Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Jeg er ikke en av de som mener at det er forferdelig å sende 1-åringen sin i bhg, men jeg velger selv å vente til de nærmer seg 2 år. Ser at flere her inne mener barna må begynne så tidlig fordi de har best av det. Den kjøper jeg bare ikke. Er jo også mye forskning som viser at det er bra for barn å være hjemme til de er 2 år. Mener dere virkelig at barn som er hjemme med mor eller far og samtidig får treffe andre barn og gjøre kjekke aktiviteter har et dårligere alternativ enn de som går i bhg? Anonym poster: d3d7889c76112059aef019955122298d
SophiesMum<3 Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Er så evig lei denne diskusjonen. Vi har alle våre grunner til at vi gjør som vi gjør, så har jeg sagt mitt ;-)
Miss Dynamite Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 JEg kan bare snakke på vegne av mine egne barn. Og alle er jo forskjellige. Så om du kjøper det eller ei... Thats the case. Dattra begynte når hun var 2, og hun har slitt med det i to år nå. Utrolig vanskelig å levere!! Trives i bhg, men leveringa har vært et problem hver dag i to år. Var livredd når jeg måtte sende gutten på 1,5år i bhg nå i høst. Men vettu hva? Han ELSKER det.. Tro det eller ei! Aldri opplevd noe problem ved levering ( og han er igrunn helt lik dattra mi) , han stråler som en sol og vil igrunn ikke hjem ( joda, han elsker å leke hjemme også) men han har blitt så sosial og åpen etter han startet der. UTrolig flott er det å se han
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Innlegget er ikke ment som kritikk til de som sender barna sine i bhg tidlig, men heller et undrende spm til de som mener det er så ille at noen velger å vente... HI Anonym poster: d3d7889c76112059aef019955122298d
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Ingen barn har besst av å være der 9 timer i strekk, 5 dager i uka, alle de 5 årene før skolestart. Men korte eller få dager det første året, litt utvidelse neste, det har de godt av. Også ettåringer trenger kompiser.
Februargullet2013 Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall
Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Kommer mye an på hvor og hvordan man bor. Bor man lengre ut på landet uten naboer, åpen barnehage, aktiviteter etc. eller at man ikke kjenner noen andre med barn så er kanskje barnehage en god løsning. For andre barn er det kanskje best å være hjemme. For de fleste av oss koker det ned til at man ikke kan være hjemme med barnet, som feks. oss som er alene med barn. Mat må man ha og da har man ikke mulighet til å være hjemme til barnet er 2 år.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Datteren min begynte da hun var 13 mnd. Aldri vært fulle uker, 1-2 dager fri hver uke og korte dager ofte. Jobber redusert, og har det trangt økonomisk. Men alt for tid med henne. Naboen sitter hjemme med sønnen på 2,5 hver dag. Ingen venner eller besøk. Han hyyyler dagen lang. Tror han hadde hatt god av barnehage. Anonym poster: 1dd9f292c82c01a93cd443b30f6a8d6c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 Åh, kjenner at jeg får skikkelig dårlig samvittighet hver gang jeg leser slike innlegg! Min jente begynte når hun var 11mnd. Jeg skulle GJERNE ventet et år ekstra, men når man ikke har sjans til å være hjemme, så går det jo ikke. Og nå har jeg bare lyst å hente henne! Buuuhu! Men en annen side av saken: Hun storkoser seg jo når hun er der! Alle de store barna bærer og koser på henne, så jeg vet jo at hun har det fint som "maskot". Men vondt i mammahjertet likevel... Anonym poster: 9d3373353bc0f1ae3cbf4cbfd0cb27d8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Jeg er enig med HI. Og det er ikke kritikk til de som må sende ungene i bhg så tidlig, for jeg skjønner at noen må. Men når de argumenterer med at det er bedre for barna enn å være hjemme med en av foreldrene, er jeg uenig. Jeg har ikke sendt mine i bhg før de var halvannet, så jeg er glad jeg hadde muligheten. Og mine hadde ikke venner i barnehagen det første halve året iallefall, for da er det voksenkontakten som er viktigst. Med for mange barn og voksne i rommet, vil det bli kaotisk og uoversiktlig for de små som er der. Synes derfor det er bedre med få barn på småbarnsavdelingene. Da vil de som er i barnehagen få en bedre dag enn om det var veldig mange barn og voksne der. Anonym poster: 7bc4ab7b066f36f9975bb403490be6ed
Gjest peacock Skrevet 30. november 2012 #12 Skrevet 30. november 2012 1. Jeg har ikke mulighet for å bare "velge" å gå hjemme. 2. Ungen min liker seg i barnehagen de korte dagene han er der. 3. Ingen jeg kjenner er hjemme med barn, men det er kanskje fordi jeg ikke bor på bygda? Folk har ikke råd til å bo her med bar en inntekt. Heldigvis har vi en fantastisk barnehage og sønnen min koser seg som bare det. Han er der heller ikke mer enn 5-6 timer som regel og sover et par timer i det tidsrommet.
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2012 #13 Skrevet 30. november 2012 Det er en sak som er opp til hver enkelt, og sånn er det med den saken.
Gjest peacock Skrevet 30. november 2012 #14 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall VG som kilde? Seriøst? Hahaha!
Mamma_til_2 Skrevet 30. november 2012 #15 Skrevet 30. november 2012 Denne diskusjonen hører hjemme sammen med vaksine, barnestol og sukker diskusjonene, vi kommer aldri til og bli enige og det blir bare synsing frem og tilbake, noen er heldige og kan ha barna hjemme lenge og noen må ha de i bhg pga jobb.
Mamma_til_2 Skrevet 30. november 2012 #16 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall VG som kilde? Seriøst? Hahaha! Leste det samme det var noen "professorer" i barnepsykologi el som hadde uttalt seg, det var noe med tilknyttning og usikkrte barn.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #17 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall Er ikke første dumme innlegget fra deg her inne. Anonym poster: 1dd9f292c82c01a93cd443b30f6a8d6c
Februargullet2013 Skrevet 30. november 2012 #18 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall Er ikke første dumme innlegget fra deg her inne. Anonym poster: 1dd9f292c82c01a93cd443b30f6a8d6c bryr meg ikke om feige folk uten nick jeg.. Leste det i avisen,så ikke mine ord
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #19 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall Er ikke første dumme innlegget fra deg her inne. Anonym poster: 1dd9f292c82c01a93cd443b30f6a8d6c bryr meg ikke om feige folk uten nick jeg.. Leste det i avisen,så ikke mine ord Ja, det er det som er poenget mitt. Du leste det i avisen, og velger ut ifra det. Før du i det hele tatt har fått barn. Anonym poster: 1dd9f292c82c01a93cd443b30f6a8d6c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #20 Skrevet 30. november 2012 Virker ikke som alle har lest innlegget mitt skikkelig? Jeg forstår godt at ikke alle har mulighet til å være hjemme med barna utover permisjonen pga økonomiske muligheter, ønske om å jobbe etc. Jeg stiller spørsmål ved hvorfor noen mener det er synd på barna som venter med å begynne i bhg til de er rundt 2 år. Tenker da på barn som allikevel får treffe andre barn. HI Anonym poster: d3d7889c76112059aef019955122298d
Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. november 2012 #21 Skrevet 30. november 2012 (endret) Virker ikke som alle har lest innlegget mitt skikkelig? Jeg forstår godt at ikke alle har mulighet til å være hjemme med barna utover permisjonen pga økonomiske muligheter, ønske om å jobbe etc. Jeg stiller spørsmål ved hvorfor noen mener det er synd på barna som venter med å begynne i bhg til de er rundt 2 år. Tenker da på barn som allikevel får treffe andre barn. HI Anonym poster: d3d7889c76112059aef019955122298d Er nok ikke så mange som mener at det er synd i barna. Da beror det nok i såfall på at foreldrene ikke klarer å ta skikkelig hånd om barna med tanke på aktivisering, det sosiale ol. og at det da er synd at barna ikke er i barnehage. Endret 30. november 2012 av Jule Fryd ♥
