Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Om nøyaktig ett år er jeg 30, og jeg ønsker å gå inn i 30-årene som en sunn og slank dame. Har vært usunn og chubby hele 20-åra (gått mye opp og ned i vekt), og jeg ønsker å ha en stabil vekt og ett bra kosthold når jeg nå snart går inn i 30-åra! Jeg har tatt noen små steg forløpig: Kuttet ut sukker Sluttet med pepsi max (avhengig) Minimalt med hvetemel Jeg merker at jeg må ta ett og ett skritt av gangen, slik jeg har holdt på de 7 siste årene fungerer ikke - opp og ned i vekt hele tiden. Jeg kan ikke fordra kondisjonstrening, men svømming er greit. Jeg liker styrketrening, men har dessverre ikke trent styrke på noen måneder nå :S Må komme inn i en god rutine igjen der. Noen som har gått ned en del i vekt/endret livsstil som har noen tips å komme med til meg? Anonym poster: 3700da996f95919247ba0d14bd228795
Førstemann Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Det kommer jo litt an på hva "problemet" ditt er, jeg har kommet langt med å slutte å overspise, lage mat fra bunn av og kutte ned (ikke kutte ut) på snop. Har gått ned 5 kg til nå, skal ned maks 5 til. Jeg har et særdeles langsiktig mål, og tenker at jo saktere det går nedover jo lenger vil det vare... Handler om å endre vaner:)
TPK Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Det kommer jo an på flere ting. Skal du ned i vekt, eller vil du bare bli sunnere? Hvor mye skal du evt. ned? Uansett er dette gode råd for alle: Spis mer grønnsaker. Lag faste dager/avtaler for trening. Tving deg selv til å gjennomføre! Kutt ned på godteri og alkohol. Velg rene råvarer, som renskåret kjøtt og fisk. Spis minst mulig halvfabrikata.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå