Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Her får syvåringen i bursdagsgave av besteforeldre. Synes han er litt liten, men jeg ser det er praktisk, han kan f.eks. være litt alene hjemme. (har ikke hustelefon) Anonym poster: 4278001a39100b2bfcab1989d771872c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Har en 7 og en 9 åring, ingen av de har mobil. Vi har en ekstra mobil i huset med kontantkort, som de kan bruke om de skal noe de trenger å ha mobil med seg. Men den er så og si aldri brukt. Derfor syns jeg ikke ungene trenger å få egene mobiler enda. Vi har hustelefon, og siden ungene bare er rundt her hos venner har de heller ikke behov for å ha det. Hadde vennene bodd lenger unna og de hadde gått andre steder for å leke hadde det jo vært anderledes. Nå er det bare å rope på de, så hører de meg nesten uansett hvor de er. Jeg har to stebarn som begge fikk mobil når de var rundt 8 år. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle ha det. De er så og si aldri i bruk, tomme for strøm, pengene er brukt opp før de får fylt opp nesten, de blir glemt her og både der. Så egentlig er de uten telefon selv om de har telefon. Kan ikke stole på at de ar den med seg, at det er strøm på den. Men barn er forskjellige, men disse to kunne ha ventet noen år til de var klare for det syns jeg. Anonym poster: 6fbd0c6de7576f8cba781390561f7501
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Den elste fikk da hun var 12, den mellomste da hun var 10 og den yngste kommer til å få han han fyller 9. Anonym poster: d3c3b15a0d8ac5594a10046487fb2a2a
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 11-årsdagen. Angrer på at jeg ikke overtalte faren til å vente til 12-årsdagen, for telefonen ble glemt igjen over alt og somla vekk. Han var ikke moden nok til det.
tante grusom master of law Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 snart seksåringen vår fikk her forleden. en gammel nokia som han kun får ha hjemme. Vi har den knyttet opp til vårt familieabonent så det koster ingenting å sende sms til oss. Det er kjempebra skrivetrening. Han sitter og skriver lange sms helt uten hjelp. Den første meldingen jeg fikk var " mamma du er en dust" etterfulgt av " mamma du er best". Jeg ser ikke noe problem med at han har mobil, slik vi bruker den nå.
tante grusom master of law Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Beklager skrivefeil. ser ikke det jeg selv skriver på nettbrettet, så kan ikke lese korrektur. ligger reklame i veien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå