Gå til innhold

Hjelp meg! Ang slanking og kosthold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om nøyaktig ett år er jeg 30, og jeg ønsker å gå inn i 30-årene som en sunn og slank dame. Har vært usunn og chubby hele 20-åra (gått mye opp og ned i vekt), og jeg ønsker å ha en stabil vekt og ett bra kosthold når jeg nå snart går inn i 30-åra!

Jeg har tatt noen små steg forløpig:

Kuttet ut sukker

Sluttet med pepsi max (avhengig)

Minimalt med hvetemel

Jeg merker at jeg må ta ett og ett skritt av gangen, slik jeg har holdt på de 7 siste årene fungerer ikke - opp og ned i vekt hele tiden.

Jeg kan ikke fordra kondisjonstrening, men svømming er greit. Jeg liker styrketrening, men har dessverre ikke trent styrke på noen måneder nå :S Må komme inn i en god rutine igjen der.

Noen som har gått ned en del i vekt/endret livsstil som har noen tips å komme med til meg?

Anonym poster: 3700da996f95919247ba0d14bd228795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva "problemet" ditt er, jeg har kommet langt med å slutte å overspise, lage mat fra bunn av og kutte ned (ikke kutte ut) på snop.

Har gått ned 5 kg til nå, skal ned maks 5 til. Jeg har et særdeles langsiktig mål, og tenker at jo saktere det går nedover jo lenger vil det vare... Handler om å endre vaner:)

Skrevet

Det kommer jo an på flere ting. Skal du ned i vekt, eller vil du bare bli sunnere? Hvor mye skal du evt. ned?

Uansett er dette gode råd for alle:

Spis mer grønnsaker.

Lag faste dager/avtaler for trening. Tving deg selv til å gjennomføre!

Kutt ned på godteri og alkohol.

Velg rene råvarer, som renskåret kjøtt og fisk.

Spis minst mulig halvfabrikata.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...