Gå til innhold

Hjelp meg. Hva er nettbrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt dum nå, men hva er egentlig nettbrett og hva kan man bruke det til? Skal kjøpe gave til min 9-åring, er nettbrett et godt alternativ til pc eller er det noe helt annet? Fordeler og ulemper?

Anonym poster: 44f8f1bcf7c0e2e32e2982242c84e39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme som en pc, bare mindre. Gå på elkjop.no feks og søk på iPad, så ser du hva det er.

Anonym poster: ce7ebcdfbc04e207df2c237a960dcce4

Skrevet

Vet hvordan den ser ut, men ikke hva den kan brukes til...

Skrevet

Jeg syns det er en blanding av smarttelefon som ikke kan ringes med og en litt enkel PC. Kan ikke erstatte en PC helt, men god nok til spill og internett.

Anonym poster: 0c9e29df2e501812b47c22fb8d8558cf

Skrevet

Nettbrett er veldig populært hos barna på 5 og 8 her. De spiller spill og surfer på nett.

Enkelt og brukervennlig og mye gratis spill og spill som koster nesten ingenting.

Egner seg ikke så bra til skolearbeid.

Tror nok 9 åringen kommer til å bli veldig glad.

Skrevet

Tjaa. Kommer alt an på hva det skal brukes til. Kjøper man iPad er den fin til å surfe på nettet med, men den støtter ikke Java som en del nettsider bruker, og da får man ikke gått inn på dem.

Nettbrett er ikke gode å skrive på om man skal skrive mye dersom man da ikke koster på ekstrautstyr som tastatur og stativ for å holde skjermen oppe osv.

Skrevet

Enkelte nettbrett kan absolutt ringes med, og sende meldinger. Min samboer har en slik gjennom jobben.

Det er en blanding av en smarttelefon og en pc. Den har ikke kapasitet til å spille f.eks The Sims (det vil jeg i hvert fall ikke tro, da spillet krever mye av til og med en pc), eller noe slikt, men småspill er perfekt (angry birds, spill som er på nettsider, etc). Nettsurfing går lett, og er som på en pc. Det er mulig å se filmer (youtube, fra minnekort etc), høre musikk, og chatte med et nettbrett.

Men som med smarttelefoner; det kan fort koste i mobildata. Det vil si at barnet bruker mobilnettet for å surfe på nett, chatte etc... Det kan veldig fort bli dyrt, og jeg aner ikke noe om det finnes noen form for "foreldrekontroll" på dette.

Jeg har selv en smarttelefon, og har jeg mobildata på (er en knapp hvor jeg kan skru av og på), så kan jeg spille wordfeud hvor som helst uten å være tilkoblet wi-fi, eller jeg kan surfe på nettet, sjekke mail, facebook... Men det koster! Alt dette koster. Slik er det også på et nettbrett.

Anonym poster: c9a34b6be136cd792fce9c693852553f

Skrevet

Det finnes en egen the Sims app til android iallefall. Man trenger heller ikke simkort i nettbrettet, så da unngår man å bruke mobildata.

Anonym poster: 0c9e29df2e501812b47c22fb8d8558cf

Skrevet

Føler meg litt dum nå, men hva er egentlig nettbrett og hva kan man bruke det til? Skal kjøpe gave til min 9-åring, er nettbrett et godt alternativ til pc eller er det noe helt annet? Fordeler og ulemper?

Det er en litt større utgave av iphone eller smarttelefon. Den egner seg bedre til lesing feks fordi den har større skjerm. Den kan også ringes med, og man kan bruke den til det meste man kan bruke en pc til. I dag er jo også en mobiltelefon i realiteten en pc.

Den vil imidlertid være dårlig egnet til f eks skolearbeid siden den ikke har et ordentlig tastatur. Da vil det være greiere med en liten laptop, de får du jo nedi størrelsen av et nettbrett.

Skrevet

Haha, går det an å ikke vite hva nettbrett er i dag??

Anonym poster: 98a29d934678fbff586ac7c84bf94fc1

Skrevet

Ja, så klart.

Anonym poster: 4a9d7f9b9536e5bb48b03db7a1bb1e12

Skrevet

Du er tøff as.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...