Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min blir veldig forbanna når han blir sint.

I forrige uke gjorde han det slutt i en krangel. For så late som ingenting er skjedd et par dager senere. Dette gjør meg utrolig usikker og jeg føler meg lite verdsatt når han bare dumper meg i sinne for så ikke å mene det.

Etter dette har jeg vært stille og reservert. Klemmer han meg så snur jeg meg ikke vekk. Jeg blir glad for klemmer. Jeg har til og ned hatt sex med han to ganger etter episoden. Men jeg har ikke tatt i iniativ selv til å gå bort å gi han en klem.

Og dette fikk jeg kjeft for i dag. At jeg ødela forholdet om jeg ikke kom å gav han en klem.

Saken er at jeg alltid blir nedfor etter at han har vist sinne og klarer ikke være så hengiven sa. Og dette blir han sur og sint for.

I tillegg kjeftet han fordi jeg smilte når jeg snakket med en annen mann i går.

Lenge siden jeg har sett deg så blid sa han hånflire før han smelte igjen døra.

Anonym poster: dc0f3719914974482ed642e77f747ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du er sammen med en ustabil mann. Jeg synes dette er helt uakseptabel atferd, og ville ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten! Jeg kjenner ikke fyren, men får veldig lyst til å råde deg til å løpe for livet;)

Anonym poster: 36d2333ade3dcd6056d361c533b88af5

Skrevet

Høres ikke bra ut, men da han sa til deg at "Du ødelegger forholdet når du er reservert og ikke tar iniativ" hva sa du da?

Han liker sikkert ikke seg selv når han blir så sint at han sier det er slutt og angrer etterpå og derfor blir han sint når du da er blid mot andre menn for han er sjalu og redd for og miste deg pga sin egen oppførsel.

Har dere pratet sammen om dette når ingen av dere er sinte?

Skrevet

Høres ikke ut som noe jeg hadde akseptert nei.. Min eks viste tendenser til voldsom og sjalu opptreden. Jeg var helt ute av huset 2 uker etter det første utbruddet!

Anonym poster: 95479c350d8ab5ed1f827c6ae1a7122a

Skrevet

Hadde aldri kunnet leve med en slik mann, han virker manipulerende og selvsentrert synes jeg. En sånn personlighet som er sjalu og kontrollerende, som sakte men sikkert knekker partneren sitt selvbilde og blir mer og mer kontrollerende og sjalu for hvert år som går?

Anonym poster: 8a79754df6bd2b745643f50c7eca0203

Skrevet

Om psykisk mishandling er greit? Det høres ut som litt av en tilværelse å ha. Tro om han setter den siden frem på selve bryllupsdagen også? Eller gir deg en helt fantastisk bryllupsreise? Kanskje er han sånn under fødsel, dåp, konfirmasjoner, og alle fremtidige julefeiringer? Og tenk så hyggelig pensjonisttilværelsen blir, med en sånn gentleman.

Ser du hvor dumt det er at du spør om det er greit? Når du ser for deg resten av livet, med alle gode stunder og merkedager, så føler du garantert på at det ikke vil være "greit" å bli behandlet sånn. Her må det kommunikasjon til, og det med en gang. Fortell han klart og tydelig at slik oppførsel ikke er akseptabel, og at for fremtiden ser du heller at han behandler deg med respekt. Det innebærer at han ikke skjeller deg ut, ikke slår opp uten å mene det, ikke gir tomme trusler, ikke later som ingenting når dere har et problem, og generelt ikke behandler deg annerledes enn han selv ønsker å bli behandlet. Voksne mennesker er nemlig ikke slemme med hverandre på den måten.

Siden du er her inne, antar jeg at du har barn, eller er gravid. Da er det veldig viktig å få slutt på denne skremmende psykiske terroren hans. Er du prøver, er det lurt å sette det på vent til dere har jobbet med forholdet. Og helt ærlig... ikke la det gå flere år der du gradvis reduseres til en vond klump av ingenting før du en dag går fra han. Sørg for endringer nå. Du fortjener god livskvalitet, med eller uten han. La han forstå det. Lykke til. Jeg håper han er voksen nok og villig til å se realitetene, og jobbe med det. :)

Skrevet

Høres ikke bra ut, men da han sa til deg at "Du ødelegger forholdet når du er reservert og ikke tar iniativ" hva sa du da?

Han liker sikkert ikke seg selv når han blir så sint at han sier det er slutt og angrer etterpå og derfor blir han sint når du da er blid mot andre menn for han er sjalu og redd for og miste deg pga sin egen oppførsel.

Har dere pratet sammen om dette når ingen av dere er sinte?

Jeg sa bare at det ikke er lett når man føler seg så lite verdsatt. Sa det var mindre en to uker siden du dro og sa at nå hilser vi kun ved levering av barn til hverandre. Så kom regla om at jeg smilte til en mann og så stakk han.

HI

Skrevet
Høres ikke bra ut, men da han sa til deg at "Du ødelegger forholdet når du er reservert og ikke tar iniativ" hva sa du da? Han liker sikkert ikke seg selv når han blir så sint at han sier det er slutt og angrer etterpå og derfor blir han sint når du da er blid mot andre menn for han er sjalu og redd for og miste deg pga sin egen oppførsel. Har dere pratet sammen om dette når ingen av dere er sinte?
Jeg sa bare at det ikke er lett når man føler seg så lite verdsatt. Sa det var mindre en to uker siden du dro og sa at nå hilser vi kun ved levering av barn til hverandre. Så kom regla om at jeg smilte til en mann og så stakk han. HI Anonym poster: dc0f3719914974482ed642e77f747ba3

Bor dere ikke sammen siden dere leverer barna til hverandre? om det er tilfelle så har du en gylden mulighet for og kjenne på om du er fortrolig med det og leve alene :) eller om du ønsker og gå i terapi og mulig få pratet orntlig ut med mannen din, jeg har stor tro på komunikasjon i forhold og mener det må prøves ut i rette forhold uten sinne, frustrasjon og anklagelser man kan komme langt da.

Skrevet

Høres ut som dere trenger en tur til terapi.

Anonym poster: 679d8f27dbc4844fa8fc57f165de15a3

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, dette er ikke greit. Dette er et usunt, usunt forhold. Klarer ikke en gang begynne å beskrive hvor usunt jeg syns det er. Han gjør det slutt, men blir sur om du kikker på mannfolka, og forlanger å klemmes for at ikke forholdet skal lide....??? Nei, nei, nei. Blir bare veldig feil. Den planeten han lever på er i alle fall ikke den jeg kjenner...

Skrevet
Høres ikke bra ut, men da han sa til deg at "Du ødelegger forholdet når du er reservert og ikke tar iniativ" hva sa du da? Han liker sikkert ikke seg selv når han blir så sint at han sier det er slutt og angrer etterpå og derfor blir han sint når du da er blid mot andre menn for han er sjalu og redd for og miste deg pga sin egen oppførsel. Har dere pratet sammen om dette når ingen av dere er sinte?
Jeg sa bare at det ikke er lett når man føler seg så lite verdsatt. Sa det var mindre en to uker siden du dro og sa at nå hilser vi kun ved levering av barn til hverandre. Så kom regla om at jeg smilte til en mann og så stakk han. HI Anonym poster: dc0f3719914974482ed642e77f747ba3

Bor dere ikke sammen siden dere leverer barna til hverandre? om det er tilfelle så har du en gylden mulighet for og kjenne på om du er fortrolig med det og leve alene :) eller om du ønsker og gå i terapi og mulig få pratet orntlig ut med mannen din, jeg har stor tro på komunikasjon i forhold og mener det må prøves ut i rette forhold uten sinne, frustrasjon og anklagelser man kan komme langt da.

Vi bor sammen.

Men dagan gjorde det slutt sa han at heretter sees vi kun når vi overleverer barna. Noe han ikke mente.

HI

Skrevet

Passer de deg dårlig de rådene du har fått? Mannen er jo gal.

Anonym poster: 5ac05dde2ab58dba34da18dfc60be3b9

Skrevet

Hvis han gjør det slutt, så får han ta bagen sin og dra sin vei!

Høres ut som om dere må få hjelp til å prate sammen og at (ut i fra din beskrivelse) han trenger å lære seg at handling må følge ord og at ord får konsekvenser.

Anonym poster: 03eec02ca9e22c6e835664193331e076

Skrevet

Nei. Jeg leser de og er jo sørgelig enig. Men utad er han en drøm. De aller fleste misunner meg og synes jeg har drømmemannen.

Så ser for meg et brudd vil skape stort ståhei.

Jeg er veldig nedpsyket. Ingen som har levd med slike menn som ikke er preget aner ikke hvor vanskelig det er å bare stikke. Han tror man er skyld i minst halvparten og vel så det.

At barna er glad i pappa og alle liker mannen hjelper ikke på den forvirringen :-/

Gjest Antarctica
Skrevet

Det kan du neppe ta hensyn til, hvis han ødelegger deg og bryter deg ned. Barna trenger moren sin også.

Skrevet

Nei. Jeg leser de og er jo sørgelig enig. Men utad er han en drøm. De aller fleste misunner meg og synes jeg har drømmemannen.

Så ser for meg et brudd vil skape stort ståhei.

Jeg er veldig nedpsyket. Ingen som har levd med slike menn som ikke er preget aner ikke hvor vanskelig det er å bare stikke. Han tror man er skyld i minst halvparten og vel så det.

At barna er glad i pappa og alle liker mannen hjelper ikke på den forvirringen :-/

Dette var til #12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...