Gå til innhold

lørdagsgodterier og barnetv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en mine og dine barn familie, mine er hos oss 100%, han har vanlig samvær. Mine er vant til at på lørdagskveldene vanker det litt godterier mens de ser på barnetv. Og jeg ser heller ikke problemet med å la dem se litt barnetv når dem står opp grytidlig i helgene.

Hans barn får kanskje et drops til barnetv hvis de maser lenge nok, og får aldri se barnetv annet enn litt før sengetid.

Så skal jo dette fungere sammen, jeg synes ikke jeg bare kan nekte ungene mine lørdagsgodter og barnetv selv om hans unger ikke får det, er det teil å si at når hans unger er her så får heller ikke mine unger det men de får det de helgene hans ikke er her?

Han ser ikke helt vitsen med at mine skal få noe i det hele tatt..

Anonym poster: 36e7590fc5e7218432d19f90142d289e

Videoannonse
Annonse
Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Her syns jeg han er i overkant streng. Hvorfor får de ikke snoperier da? Husker der var stor stas med lørdagssnop, ville ikke tatt fra barna den gleden :)

Skrevet

Øhh. Hva er grunnen til at de ikke kan få lørdagsgodt da? Skjønner ikke sånt jeg.. synst ikke du skal droppe lørdagsgodt til dine barn nei. Men blir jo helt på trynet at hans barn skal sitte å se på. Hadde gitt til de og jeg :P. Liker ikke sånne helt "nazi" foreldre :P.

Anonym poster: 3f95d67cfb4ee73a4304aad784e4128e

Skrevet

Øhh. Hva er grunnen til at de ikke kan få lørdagsgodt da? Skjønner ikke sånt jeg.. synst ikke du skal droppe lørdagsgodt til dine barn nei. Men blir jo helt på trynet at hans barn skal sitte å se på. Hadde gitt til de og jeg :P. Liker ikke sånne helt "nazi" foreldre :P.

Anonym poster: 3f95d67cfb4ee73a4304aad784e4128e

Skrevet

Den dagen mannen min hadde sagt at vi ikke fikk se barne-TV på lørdags morgen, eller spise snop på lørdagskvelden hadde han ikke blitt gammel her i huset ;)

Men seriøst, hvorfor i alle dager unner han ikke ungene lørdagsgodt da, hva godt kommer det ut av det annet enn mas og gnål og unger som hiver seg over alt det snopet de kan komme over andre steder?

Vi har sunne og friske barn som sjelden spiser snop i ukedagene, og de har begrensninger på tv-titting, men i helgene skal vi jo kose oss litt da. Her får de sitte under pleddet og kose seg foran tv på lørdags og søndags morgen (men vi har aldri på tv ellers på dagtid) og de får helt klart lørdagsgodt. Jeg hadde aldri funnet meg i at noen skulle nekte oss den kosen, om han synes det er så forferdelig at ungene hans skal være med på det får han ta de med seg på besøk til farmor eller noe mens du og dine koser dere med barne-tv og lørdagsgodt.

Anonym poster: 0c6398868ec3fc31cf73715eba959fb5

Skrevet

De får om de maser lenge nok? For en flott måte å lære ungene at det lønner seg å mase.

Hvordan er dette hos mor? Kan du "alliere" deg meg mor ang. lørdagsgotteri? For jeg tenker at han er i overkant streng, og egentlig ganske meningsløst når han gir litt etter når de maser lenge nok, og når de andre ungene får så vil hans barn lære to ting: De blir forskjellsbehandlet og at det lønner seg å mase.

Skrevet

Jeg hadde hvertfall ikke sluttet å gi godteri til mine barn, som da hadde vært vant til dette hele tiden!

Synes også han er for streng.

Anonym poster: fde7da92aacc27604c7dc0d6522b6c6c

Skrevet

Han mener de ikke trenger det og at tennene ikke har godt av det. Han er egentlig ikke streng sånn ellers, eller prøver å være det men så får han det ikke riktg til;)

Vet ikke helt hvordan moren deres er mtp godterier og tv, men tror nok hun er litt mer lempelig enn han. Sånn som det er nå er det mulig å gi ungene mine de helgene hans ikke er her og når de er her så får de få det en annen dag, det er ikke noe problem for mine. Men spørs hva som skjer når hans oppdager at de helgene de ikke er her får mine godterier.

Funker det ikke får jeg bare gi alle sammen, han har strenge prinsipper men jeg vet hvordan komme forbi dem;)

Anonym poster: 36e7590fc5e7218432d19f90142d289e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...