Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Jeg er for tiden i permisjob og den går ut 15.mars. Lurer da på når jeg må levere opopsigelsen? Jeg har også 4 ukers ferie til gode fra dette året jeg vil bruke som forlenget permisjon hvis dere skjønner Har ikke levert oppsigelse før, går jeg bare til sjefen å sier jeg ønsker å slutte og så hjelper han meg med papirarbeidet eller? Gruer meg litt kjenner jeg.. Anonym poster: df52bc48c569b7207795aec5fdac75c1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Du gir ett brev hvor det står: Jeg "navn" sier med dette herved opp min stilling som **** , fra den (Dato). Enkelt og greit. Aner ikke noe om det med permisjon, ferie osv. Ang oppsigelsestid så er vel den som regel på 3 mnd, om det ikke er noe spesielt. Jeg skrev i oppsigelsen min at jeg var klar over at det var 3 mnd oppsigelse, men pga sykdom ville jeg at de skulle vurdere å la meg gå før for å slippe tilrettelegging osv, og det fikk jeg. Anonym poster: 90b475c49c0c7aa7f81b2d2d48029b31
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Dette avhenger hva som står i arbeidskontrakten din, noen steder er det 1 mnd, noen steder 3 mnds oppsigelse. Hvis du har 3 mnds oppsigelse, må du altså si opp før 15. desember. Hvis du skal ha 4 ukers ferie etter permisjonen (da blir det 11 april), må du altså si opp før 11. januar. Noen steder må du si opp før den første i måneden, altså før 1. januar. Snakk med sjefen din, du, så ordner det selg sikkert. Det er sikkert kjekt for sjefen din å få vite at du slutter tidlig, sånn at de har tid å skaffe en erstatter for deg. Evt. får den som er vikar for deg fast jobb, og blir veldig glad for det :-) Anonym poster: cfef0ccdbbebbf266b26e2d58ec30614
mamma_til_gutt Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Som de andre sier avhenger det av kontrakten din. Mengder er veldig vanlig å ha 3 mnd gjeldende fra den 1. Altså at du må si opp i morgen om du vil gå i løpet av mars.. Sjekk det ut asap, så du rekker det om du har det slik.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Som de andre sier avhenger det av kontrakten din. Mengder er veldig vanlig å ha 3 mnd gjeldende fra den 1. Altså at du må si opp i morgen om du vil gå i løpet av mars.. Sjekk det ut asap, så du rekker det om du har det slik. å hjelpes. Allerede i morgen tror du ?? Vet vi har 3 mnd oppsigelse. Men har jo som sagt 4 uker feriebi tilegg. Så egentlig varer fri til 10 april ish. Kan jeg ikke da levere i slutten av denne mnd tror dere? Anonym poster: df52bc48c569b7207795aec5fdac75c1
mamma_til_gutt Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Jo, antakelig kan du det! Men det avhenger av din arbeidsplass og er ikke sikkert. Din arb.giver må heller ikke godkjenne uttak av ferien nå, så om den ikke alt er avtalt må du gjøre det. Sjekk kontrakten din i morgen
jojoen Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Hei Jeg er ikke helt ferdig jurist ennå, men har hatt arbeidsretten, så jeg kan litt om dette. Hvis du er fast stilling selv om den ikke er fulltid, kan ikke arbeidsgiver si deg op pga sykdom, med Mindre du har vært sykemeldt i mer enn 12 mnd (se arbeidsmiljøloven 15-8). Arbeidsgiver kan ikke ensidig endre en fast avtale til en midlertidig avtale. Arbeidstaker har sterkt oppsigelsesvern i Norge, og særlig om du er syk. Ved tvist er det arbeidsgiver som må bevise at du ikke ble sagt opp pga sykdom, noe som i ditt tilfelle kan være vanskelig. Kan han ikke det vil oppsigelsen være ugyldig. Jeg foreslår at du ringer eller besøker jussbuss
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Du kan ikke kreve å få avvikle ferien i oppsigelsestiden, selv om det ofte er praktisk å gjøre det slik for begge parter. Om du vil være sikker må oppsigelsen leveres før den 1. Det vil si i dag. Anonym poster: a35f45647cd023d881cd76dc9e81d70e
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Du må levere oppsigelse idag, ja. Og som hun over sier, så kan du ikke kreve å få avvikle ferien din i oppsigelsestiden. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå