Gå til innhold

Hva skjer under en verditakst vurdering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en leilighet som huseieren skal ha en ny verditakst på (underetg i huset deres). Hva ser de etter? Hva blir vurdert? Sagt med andre ord, hvor må jeg rydde og vaske hehe ;) ?

Anonym poster: 90479bfe985fdae8de42a5ec6b4bf542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må kun være så ryddig at han klarer å se huset :)

Dette er ingen visning og du trenger ikke å strigle huset.

Anonym poster: e7963e05aaf3f4662b23f8a36e6e8c31

Skrevet

-går langs alle vegger med fuktmåler (altså på gulvet)

-måler hele leiligheten med laser

-måler fukt under dusjkabinett (om du har)

-ser på kjøkkeninnredningen for å finne ut hva den er verdt

-ser på baderomsinnredningen

-ellers ser de (ikke så fryktelig nøye) på gulv, vegger og tak i alle rom.

Men det trenger ikke være helt strøkent, men ville vasket litt på badet og langs lister og sånt. :)

Skrevet

Altså at et ikke ligger store hybelkaniner der, men det er bare fordi jeg synes det er flaut når det kommer folk :P Men leiligheten blir ikke mer verdt om den er nyvasket.

Skrevet

Det som hun skriver over er ikke riktig. Det er en ordenlig takst det hun beskriver.

En verditakst gjøres av en eiendomsmegler og de kikker bare litt rundt for å se på standarden. Åpner ingen skap etc. Ser nok innom alle rom, men thats it.

De skal synse litt om hva en markedsverdi vil ligge på og ikke noe mer enn det.

Du trenger ikke vaske noe mer enn du ville gjort om du skal ha naboen på kaffe :)

Anonym poster: 5d3a61d2ef8dcc9b6b0a5df11769f0db

Skrevet

Vi hadde verdivurdering for noen uker siden og det var ikke noe stress i det hele tatt.

Gikk bare en rask runde gjennom huset og utfor, samt tok noen bilder av huset utvendig.

Var her kanskje maks 15 min og vi har stort hus og tomt.

De sjekker ikke om ting er ødelagt og div, kun hvordan rommene er, hvor gammelt o.l.

Anonym poster: 8a1d24297c74f2ae681c5783035a1583

Skrevet

Oki takk for svar :) Vi fikk beskjed om de skulle bare ta en rask kikk her nede, så regner vel med at de ikke begynner med fuktmåler i alle rom langs alle vegger. Men kanskje på badet? Uansett, takk for svar :) Jeg blir så utrolig stressa når huseieren kommer, ikke fordi vi har noe å skjule..men bare blir det hehe :)

Anonym poster: 90479bfe985fdae8de42a5ec6b4bf542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...