Gå til innhold

Litt inspirert; Er du sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I følge noen er jeg veldig sær på enkelte ting. For det første er jeg veggis, og spesielt for de over 50 er jeg da veldig sær. For noen år siden var jeg en stund på lavkarbo-diett, da var jeg visstnok kjempesær.

For det andre nekter jeg å kle datteren min opp i rosa hello-shitty klær fra topp til tå. Det er visstnok helt hinsides spesielt at jeg ikke vil kle henne opp som en glitrende prinsesse, men istedet ta på henne en nuppete ullbody og blå!!! strømpebukse.

For det tredje så lar jeg ikke datteren min smake på kaker og sjokolade. Hun er ti måneder og er for tiden like fornøyd med frukt og bær som godterier. I følge svigers er dette helt bak mål, for stakkars lita som ikke får snop.

Så det gjør meg sikkert fortjent til tittelen byens særeste...

Men har dere noe sært?

Endret av Bakverket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er sær, bortsett fra at jeg liker kjøtt så er vi helt enige :D

Jeg er sikkert sær, men klarer ikke kommer med noen gode eksempler nå.

Skrevet

Jeg takler ikke kyllingbein! Mister apetitten! Jeg er sær ja :-p

Anonym poster: 61b49772f6052ca56c49a4f03a73c228

Skrevet (endret)

Tja, kanskje litt. Men utenom at jeg er ikke vegetarianer da, så er jeg enig med deg, sjøl om jeg ikke har barn.

Men hva er sært da? Det noen mener er sært, kan noen andre mene at ikke er så sært. Så akkurat ordet sær, blir man vel aldrig enig om en konkret betydning/definisjon av.

Så jeg er sikkert sær i lange baner, og bryr meg lite om det.

Endret av Scania
Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1354199099' post='144782701]

Synes ikke du er sær, bortsett fra at jeg liker kjøtt så er vi helt enige biggrin.png

Jeg er sikkert sær, men klarer ikke kommer med noen gode eksempler nå.

Puh, da er det håp for meg alikevel :P

Skrevet

Liker ikke sennep, majones, dressing, rømme, pinnekjøtt, grovt brød.

Liker ikke hello kitty klær!

Skrevet (endret)

Apropos prinsesse, har jeg måttet svelge hauger med hårete kameler. Har alltid hatt guttevenner som barn, og ville være alt annet enn prinsesse (Månestråle var ok da) - og har etter mitt syn oppdratt ungene som de individene de er uten veldig fokus på kjønn. Men hjelpes, den ene datteren min er prinsesse så det holder. Kler seg i tiara og parkdress. Og jeg har innsett at å nekte henne denne "rolleleken" er like gærent som å påtvinge henne samma utstyret. Så jeg ser litt i bakken når vi er på butikken med tiara og gullveske for å si det sånn....

..og ifølge mannen er jeg kjempesær. Særlig når folk er ekstremt trege f.eks i butikker, stopper opp med vognene ved inngangen osv. Da kan visst blikket mitt drepe. Og så ekles jeg av mye og skifter klær hvis jeg har tatt offentlig kommunikasjon. Men ellers er jeg snill og grei.

Endret av eaglebeagle
Skrevet

I følge noen er jeg veldig sær på enkelte ting. For det første er jeg veggis, og spesielt for de over 50 er jeg da veldig sær. For noen år siden var jeg en stund på lavkarbo-diett, da var jeg visstnok kjempesær.

For det andre nekter jeg å kle datteren min opp i rosa hello-shitty klær fra topp til tå. Det er visstnok helt hinsides spesielt at jeg ikke vil kle henne opp som en glitrende prinsesse, men istedet ta på henne en nuppete ullbody og blå!!! strømpebukse.

For det tredje så lar jeg ikke datteren min smake på kaker og sjokolade. Hun er ti måneder og er for tiden like fornøyd med frukt og bær som godterier. I følge svigers er dette helt bak mål, for stakkars lita som ikke får snop.

Så det gjør meg sikkert fortjent til tittelen byens særeste...

Men har dere noe sært?

Mine venner synes jeg er sær fordi jeg ikke har tatt førerkort til tross for at jeg bor i en by der bybuss rett og slett ikke fungerer.

Og fordi jeg ikke klarer å høre på musikken de hører mye på, a'la vg lista topp 20 og blanding av techno og hip hop... Takler det ikke, blir kvalm.

De synes også jeg er sær fordi jeg absolutt ikke ønsker kjæreste, vil være selvstendig og må bli dratt med ut på uteplasser. Liker meg best hjemme.

Noen ganger undres jeg over om mine venner lever i 50-tallet, og at jeg er den eneste som er litt oppdatert på verden...

Kjøper forresten ting og klær kun brukt, og det er ikke noe problem for meg å bruke unisex klær/gutteklær på min datter (liker heller ikke hello kitty og merkepresset og stemplingen av barn). Dette blir også sett på som litt merkelig.

Skrevet

Sært er alt alle andre gjør og mener, som jeg ikke er enig i selv. Så enig med hun over her, det er alle andre som er sære ;)

Skrevet

Jeg ser alltid ekstra nøye på jakker med pelskant, for å se om det er ekte eller falsk.

Jeg foretrekker å vaske gulv på kne for hånd - synes det er enklere og blir renere.

Jeg er avhengig av ull til jenta mi - hun har ikke noe bomullundertøy (strømpebukser eller bodyer).

Jeg fullammet jenta mi til hun har 10 måneder (dog, ufrivillig).

Jeg synes sånne påskeegg (sjokolade egg med krem) er forferdelig ekkelt.

Jeg blir lykkelig av lukten av mandarin, og vasker ikke hendene etter jeg har skrellt og spist det.

Jeg får angst av å ha det rotete i kjøleskapet.

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Jeg ser alltid ekstra nøye på jakker med pelskant, for å se om det er ekte eller falsk.

Jeg foretrekker å vaske gulv på kne for hånd - synes det er enklere og blir renere.

Jeg er avhengig av ull til jenta mi - hun har ikke noe bomullundertøy (strømpebukser eller bodyer).

Jeg fullammet jenta mi til hun har 10 måneder (dog, ufrivillig).

Jeg synes sånne påskeegg (sjokolade egg med krem) er forferdelig ekkelt.

Jeg blir lykkelig av lukten av mandarin, og vasker ikke hendene etter jeg har skrellt og spist det.

Jeg får angst av å ha det rotete i kjøleskapet.

Det er da ikke sært :)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Tror jeg er det motsatte av sær. Kommer ikke så godt overens med sære mennesker, vet ikke hvorfor, kanskje jeg rett og slett er for usær :D

Skrevet

Jeg er sær og stolt av det!! ;)

Er selv veggis, sitter og strikker når jeg er på vors, digger Monki-klær og kunne kun gått i det, går gjerne i ullundertøy både hjemme og hos venner (sånne fine, lilla janusdresser) og spillelistene mine på Spotify er det ingen som vil høre på.

Digger MGP, kan spise sylteagurk rett fra glasset og har tenkt å lage alle julegavene selv i år - utenom den til barna, så klart...

Anonym poster: bb5f763fbb5f7438acbc41760d4266e5

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Er selv veggis, sitter og strikker når jeg er på vors, digger Monki-klær og kunne kun gått i det, går gjerne i ullundertøy både hjemme og hos venner (sånne fine, lilla janusdresser) og spillelistene mine på Spotify er det ingen som vil høre på.

Digger MGP, kan spise sylteagurk rett fra glasset og har tenkt å lage alle julegavene selv i år - utenom den til barna, så klart...

Strikker på vors? Haha, du er toppen av sær :D

Skrevet

Kommer an på øyet som ser ;)

Ifølge den single venninna som ikke har barn og aldri vært i forhold så er jeg kjempesær på ting, spesielt ting som har med forhold og barn å gjøre ^_^

Ifølge andre, not so much :)

Skrevet

Åjadda! Praktisk det, da ;)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Multitasking på høyt nivå :D

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Apropos prinsesse, har jeg måttet svelge hauger med hårete kameler. Har alltid hatt guttevenner som barn, og ville være alt annet enn prinsesse (Månestråle var ok da) - og har etter mitt syn oppdratt ungene som de individene de er uten veldig fokus på kjønn. Men hjelpes, den ene datteren min er prinsesse så det holder. Kler seg i tiara og parkdress. Og jeg har innsett at å nekte henne denne "rolleleken" er like gærent som å påtvinge henne samma utstyret. Så jeg ser litt i bakken når vi er på butikken med tiara og gullveske for å si det sånn....

Signerer dette!

Det første året kjøpte jeg veldig nøytrale farger til min datter, fordi jeg synes det så litt latterlig ut med alle disse små prinsessene som løp rundt. Men så fort datteren min begynte å få egne meninger om klær og farger, måtte jeg også svelge de berømte kamelene. Hver dag etter barnehagen løper hun på rommet sitt for å ta på seg ballettdrakt, pensko og smykker. Vesker er også super stas, og nå har hun i tillegg begynt å spørre om neglelakk!!!!

Ellers er jeg ikke sær i det hele tatt tror jeg :)

Skrevet

Multitasking på høyt nivå :D

Jepp - også får man så mye oppmerksomhet atte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...