Gå til innhold

"Som julekvelden på kjerringa"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det samme skjer hvert år. Begynner å glede meg før sommeren har startet for fullt, tenker at det er en evighet til jul og jeg vil bare sette igang planleggingen.

Så kommer desember. Jeg er stressa, har et bomba hjem, hybelkaniner som trivest godt i hjørnene og vinduer med klissete fingermerker på. For ikke å snakke om alle overflater dekket av rene klær som jeg ikke gidder å brette sammen og legge i skapene. Åpner jeg en skuff faller ting ut av den, det samme med skapene. På badet flyter det av skittentøy. I gangen flyter det over av sko og ytterklær.

Julepynten står nedgravd i boden under en haug av esker og poser med barneklær, leker, tomflasker, plastavfall osv.

Og julegavene? Nei, de har jeg ikke startet å handle inn. Blir vel en hasterunde siste uka før julaften i år også tenker jeg.

Julekortet blir med tanken hvert år.

Jaja... Jul blir det lell :)

Anonym poster: 8f727bf7269c4ef67e9e7e862ed27578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke rart? Det er like sikkert som at det første snøfallet kommer som en gedigen overraskelse; jula kommer også brått ramlende inn gjennom døra før sommeren og høsten har rukket å vaske ut etter seg.

Skrevet (endret)

Jeg er alltid godt forberedt. Bortsett fra litt vasking, Pyntinga og baking da. ;) Ferdig med det meste av gaver før desember, alt bortsett frå en. Men jeg klarer aldri å sende avgårde pakkene som skal sørover og til utlandet før fristen nesten er ute. Gavene ligger klar nå og skal pakkes inn. I år håper jeg på at jeg klarer gå de to minuttene det er til postkontoret, og faktisk poste dem i god tid. :)

Endret av Musemorbr /
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Eneste jeg henger etter på er julegavene og pyntinga, men det er jo gjort "i en håndvending". Å holde huset ryddig og rent gjennom hele året må vel være den minste utfordringen jeg har ;)

Skrevet

Har bare julekort igjen jeg -og selve pyntingen av huset!! Makan til godt forberedt i år!!! Første gang! Vasket, ryddet, pusset, kastet og handlet inn i hele november..

Skrevet

Åååh, så flinke dere er da! Vil også komme i mål. Blir shopping i helga så håper jeg får unna en god del gaver.

Så få jeg bare sette i gang med husarbeidet.. :P

Anonym poster: 8e32e8c9a3964847b090dd79949e1c61

Skrevet

Uff.. jeg tenker alltid at jeg skal begynne å handle senest i november.. både for å dele opp så det ikke blir så dyrt, men også for å rekke alt, samt sende gaver langt.

Men neida, har ikke kjøpt en eneste gave ennå og sånn er det hvert år ;)

Bruker heller ikke å vaske ned så veldig før jul, men pyntinga (hvertfall julegardiner) kommer opp til første helgen i advent.. Elsker den stemningen det blir her med julegardiner og div lys og nisser! :)

Anonym poster: fda18fe86145dd61fd6a288f34a29f70

Anonym poster: fda18fe86145dd61fd6a288f34a29f70

Gjest ________
Skrevet

Det samme skjer hvert år. Begynner å glede meg før sommeren har startet for fullt, tenker at det er en evighet til jul og jeg vil bare sette igang planleggingen.

Så kommer desember. Jeg er stressa, har et bomba hjem, hybelkaniner som trivest godt i hjørnene og vinduer med klissete fingermerker på. For ikke å snakke om alle overflater dekket av rene klær som jeg ikke gidder å brette sammen og legge i skapene. Åpner jeg en skuff faller ting ut av den, det samme med skapene. På badet flyter det av skittentøy. I gangen flyter det over av sko og ytterklær.

Julepynten står nedgravd i boden under en haug av esker og poser med barneklær, leker, tomflasker, plastavfall osv.

Og julegavene? Nei, de har jeg ikke startet å handle inn. Blir vel en hasterunde siste uka før julaften i år også tenker jeg.

Julekortet blir med tanken hvert år.

Jaja... Jul blir det lell :)

Anonym poster: 8f727bf7269c4ef67e9e7e862ed27578

Da er vi to i samme båt, har ikke kommet noe lengere her :)

Skrevet

Kan anbefale å ha ei ferieveke til gode i november/desember :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...