Gå til innhold

Nattavvenning på puppegale babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg veldig gjerne ha svar fra dere som strevde med å nattavvenne.

Babyen er 7 måneder, og får puppen i munnen ca hver time etter han legger seg i sjutida om kvelden. I know.....

Jeg er utslitt. Han har våknet hver time etter 22.00 siden han. Var 3,5 måned Han har fulgt vektkurver sin og veier nå 9,5 kg og er 71 lang. Han har lagt seg ut siste måneden. Sjekket nakke, ok. Rekluks vil ikke helsestasjonen være med på at det er. prøvd fast føde, ingen endring. Prøvd ut ulikt kosthold på meg og baby, ingenting som peker seg ut. Prøvd fotsoneterapi, blitt værre. Eget rom - jeg klarer ikke gjennomføre, fordi jeg er så trøtt og kapitulerer. Uten pupp, vekker babyen storebror som så blir grinete og ufordragelig (men han kan ikke for det).joda, jeg har en mann. Som lider av insomnia og er på felgen søvnmessig utenom nattevåk. Dvs han er oppe med eldste som innimellom våkner og er oppe 6.00.

Hvordan nattavvendte dere disse puppulfene? Hvordan gikk det? Råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Kjøttmiddager, grøt til kvelds og lunken melk på FLASKE om natta... etter hvert utspedd til 50% lunkent vann, deretter til 100% vann. Da gadd han ikke våkne mer.

Skrevet

Kjøttmiddager, grøt til kvelds og lunken melk på FLASKE om natta... etter hvert utspedd til 50% lunkent vann, deretter til 100% vann. Da gadd han ikke våkne mer.

Ga du på flaske selv om du ammet?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jepp, måtte jo det. Det er ikke melka de våkner for etter 7-8 mnds alder, det er jo selve... ehm, innpakningen!

Skrevet

Jepp, måtte jo det. Det er ikke melka de våkner for etter 7-8 mnds alder, det er jo selve... ehm, innpakningen!

Hi hi! Takk for svar :)

Skrevet

Greia er jo at du har lært ungen at den MÅ ha pupp for å sovne. Det er derfor ungen våkner hver time natta gjennom. Dette behovet er det DU som har påført ham, og det er ikke ungen som er "vrang", sulten eller har et "skjult problem". Dumt at ikke mannen kan ta seg av nattavvenningen en helg, for det er langt enklere å la den som ikke ammer ta seg av det (siden du lukter melk og babyen ikke kan fatte og begripe hvorfor han ikke kan få noe som er 20 cm unna).

Faste kveldsrutiner og kosegjenstander i senga er veldig viktig. Koseklut, kosedyr eller lignende. Som babyen kan finne trygghet i og som han forbinder med kos. Enig med Pashla i å prøve med MME på flaske på natta som du etterhvert kan tynne ut mer og mer, er du heldig så gidder han ikke våkne på natta etterhvert. Hadde hvertfall ikke latt ham ligge og skrike alene, dette er et behov du selv har påført ham så du får "vær så god" å hjelpe ham ut av det også.

Anonym poster: ee71a3721069c2c403e6feedb3627b38

Skrevet

Greia er jo at du har lært ungen at den MÅ ha pupp for å sovne. Det er derfor ungen våkner hver time natta gjennom. Dette behovet er det DU som har påført ham, og det er ikke ungen som er "vrang", sulten eller har et "skjult problem". Dumt at ikke mannen kan ta seg av nattavvenningen en helg, for det er langt enklere å la den som ikke ammer ta seg av det (siden du lukter melk og babyen ikke kan fatte og begripe hvorfor han ikke kan få noe som er 20 cm unna).

Faste kveldsrutiner og kosegjenstander i senga er veldig viktig. Koseklut, kosedyr eller lignende. Som babyen kan finne trygghet i og som han forbinder med kos. Enig med Pashla i å prøve med MME på flaske på natta som du etterhvert kan tynne ut mer og mer, er du heldig så gidder han ikke våkne på natta etterhvert. Hadde hvertfall ikke latt ham ligge og skrike alene, dette er et behov du selv har påført ham så du får "vær så god" å hjelpe ham ut av det også.

Anonym poster: ee71a3721069c2c403e6feedb3627b38

Har jeg noe sted sagt at ungen er vrang? Eller at jeg skal la han ligge og skrike alene? Eller at jeg er totalt uten skyld i dette? Forøvrig greier jeg fint å få han til å sove for kvelden og på dagtid uten pupp.

Herrejesus.. Skjønner godt at du signerte med anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...