når en voksen var hjemme med barna, burde det være nok. Men syns mannen din at det er ok at han trengte hjelp når han var hjemme med sykt barn, mens han forventer at det er ok at han drar på fest og setter deg i samme situasjon? Endret 30. november 2012 av Heartbroken
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 30. november 2012 #21 Skrevet 30. november 2012 Hehe nice one! Dobbeltmoralen lenge leve
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #22 Skrevet 30. november 2012 Virker som 80% av damene her inne mener at drekking er menneskerett for mannfolka. Anonym poster: 82899118f04d86ef9312c3f0a74abde3
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #23 Skrevet 30. november 2012 Interessant. For det første, jeg har ikke tenkt å be han være hjemme. Klarer utmerket med begge ungene. Kjørte bare en liten rest her:-) For et par dager siden var det min mann som ville jeg skulle ta sykt barn dag mens han var hjemme og hadde permisjon. Fordi ene ingen var syk. De fleste mente jeg skulle være hjemme. http://www.klikk.no/...er +med +mannen Anonym poster: 032831755ac2909126f621175580b5f9 Nå mente ikke jeg at du burde være hjemme i går heller, har ikke lest tråden en gang, men om så var er det en vesentlig forskjell på å ta seg av begge ungene en hel arbeidsdag og i en time, eller toppen to, på kvelden frem til ene ungen er i seng. Med mindre ungen er dødssyk bør uansett en voksen klare å se etter en frisk og en syk unge noen timer. Anonym poster: 41b319dcf0e867c36dc18d6f7f7eac26
Gjest Morn du Skrevet 30. november 2012 #24 Skrevet 30. november 2012 He he, klart mannen må få dra selv om ene ungen er syk . Må få feste må vite. Nei, altså, en fest KAN man stå over, om det er ille. Jobb- da går man på jobb. Håper du drar på jobb neste gang det er aktuelt
Gjest Morn du Skrevet 30. november 2012 #25 Skrevet 30. november 2012 He he, klart mannen må få dra selv om ene ungen er syk . Må få feste må vite. Nei, altså, en fest KAN man stå over, om det er ille. Jobb- da går man på jobb. Håper du drar på jobb neste gang det er aktuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå