Gå til innhold

Kan barnehagen gjøre dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde ikke anledning til å møte på foreldremøte i bhg i høst, siden det kræsjet med skolens møte. Vi sa fra om at vi ikke kom.

I forrige uke fikk vi et skriv der foreldreutvalgene og representantene var representert. Der sto jeg oppført, og skal arrangere juletrefest etc. I går ble jeg også innkalt på møte vedr disse arrangementene.

Kan bhg sette meg opp uten at jrg har meldt meg frivilig og uten at jeg har fått en forespørsel ?

Ikke at vi ikke skal bidra, men jeg synes det

er litt spesielt å bare bli ført opp og først få vite om det på et fellesskriv.

Har de " lov " å gjøre dette ? Det er en kommunal bhg om det har noe å si.

Anonym poster: 0d83cf206f10cdbb17daf5980534d8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de andre foreldrene og ikke Bhg som har gjort det. Men jeg hadde sendt Mail tilbake og spurt om det er vanlig å sette opp folk som ikke er til stede uten å spørre?

Skrevet

Er det foreldrene som setter opp foreldrekontakter etc ? På skolen blir jo disse valgene alltid tatt på foreldremøter.

Har bare kontaktinfo på styreren, så får høre med henne.

Anonym poster: dd01ce14e68ba845b483d8cb31ea21de

Skrevet

Er ikke Bhg som bestemmer nei, dette bruker vel å bli tatt på fellesmøte? Det var likedan i Bhg og skole her.

Skrevet

Når man velger til foreldreutvalget går gjerne de ansatte i barnehagen ut av rommet, for de skal ikke påvirke valget. Det er foreldrene som skal velge sin talsmann og de ansatte har ingenting med dette å gjøre, så de har ikke gjort noe ulovlig.

Antagelig har ingen av de oppmøtte på foreldremøtet satt seg villig til å ta jobben og da valgte de den ekle løsningen, å sette opp noen som ikke var der.

Det er ikke vanlig å gjøre det på denne måten, de aller fleste foreldre vil jo ha en foreldrerepresentant som faktisk er villig til å gjøre jobben og ikke en som ikke vil bidra på denne måten. Noen passer jo rett og slett ikke til å være de, de som er veldig sjenerte, som lider av sosial angst e.l.

Men jeg vet noen barnehager/klasser har vært nødt til å ta det etter klasselista, for om absolutt ingen foreldre vil ha jobben må jo noen ta den likevel. Da vet jeg noen bare har begynt med de første foreldrene på lista, og året etter blir det de neste osv. Særlig på skolen vet jeg det blir gjort på denne måten..

Anonym poster: 48f36fc42e60d35eb644ca62867335b0

Skrevet

Men om de tar etter klasselista eller velger de som ikke er der, da må jo disee få beskjed FØR fellesinformasjon sendes ut ?

Det er vel 1,5 mnd siden møtet...

Skrevet

De har sikkert lov til det, men synes jo det var litt spesielt at du ikke fikk beskjed ja. Og evt. sjansen til å "nekte" hvis du absolutt ikke hadde mulighet (pga helse o.l).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...