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. november 2012 #22 Skrevet 30. november 2012 Nå er det vel svært få som mener de har "best" av det, men mange har ikke noe valg. Jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som har sendt sine ettåringer i barnehagen fordi de har så lyst til det, fordi de mener det er best for dem og synes det er så fantastisk. Tvert imot. De som har gjort det, har gjort det fordi de MÅ, og det med tungt hjerte, fordi de helst skulle hatt dem hjemme lenger. Men de kan altså ikke. Selv har vi greid å drøye barnehagestart til ungen (og nå nestemann) var/er mellom 16-18 mnd, og vi har mulighet til å hente ungene kl 14-14.30 istedetfor kl 17. Men den muligheten er det ikke alle som har. Ingen vits å strø salt i sårene deres.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #23 Skrevet 30. november 2012 Jeg mente virkelig ikke å strø salt i såret til de som sender barna i bhg tidlig og beklager hvis jeg har gjort det. Blir bare litt såret selv når jeg leser at noen mener det er synd på de barna som ikke får begynne i bhg når de bikker året... Anonym poster: d3d7889c76112059aef019955122298d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #24 Skrevet 30. november 2012 Nå er det vel svært få som mener de har "best" av det, men mange har ikke noe valg. Jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som har sendt sine ettåringer i barnehagen fordi de har så lyst til det, fordi de mener det er best for dem og synes det er så fantastisk. Tvert imot. De som har gjort det, har gjort det fordi de MÅ, og det med tungt hjerte, fordi de helst skulle hatt dem hjemme lenger. Men de kan altså ikke. Selv har vi greid å drøye barnehagestart til ungen (og nå nestemann) var/er mellom 16-18 mnd, og vi har mulighet til å hente ungene kl 14-14.30 istedetfor kl 17. Men den muligheten er det ikke alle som har. Ingen vits å strø salt i sårene deres. Jeg kjenner overraskende mange som mener at barna har best av barnehage så tidlig. Noen av dem søker barnehageplass fra barna er 8-9 måneder og blir sure når de ikke får plass før barnet nærmer seg året fordi ungene ikke får vært sosiale da. Verste er at foreldrene selv ikke nødvendigvis jobber selv. Jeg synes ikke at de som ikke har noe valg trenger å ha dårlig samvittighet, men jeg synes det er rart at man ikke skal få være kritisk til at noen mener at det er til barnets beste at man sender dem i barnehage så tidlig. Det er ikke det verste man kan gjøre mot barn, men jeg synes likevel at det er rart når noen sier at det er til barnets beste. I så tilfelle må man ha svakheter som foreldre. Ser jo at de fleste som svarer her, har barna i barnehage fordi de må det. Det var ikke de HI mente. Anonym poster: 7bc4ab7b066f36f9975bb403490be6ed
Gjest peacock Skrevet 30. november 2012 #25 Skrevet 30. november 2012 er enig med deg HI. Kommer ikke til og sende sønnen min i barnehagen før han er 2 og halvt. leste i vg i sommer eller høst at det ikke er noe bra for barnet før de er 2 år,og barn under 2 år har ikke noe og gjøre der,men alle meninger forskjellig,så er vel ikke så mye vits og diskutere det her i alle fall Er ikke første dumme innlegget fra deg her inne. Anonym poster: 1dd9f292c82c01a93cd443b30f6a8d6c bryr meg ikke om feige folk uten nick jeg.. Leste det i avisen,så ikke mine ord Aviser selger nyheter, ikke forskning. Hvem vet hvor mange de har spurt før noen har sagt det de lette etter? Hvem vet hvor ting er klipt og limt fra? Ja, det er slik man skriver nyheter. Du kan ikke diskutere en sak på bakgrunn av en nyhet i VG, det blir rett og slett for dumt. Kom med noe forskning, så kan vi prate om hva som er vitenskapelig best for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå