Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Ser deres unger på nyhetene da? Anonym poster: de7cb63b7b6cd7140ade637a1da47850
Cmyk Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 (endret) Nei, de gjør nok ikke det - men jeg ser egentlig ikke et stort problem om barnet skulle se nittennyhetene - sammen med en voksen. Barna mine ser på supernytt på NRKsuper - det er tilpasset deres nivå, og er faktisk veldig bra! Endret 30. november 2012 av JuleCmykket
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Nyhetene er lite sensurert i forhold til tidligere. Det er sjelden de advarer mot sterke scener osv. Nå er min eldste 15, så han blir "tvunget" til å se minst en nyhetssending hver dag, men de to minste blir skjermet mot det. Det kommer selvsagt an på barnet, men synes vel nyheter tilpasset barna passer bedre.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 Ja, jeg syns og at det er mye elendighet på nyhetene nå enn før.... Forstår ikke behovet for å MÅTTE se nyhetene akkurat når ungene er våkne, kan man ikke vente?? HI Anonym poster: de7cb63b7b6cd7140ade637a1da47850 Anonym poster: de7cb63b7b6cd7140ade637a1da47850
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Har en 9åring som har syns nyheter er veldig spennende å se på, men siden lillesøster på 7 år syns det er kjempe skummelt blir det ikke nyheter i om lillesøster er hjemme. 9 åringen har sett nyheter i mange år, men hun ser ikke alene. E det noe hun lurer på, blir skremt av osv skal vi være der for å snakke med henne. Barn er forskjellige, og jeg så på nyheter når jeg var liten. Så jeg skjønner hun som vil se på og hun som ikke vil se på. Så vi må tilpasse, så da blir det nyheter for hun eldste når hun andre ikke er i nærheten av tv. Anonym poster: e0c6efc52f717880ab9b4b0b107eae94
Gjest AnneS Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 (endret) Det har stått på av og til mens barna har vært til stede (6,5 og 8 år), men jeg har flere ganger måtte skyndte meg å bytte kanal eller skru av for jeg syntes det var for sterke scener (folk som blir skutt, mishandlet, strining av folk osv). Mine barn er ikke sarte på noen slags måte. De har vært med på slakting av dyr, de har sett filmer som til og med jeg syntes var skumle uten å bli redd osv. Men nyhetene synes jeg av og til kan bli for drøyt for dem. Dessverre er det sånn verden er, men de trenger ikke å se all ondskapen enda. Husker jeg så et innslag om steining, og vi fikk se hvordan det ble gjort. Dette er kanskje 10 år siden, men jeg tenker ofte på det og grøsser enda Endret 30. november 2012 av AnneS
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Mye av nyhetene er noe jeg ikke orker å se engang. Husker jeg ble skremt så jeg ikke fikk sove da jeg var liten og pappa så nyhetene. Med tanke på at nyhetene er verre i dag enn for 20 år siden så er det uaktuelt at mine unger får se nyheter fra bl.a krig. Da skrur vi av. Men andre nyhetsinnslag får de se, og de synes det er interessant. Anonym poster: 7814a503ca53e22d7d67fc1054e83114
Plutselig_gravid Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Min 9 åring har alltid vært opptatt av gode og onde ting som skjer i verden. Han ser på nyheter stort sett hver dag. Enten ved at vi leser avisen sammen, eller ser 19-nyhetene. Vi ser alltid sammen med han for ofte trenger han å snakke om det vi har sett. Min gutt bekymrer seg mye for ting som skjer i verden, spesielt etter 22.juli. Ved å se nyheter og snakke om det, får han "kontroll" og blir dermed tryggere. Det hender at det er innslag han ikke får se fordi det er for drøye bilder. Da forklarer jeg han innslaget etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå