Gå til innhold

Navnebytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk mannen min brev fra Folkeregisteret med opplysning om hans sønn har fått nytt navn. Barnet har nå dobbelt etternavn med mors nye manns navn sammen med fars navn. Barnets mor har akkurat giftet seg og har nok selv også byttet navn. Før hadde barnet kun fars etternavn.

Mannen min ble veldig lei seg, og skjønner ikke hvorfor mor ikke i det minste har nevnt dette for han. Er dette vanlig?

Anonym poster: 7c54a0f918f04f946e632662b455fd1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han ikke felles foreldreansvar med henne? Har de felles foreldreansvar, kan hun ikke skifte navn på barnet uten tillatelse fra faren. Dersom han har sagt fra seg foreldreansvaret, betyr jo det at han har sagt fra seg muligheten til å bestemme over viktige ting som er relatert barnet...

Men hadde sikkert vært realt gjort av henne å si ifra uansett...

Anonym poster: eea7601a2fd0c41f6c9d538807eecbae

Skrevet

Hva kan man si... Slag under beltestedet for far. Ville i allefall ikke likt om midt barn fikk stemors mellomnavn, uansett hvor hyggelig hun var. Kan jo også bli en del navnebytter for barna ved evt. skilsmisser.

Anonym poster: dc1e5734b8143e6c58aecb4b9bd4fd1d

Skrevet

Mannen min mener at de har delt foreldreansvar, men de har det jo tydeligvis ikke det siden mor har gjort dette uten fars samtykke.

Jeg syns det er litt spesielt å bytte etternavn på gutten når han har hatt det samme etternavnet i over ti år. Ville dere ha gjort dette?

HI

Anonym poster: 7c54a0f918f04f946e632662b455fd1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...