Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Går dere ned i vekt? Eller må dere trene som alle andre? Hvordan har helsen forbedret seg? Vekt/overskudd osv? Leser på nettet at med lchf kan man spise hva man vil (av "ja"-maten), ikke telle kalorier, spise seg mette osv. Hvis jeg spiser 4000 kalorier daglig på lchf vil jg ikke da gå opp i vekt? Meierismør, fløte osv er jo kaloririkt, ser for meg en del for mye kalorier om jeg prøver dette. Hva mener du?? Anonym poster: cc1819f13a94bd3cf1abaac4c93df32b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 vet om mange som sliter med dårlig energi, hodepine og at de får andre helseproblemer etter de begynte på lavkarbo.. Mange går fort ned i vekt, for så å gå enda fortere OPP i vekt når de begynner og spise "normalt". Nei jeg er imot lavkarbo, for det viser seg at det er mer negativt enn positivt med dette kostholdet. heller normalt kosthold og mosjon Anonym poster: c4fd336cb3ed7ffb919cfa314346ceef
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Jeg er av samme oppfatning som deg, men har lest litt om det og lurer egentlig på om det fungerer. Synes det er rart om man går ned i vekt hvis man spiser meierismør med sleiv bare fordi man kutter karbohydratene. For meg fungerer det utmerket å trene og spise sunt Anonym poster: cc1819f13a94bd3cf1abaac4c93df32b
<3 2G <3 Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Jeg spiser til vanlig lavkarbo, men uten hi fat. Dette kombinert med å holde meg i bevegelse er ypperlig for meg som er insulinresistent, dvs at stort sett det jeg spiser av spesielt raske karbohydrater lagrer kroppen min som fett. Klarer ikke dette kostholdet under svangerskapet men har fortsatt ikke lagt på meg noe enda jeg er 22 uker. Skal tilbake til lavkarbo etter fødsel da jeg vil ned i vekt. Formen min blir bedre, er mer utvilt og humøret mer stabilt. Er ikke nødvendig å bli ekstrem, men litt mindre potet og litt mer kjøtt eller andre proteinkilder funker godt for meg. Masse god mat og det er ikke store justeringene for hele familien. Jeg sliter med å få i meg nok fett, så jeg må passe på å spise feks avokado og slike kilder. Kroppen må ha litt av det og. Søtsuget blir og bedre/mindre om jeg spiser mer protein.
fikas Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Dere vet jo tydelig ikke hva lavkarbo er!! Jeg foreslår å lese litt om det andre plasser enn i vg og Dagbladet. Jeg kjenner ikke noen som spiser lavkarbo som spiser meierismør med sleiv eller egg og bacon til alle måltider. Og jo, veldig mange må også telle kalorier når de går på lavkarbo.
Modesty Blaise. Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Jeg har gått ned ca 30 kg på lchf, og har holdt vekten i over et år etter dette. Og nei, jeg spiser ikke meierismør og bacon til alt. Og jeg har hatt en % fordeling på maten min sin har vært ca 75% fett, 20% protein og 5 % karbohydrater. Dette ser ekstremt ut, men husk at fett er så mye mer energitett enn resten, så det skal ikke så mye til for å komme opp i den fordelingen. Ja, du får vondt i hodet og er slapp i begynnelsen, det er kroppen som gjør om forbrenningen og kvitter seg med avhengigheten for karbohydrater. Ja, du vil gå opp hvis du spiser normalt. Det var jo en grunn til at man ble feit i utgangspunktet. Dette er en livstilsendring, ikke en slankekur!! For meg så dreier dette kostholdet seg om å spise mest mulig ren mat. Alt blir lagd fra bunnen, det vil si ikke noe halvfabrikata eller farsenat. Store mengder med næringsrike grønnsaker er også vesentlig. Du orker heller ikke å spise ubegrenset med mat på dette kostholdet, og her er mye av grunnen til at man går ned. Man blir så mett av fett og proteiner, og det holder deg lengre mett, og jeg er helt kvitt fysing og småspising. Jeg ligger til vanlig nå på 17-1800 kcal i døgnet, og er kjempemett av dette. Men nei, det er ingen vidunderkur, det krever like mye jobb som annen slanking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå