Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Her sitter jeg super frustrert fordi jeg snaut har sovet de siste 1,5 mnd og aner ikke råd.. Har en gutt på 4,5 mnd som rett og slett ikke gidder å sove. Hadde en periode han la seg kl 18.30 og ikke trengte mat før kl 2.30. Fikk bare sutten 2-5 ganger før det, og det aksepterte han. Dette var superdeilig! Men så gikk det sakte dårligere.. Begynte å ikke ville ha sutten og ble illsint når han ikke fikk mat når han ville! Nå er det faktisk så ille at gutten gjerne våkner allerede kl 20, kjempe sinna og vil ha mat..! Det får han ikke.. men har gjerne måtte gi han mat kl 23, og dette er frustrerende i og med at jeg vet at han kan bedre... Og da har jeg i de siste nettene prøvd å legge han tilbake i sin seng, men da våkner han og holder det gående.. Og når man tuller med nattesøvnen følger gjerne dagsovingen etter, så nå er han håpløs både og legge og få til å sove en stund. I natt har jeg sovet et par timer på gjesterommet med propper i ørene for at jeg skal få sove litt mens pappaen tar han. Men hva hjelper vel det når jeg da får sove fra 23-02 og så er våken stort sett nesten hele resten av natten.. Blir så frustrert og lei og ikke minst sliten... Ikke vet jeg hva jeg kan gjøre for å få han til å skjønne at man skal sove om natten. Anonym poster: d3d1a1f0f7125eb15c5ca37417310770
LeTwinsA Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Hva med å gi ungen mat? Mette barn sover godt......
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Kanskje han har en vokseperiode? Anonym poster: 52bac6346c2ceb88b05252af517edf8e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Og da trenger mer mat enn tidligere.. Gi ungen mat når han er sulten! Han er bare 4,5 mnd! Anonym poster: 52bac6346c2ceb88b05252af517edf8e
Millie87 Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 ingen tips å komme med desverre,men føler med deg og sender en klem
Gjest Heartbroken Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Det virker jo virkelig som han trenger mer mat da? Syns det høres ganske ille ut å nekte han mat i tre timer fra han våkner og vil ha! Lar du han gråte hele tiden da? Hvis du ammer, er det jo ganske naturlig at han trenger mat oftere om kvelden, det er da de skal "spise seg opp" til natten. Han er jo bare en bitteliten baby som trenger både mat og trøst, og man kan ikke forvente at de innstiller seg på vår døgnrytme når de er så små, selv om vi kan prøve å få de inn på riktig spor etterhvert.
Gjest marie-s Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Dette er oppgavene til en baby på 4,5 mnd: Spise, sove, bæsje. Å lære å sove om natten er ikke noe babyen skal trenes til ennå. Så lenge det ikke er snakk om kolikk så er det et behov som må dekkes om babyen gråter. Som regel er det mat, søvn, for varm, eller våt bleie. Legg deg heller ned å sov når barnet er fornøyd, snu døgnet ditt etter babyen.
♥Nemi♥ Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 Du tuller? Gi ungen mat. Du vet han kan bedre? jøye meg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Seriøst? Han "gidder ikke", "kan bedre", og du nekter ham mat? En unge på 4,5 mnd?? Hjelpe meg... Du må ha misforstått et eller annet angående det å ha baby.. Stakkars liten, som våkner opp etter noen timer og er sulten, og så får han ikke mat! Kjenner jeg får helt vondt inni meg.. Når jenta mi var så liten, så våknet hun annenhver time natten gjennom for mat- og fikk det naturligvis! Jeg fikk ikke sove så mye, men vet du hva, sånn er det å ha baby! Et så lite barn skal få dekket sine behov, når de har behov for det. Enten det nå er nærhet, bleieskift, mat eller noe annet. Og det er vår oppgave å dekke dem.
Musemorbr / Skrevet 29. november 2012 #11 Skrevet 29. november 2012 I tilfelle du ikke har forstått det ennå: gi ungen mat når den våkner og er sulten!
Gjest peacock Skrevet 29. november 2012 #12 Skrevet 29. november 2012 Mange barn våkner oftere (hver 2 time) om de fullammes etter 4 måneder. Her måtte vi rett og slett begynne med kveldsgrøt da. Ungene blir større og beveger seg mer, så da metter ikke melken så veldig lenge lengre. Prøv med litt grøt (bare noe babyskjeer i starten) og se hvordan det går. Han er ikke gammel nok til å hyle for å irritere mammaen sin enda - han hyler fordi det er et behov som ikke er tilfredsstilt (sikkert sult eller tørst).
Spiffie Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Enig med flere over her. Jeg skjønner godt at det er fryktelig slitsomt, men hvordan skal han vite hva klokka er når han våkner? For ham er det ikke logisk at det av og til vanker mat og av og til ikke når han våkner og (sannsynligvis) er sulten. Kanskje han har økedager? Vi drev sånn i perioder fram til gutten vår var ca 12 mnd, så jeg vet alt om hvor slitsomt det kan være. Men for min del ble det mye lettere når jeg innså at det beste for både meg og barnet var å gi mat når han hadde behov. Sier ikke at du må vente til 12 mnd med nattavvvenning altså, men jeg menet at en baby på 4,5 mnd bør få det han uttrykker behov for.
Gjest Heartbroken Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 Huff, jeg får ikke denne tråden ut av hodet i dag. Jeg har så vondt av den lille babyen som ikke får mat når han gir signal om at han er sulten. Dette baserer du på at han kan bedre??? Noe av det første jeg lærte som mamma for mange år side var at så snart man følte at man hadde fått noenlunde rutine på ting, så bestemte babyen seg for å endre litt på det. Og det er faktisk helt greit og normalt. Kjære Hi, jeg håper at du tar til deg rådene du har fått her og gir babyen din mat når han trenger det. Så skal du se at han roer seg fortere og at dere får bedre netter etterhvert også.
HvittHus Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 Huff og huff:-( Jeg håper du tar til deg ordene over for hvis du fortsetter å tenke på denne måten om ditt spedbarn, er det en så alvorlig sak at BV bør inn i bildet. Jeg vil anbefale deg å be om et foreldretreningskurs hvor du kan få hjelp til å se og tolke ditt barns signaler.
Gjest amandine Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Du vet altså ikke hva du skal gjøre for å få ham til å sove? Jeg håper inderlig du gir ham mat frem til du får hjelp til å forstå litt mer av hva som forventes (og faktisk forlanges)av deg nå som du har fått barn. Gitt at det er som du her skriver høres det helt forferdelig ut for barnet sånn som du holder på. Dette er jo et bitte lite forsvarsløst barn! Jeg håper du innser at du trenger hjelp ut opver gode råd på DiB, jeg håper inderlig du tar kontakt med for eksempel helsestasjonen så fort som overhodet mulig. Dette er en helt uholdbar situasjon for barnet ditt,og du er ansvarlig for å rette det opp. Skaff deg hjelp og informasjon med en gang, og slutt å syte.
Gjest cunning stunts Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Om så ungen vil ha mat hver annen time døgnet rundt, som mine ville, så er din forbanna plikt å gi den maten. Alt annet er mishandlig.
Mamma til tre gutter Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 BABYEN DIN ER SULTEN... GI HAN MAT SÅ VIL BABYEN SOVE...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 Skulle ønske jeg visste hvem du er så jeg kunne meldt deg til barnevernet. Snakk om omsorgssvikt! Skam deg! Anonym poster: b87c109659c63e96d3199120dd375ff4
<3 Baby 11+12 Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Hva feiler det deg egentlig? Fy flate. Jeg får helt vont av babyen din. Jeg har og en på 4,5 mnd nå- og han spiser sikkert 20 ganger ila kveld og natt.Og sutre over at du sover så lite å dårlig?-Så gi babyen mat for H...te! Du kan ikke forvente at den skal spise så lite og sove rundt!huff!! Enig med hun over meg,skam deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå